το νι και το σίγμα…

Κάθε γράμμα του Ελληνικού Αλφαβήτου εκπέμπει ήχο και εικόνα.

Κάθε λέξη τέθηκε από τους «Ονοματοθέτες», νομοθέτες θα τους λέγαμε σήμερα, με ακρίβεια και όχι τυχαία και έχει άμεση σχέση Αιτίας και Αιτιατού, μεταξύ Σημαίνοντος και Σημαινομένου.

Εάν πάμε δε στις Επιστήμες, τα παραδείγματα είναι ατελείωτα και άκρως διαφωτιστικά, αλλά και διδακτικά για τις επόμενες γενεές.

Το «Ν» συντονίζει τον εγκέφαλο.

Σχετικά πρόσφατα (1996), στο Ιατρικό Περιοδικό MEDIZIN-JURNAL στην Γερμανία, δημοσιεύτηκε μία επιστημονική εργασία, σύμφωνα με την οποίαν:
«Η εκφορά του γράμματος «Ν» μεταφέρει οξυγόνο στον εγκέφαλο και ότι δεν ήταν τυχαίο το γεγονός της τοποθέτησης του «Ν» στο μέσον ακριβώς του Αλφαβήτου – στο πρώτο Ελληνικό Αλφάβητο με τα 27 γράμματα ».
(Εκτός αυτού στο Χάρβαρντ, από ιατρικές έρευνες διαπιστώθηκε ότι η απαγγελία των Ομηρικών Επών στο πρωτότυπο, εκτός των άλλων, κάνει καλό στην καρδιά, ως αναπνευστική άσκηση…).

Και δικαιούμαι να ερωτήσω:

Γιατί εμείς γίναμε διώκτες του «Ν»;

Γιατί θέλομε να φτωχύνομε τον εγκέφαλο των επομένων γενεών στην χώρα μας;

Ως μάχιμος Εκπαιδευτικός και συγγραφέας επιστημονικού συγγράμματος (ΔΥΣΛΕΞΙΑ, Αθήνα 1994, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, 6η Έκδοση σήμερα), νομιμοποιούμαι να ερωτήσω, αλλά και να προτείνω στο τέλος:

Η Ελληνική Γλώσσα έχει πάρει πλέον μία μορφή τέτοια που δεν έχει ανάγκη από άλλες ακρότητες.

Όμως αναρωτιέμαι:

Είναι τυχαίο άραγε που καταργήσαμε το γράμμα «Ν» στο τέλος των λέξεων και τα σχολικά μας βιβλία γράφουν το «εμβαδό » (!), αντί το εμβαδόν !!

(Στα σχολικά βοηθήματα όμως διαβάζομε « το εμβαδόΝ », δηλ. εκεί διατηρείται το Ν, ενώ το επίσημο Κράτος στα βιβλία (ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) το έχουν καταργήσει !!

Για ποιον λόγο αυτή η ακρότητα:

Για ποιον λόγο επίσημα διδάσκομε στα σχολεία μας κανόνες που κατασκευάστηκαν αυθαίρετα, π.χ. χθες συνάντησα το Δήμαρχο (το φίλο, το Σύμβουλο κλπ. κλπ…).

Το γράμμα Ν είναι οργανικό και όταν το κόβομε πονάει.

Είναι σαν να κόβομε το δακτυλάκι μας….

Εάν κάποιος αντιτείνει ότι αυτό είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια, θα πρέπει να του πούμε ότι «η λεπτομέρεια κρατάει τον Παρθενώνα»!

Να θυμίσω όμως εδώ και το ωραίο, ειρωνικό κείμενο του Οδ. Ελύτη τότε : «ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ», όπου καταλήγει Κανένας Ηρώδης δεν θα τολμούσε να διατάξει τέτοια γενοκτονία, όπως αυτή του τελικού –Ν-, εκτός κι αν τουʼ λειπε η οπτική του ήχου…»

Ο Γ. Ρίτσος έγραψε επίσης: «Και οι λέξεις φλέβες είναι. Μέσα τους αίμα κυλάει…».

Δυστυχώς, όμως, διαπιστώνομε σήμερα ότι μετά το Νι, έρχεται και η σειρά του τελικού Σίγμα (Σ).

