ποιος θεός;

ο θεός μου αλλοδαπός,

ο θεός μου ο μετανάστης,

ο θεός μου ο αναξιοπρεπής,

ο θεός μου ο ταραξίας,

ο θεός μου, αντι-Σταχτοπούτα,

είναι «μου» επειδή είναι «μας»!

περίεργος θεός ε;

κάθε χρόνο, γυρεύει να γεννηθεί σε κοινωνίες, σούπερ μάρκετ πόνου, πολέμου, αδικίας και σε καρδιές, πρακτορεία μοναξιάς, απελπισίας και ρατσισμού…

ο ευαγγελιστής Ματθαίος έγραφε πως οι αλεπούδες έχουν καταφύγιο και τα πουλιά έχουν φωλιές, αλλά ο