Κάποιοι δημοσιογράφοι στα κανάλια λένε κιόλας: «η μέθοδο», η «οδό», «η πλήρη! ένταξη» (!) κ.τ.ο. Καλλιεργούν έτσι αυθαίρετα ένα αρνητικό γλωσσικό πρότυπο στους νέους μας με την τεράστια δύναμη των ΜΜΕ και το σχολείο ανήμπορο να αντιδράσει, αλλά και την κοινωνία παθητικά να δέχεται ως περίπου μοιραία την εξέλιξη αυτή.

Μετά από όλα αυτά διατυπώνω την εξής άποψη και καταθέτω στο Συνέδριό σας την δική μου «Θεωρία» για το εν λόγω ζήτημα: Διεθνώς μελετάται η μοναδική μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας και ο αντίκτυπός της στην πνευματική διαύγεια του ανθρώπου.

Το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά και ενεργοποιεί τον άνθρωπο να σκέφτεται σωστά.

Το τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωπο.

Αυτό το δέχεται και η σύγχρονη Ψυχιατρική.

Οι Αρχαίοι Έλληνες τα εγνώριζαν όλα αυτά και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μόνον εμείς οι Έλληνες λέμε «Τα είπα με το Νι και με το Σίγμα» και δεν λέμε με άλλα γράμματα, (παρ΄όλο που έχομε στις καταλήξεις των λέξεων και άλλα γράμματα), διότι το Νι ενεργοποιεί το μυαλό μας να σκεφθούμε σωστά και το Σίγμα ηρεμεί την ψυχή μας, αφού μιλήσουμε δημόσια ή ιδιωτικά.

Η σύγχρονη Ψυχογλωσσολογία δέχεται ότι η Γλώσσα και η Σκέψη γεννιούνται ταυτόχρονα και εξελίσσονται παράλληλα και συνιστούν ανά πάσα στιγμή μία αξεχώριστη ενότητα.

Η Γλώσσα ενσαρκώνει την Σκέψη και η Σκέψη ουσιώνεται σε Γλώσσα. Είναι ένα νόμισμα με τις δύο όψεις του. Δεν μπορεί να υπάρχει η μία πλευρά, χωρίς την άλλη. Δεν μπορούσε να υπάρξει Ελληνική Σκέψη χωρίς την Ελληνική Γλώσσα.

Είναι γεγονός ότι η ποιότητα και ποσότητα «καταγραφών» στην Σκέψη προσδιορίζει και το νοητικό επίπεδο κάθε λαού. Επομένως και το νοητικό επίπεδο καθορίζει και την ικανότητα της δημιουργίας Πολιτισμού.

Το Ελληνικόν Αλφάβητον, στην πορεία των χιλιάδων ετών του ήταν αρχικά  Ιδεογραφικό, στη συνέχεια επινοήθηκε το Εικονογραφικό, έπειτα φθάσαμε στο Γραμμογραφικό, κατόπιν στο Συλλαβογραφικό (Γραμμική Α και Β) και τέλος καθιερώθηκε το ισχύον σήμερα Φθογγογραφικό, που είναι αξεπέραστο και στο οποίο οφείλεται η δημιουργία της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Οικουμενικού Πολιτισμού.

Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε, ως κόρη οφθαλμού, την Ελληνική Γλώσσα και να αντισταθούμε στην κακοποίησή της.

Σπύρος Μάρκου
Διευθυντής 3ου Δημ. Σχολείου Λαρίσας
Advertisements

36 responses to “το νι και το σίγμα…

  • moodytimes

    Σοβαρέψου κοπέλα μου επιτέλους, εδώ δώκαμε αγώνα για να καταργήσουμε τα άρθρα κι εσύ θες να βάνουμε κι επιπλέον γράμματα
    Π.Χ….»Αγαπάμε σινεμα», όπως μιλούσε δηλαδή η Ελένη Κούρκουλα ως Σελήνη στην Λάμψη «Σελήνη αγαπάει Αλέξη»..θα μου πεις η Σελήνη είχε διανοητικό πρόβλημα….ε σας παρακαλώ λεπτομέρειες
    Π.Χ «Μακούμπο εμπιστεύεται Ταρζαν» όπως έλεγε συμπαθής σκουρόχρωμος ιθαγενής στον Τζώνυ Βαϊσμίλλερ στις ταινίες του διάσημου ήρωα.Θα μου πεις πάλι πως αυτός ήταν ιθαγενής…..ε πια δεν τρώγεσαι όλα σου φταίνε.
    Δηλαδή οι Κύπριοι που βάζουν ν στο τέλος τον λέξεων έχουν καλύτερο εγκέφαλο απο τον δικό μας?Please που λένε και στο χωριό μου!
    Γίνου μοντέρνα επιτέλους….άκου Σεφέρης και Ελύτης….εδω κοτζαμαν Σφακιανάκης υπογράφει ως Notis
    Πάντως έμαθα και κάτι απο το αναχρονιστικό αυτό κείμενο, έμαθα ότι οι τηλεδημοσιογράφοι μιλάνε Ελληνικά…να πω την αλήθεια δεν το’χα καταλάβει.
    Άκου λίγο αθλητικό ραδιόφωνο να μάθεις για ντηλ, μπάτζετ, κας φλόου όλα απο μένα τα περιμένειςςςςς ,τα επιπλέον ς τα έβαλα γιατί με σύγχησες.

    Μου αρέσει!

  • aaatosmihalis

    Τώρα πῆρε εἴδηση ὁ καθηγητής τήν ἐξαφάνιση τοῦ τελικοῦ ν;
    Γιά νά εὐλογήσω λίγο τα γένια μου, ἀπό τό 2008 ἔχω γράψει μερικά κείμενα γιά τό θέμα. Τό πρῶτο ἦταν το
    «Η καταστροφή της γλώσας μας»
    https://aatosmihalis.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=5673&action=edit

    Μπεῖτε νά δεῖτε στήν ἑνότητα «Ἑλληνική γλώσσα» (γιά νά κάνετε καί κανένα κλίκ!).
    Κατά τά ἄλλα μου φαίνεται ὅτι ἔχεις ἀρχίσει τά ἐθνικιστικά κείμενα παλιοφασιστόμουτρο. Θά τό σκεφτῶ ἄν θά ξανάρθω σέ αὐτήν τήν φωλεά τῶν ὄφεων!

    Μου αρέσει!

  • xtina12

    εάΝ εΝθυμούμεΝ καλώΣ, ο κ.ΣαραΝτάκοΣ είχε κάΝει μιαN έξοχη σύΝδεΣη δια το φλέγοΝ ετούτοΝ ζήτημα

    Μου αρέσει!

    • katabran

      φοβερό επισόδειοΝ!
      και φοβερόΝ και τρομερόΝ και το ζήτημα που αναπτύχθηκε στου κ.Σαραντάκου , μα και το φθογγοφωνηματικό ντέρμπυ!
      πάντως στη συνωμοσιολογία και το συναγωνισμό χούμορ δε μας πιάνει κανείς!

      φιλίΝ φιλίΝ!

      Μου αρέσει!

  • Ein Steppenwolf

    Στείλ’ το στον Σαραντάκο να γράψει τη δέουσα απάντηση.

    Μου αρέσει!

  • Ein Steppenwolf

    Θα ήθελα να διαβάσω την επιστημονική εργασία που «δημοσιεύθηκε στο Medizin-Jurnal (sic)».

    Μου αρέσει!

  • Ein Steppenwolf

    Λογικά οι κουμπάροι από την Κύπρο έχουν ανώτερο εγκέφαλο απ’ τους Ελλαδίτες.

    Μου αρέσει!

    • katabran

      εντάξει, ίσως δεν έπρεπε να παρουσιάσω από το κείμενο του συνταξιούχου δάσκαλου…
      είναι γνωστό πως πολλοί συνταξιούχοι και όχι μόνο εκπαιδευτικοί, στρατιωτικοί κλπ έχουν την τάση να μας καταπλήσσουν με φοβερές θεωρίες και ανακαλύψεις, αν προσποιούμασττε ότι δεν το γνωρίζουμε, τότε είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα και γι αυτούς μα και για μας τους ιδίους…

      κατά συνέπεια και γενικά μιλάω, κάπου περισσεύει η πλάκα, αλλά και ο οίκτος…
      τί να κάνουμε; αυτά έχει η ζωή άρα ας αλλάξουμε θέμα!

      Μου αρέσει!

  • Joker

    Το ότι η ελληνική γλώσσα κακοποιείται είναι εμφανές, θα ήταν ψέμα αν λέγαμε ότι μιλάμε καλά ελληνικά…Αλλά σε αυτό το σημείο θέλω να εκφράσω και μία απορία μου…Γιατί δε μετέφρασες το κείμενο στα γαλλικά;;Γίνε μοντέρνα επιτέλους, που λέει και ο Moody!

    Μου αρέσει!

  • χρηχα

    Πάντα υπηρχαν άσχετοι και κακόβουλοι ή αδιάφοροι….αλλά πάντα υπήρχε και ένας πυρήνας ανθρώπων που νοιάζονταν και φροντίζαν ….εξάλλου στα αρχαία χρόνια η γνώση ήταν κλεισμένη σε σέκτες, σε σχολές…οι πολλοί ήταν αμόρφωτοι….ίσως η τελειότητά της να οφείλεται στην ανα τους αιώνες τελειοποίησή της από ανθρώπους που κλεισμένοι στις σχολές ή τους ναούς τους ασχολούνταν αποκλειστικά με το να την τελειοποιήσουν και να την ομορφήνουν…..

    Προσωπικά πιστεύω ότι και σήμερα ,οι «διασώστες» της Ελληνικής γλώσσας δεν μπορεί να είναι παρά οι ειδικοί που ανά τον κόσμο λατρεύουν την γλώσσα που μας δώσαν οι προγονοί μας…και πολλοί παρόλο που δεν έχουν αίμα Ελληνικό έχουν ήθος και ψυχή Ελληνική…
    Προσωπικά ακόμα , ήθελα να πω ότι ήταν μεγάλη αυθαιρεσία ακόμη και η κατάργηση των τόνων….προφανώς το ξέρετε σαν δασκάλα ότι τα παιδιά που διδάσκονται σε πολυτονικό δεν παρουσιάζουν δυσλεξία….εγώ το ξέρω γιατί έχω γιο δυσλεκτικό…πιθανόν λένε να ήμουν κι εγώ….αλλά εγώ διδάχτηκα σε πολυτονικό σύστημα….δεν παρουσίασα κανένα εμφανές σύμπτωμα…

    Και το επιχείρημα της διευκόλυνσης της εκμάθησης από τους πολλούς καταρίπτεται από την μια και με αυτά που γράφετε πιο πάνω….από την άλλη με τον στίχο από ένα τραγουδάκι :»βάλε μου δύσκολα αν λες πως μ’αγαπάς»….

    Καλησπέρα σας….

    Μου αρέσει!

  • χρηχα

    @ Ein Steppenwolf…

    Όχι ,δυστυχώς δεν μπορώ να σας το αποδείξω επιστημονικώς…..
    χρόνια τώρα το πρόβλημα της δυσλεξίας του γιού μου μ’έκανε να ασχολούμαι και να συζητώ με όποιον γνωρίζει ή «γνωρίζει» επί του θέματος….αλλά νομίζω ότι την άποψη αυτήν την εξέφρασε ο υπεύθυνος που έδινε και τις γνωματεύσεις για το σχολείο…

    Μου αρέσει!

    • Ein Steppenwolf

      Στο μεταξύ το έψαξα. Κοιτάξτε εδώ κι εδώ ή ψάξτε στη Google με κλειδί «η εκδίκηση των τόνων Τσέγκος» ή «πολυτονικό δυσλεξία Τσέγκος».

      Πριν μερικά χρόνια βάλανε 25 φυσιολογικά (προπαντός μη δυσλεκτικά) παιδιά 6-9 ετών να κάνουν ένα επιπλέον δίωρο Αρχαία και τα συνέκριναν με άλλα 25 φυσιολογικα παιδιά που δεν κάνανε το επιπλέον δίωρο. Βρήκαν ότι τα παιδιά με το επιπλέον δίωρο είχαν αναπτύξει περισσότερες εξωγλωσσικές ικανότητες.

      Τα προβλήματα είναι δύο:

      1) Οι ικανότητες ήταν εξωγλωσσικές, ενώ θα περίμενε κανείς να γίνουν ικανότερα στη γλώσσα, στην έκφραση, να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιό τους κτλ.

      2) Η ομάδα ελέγχου δεν έκανε κι αυτή ένα επιπλέον δίωρο Αγγλικά, ζωγραφική ή Μαθηματικά, ώστε να δούμε αν τ’ Αρχαία γυμνάζουν το μυαλό περισσότερο ή λιγότερο από λ.χ. τ’ Αγγλικά.

      Έτσι το συμπέρασμα ότι ειδικά τ’ Αρχαία βοηθάνε το παιδί δεν εξάχθηκε μ’ επιστημονικά κριτήρια.

      Σύντομα τα γεγονότα περιβλήθηκαν με μύθους: τ’ Αρχαία (ή απλώς οι δασείες κι οι περισπωμένες) προλαμβάνουν και θεραπεύουν τη δυσλεξία κτλ.

      Επίσης λέγεται ότι το μονοτονικό ευθύνεται για τη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων δυσλεξίας που σημειώθηκε τη δεκαετία του ’90. Αλλά γιατί να μην ευθύνεται γι’ αυτό η μουσική παπ; Τότε δεν ήρθε στην Ελλάδα; Άλλωστε η ραπ εμφανώς προκαλεί δυσλεξία στους τραγουδιστές· αρκεί να προσέξει κανείς τα λόγια των τραγουδιών!

      Για την αύξηση των κρουσμάτων δυσλεξίας μάλλον ευθύνεται η αναγνώριση της ύπαρξης αυτής της ασθένειας και η ενημέρωση των γονέων και δασκάλων, που παλιότερα απέδιδαν τα συμπτώματα του προβλήματος σε οξεία τεμπελίτιδα. Δηλαδή στην πραγματικότητα μάλλον δεν αυξήθηκε ο αριθμός των κρουσμάτων, αλλά των διαγνώσεων.

      Στα πραγματικά περιστατικά δυσλεξίας πρέπει να προστεθούν και τα φανταστικά, ώστε το παιδί ν’ απαλλαχθεί απ’ τις γραπτές εξετάσεις και να τα δώσει όλα προφορικά «που είναι πιο εύκολα». Πριν λίγο καιρό δεν είχαν βρει κάτι απίθανα ποσοστά δυσλεξίας σε κάποιο μέρος της Ελλάδας; Ήταν όπως με τους τυφλούς της Ζακύνθου.

      Γενικά μην πιστεύετε ό,τι ακούτε. Εμένα μ’ έχει σώσει το Διαδίκτυο και μπορώ πια εύκολα να επαληθεύσω ή να διαψεύσω μια φήμη ή μια υποτιθέμενη είδηση. Και δεν περνά σχεδόν ούτε μέρα χωρίς κάποια διάψευση…

      Μου αρέσει!

    • Ein Steppenwolf

      Βρε να πάρει! 2 (δύο) παραπομπές έβαλα και «το σχόλιό σας περιμένει έγκριση»! Ελπίζω η καραντίνα να μην κρατά πια σαράντα ημέρες…

      Μου αρέσει!

  • katabran

    δεν καταλαβαίνω…
    αν αναφέρεσαι σε μένα θα το κοιτάξω τώρα…

    Μου αρέσει!

  • χρηχα

    @ Ein Steppenwolf…

    Έχοντας μεγαλώσει ένα παιδί δυσλεκτικό κατέληξα σε ένα συγκεκριμένο συμπέρασμα….

    Δεν είναι κουσούρι να είσαι δυσλεκτικός….δεν είναι κάτι μη φυσιολογικό….πολύ δε περισσότερο δεν μπορείς να το πεις ασθένεια….και δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τα παιδιά σε φυσιολογικά ή μη απ’τό αν είναι δυσλεκτικά η μή…

    Τα παιδιά με δυσλεξία παρουσιάζουν στην πλειοψηφία τους πολύ μεγάλα νούμερα αικιού…..είναι δλδ εξυπνότερα του μέσου όρου….
    Απλά το μυαλό τους επειδή έχει ήδη επεξεργαστεί με τον τρόπο που το ίδιο ανακάλυψε π.χ. πόσο κάνει ένα κι ένα, δεν δέχεται την εκδοχή του σχολείου που έρχεται πάντα αργότερα ,ειδικά αν ο εκπαιδευτικός είναι στον κόσμο του….
    Έχω παρατηρήσει περιπτώσεις που το δυσλεκτικό παιδί έλυνε εξισώσεις με το μυαλό του με ΑΛΛΟΝ τρόπο από αυτόν που έλεγαν τα βιβλία και παρ’όλα αυτά ήταν σωστός….εκεί έπρεπε ο δάσκαλος να διαβάσει πριν απορρίψει….
    Αλλά η απόρριψη είναι «εύκολο πράγμα» πιο εύκολο από την προσωπική έρευνα και την επιπλέον δουλειά που χρειάζεται να κάνεις όταν αντιμετωπίζεις τέτοια παιδιά….που αποδεδειγμένα όταν τους δώσεις το κατάλληλο περιβάλλον κυριολεκτικά ΠΕΤΑΝΕ…
    Οπότε μπαίνει το ερώτημα…..είναι τα παιδιά μη φυσιολογικά ή το σύστημα κόβει όσα κεφάλια εξέχουν για να μην χάσει την βολή του;
    Για μένα είναι απαντημένη η ερώτηση και όχι μόνο στο θέμα αυτό….

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac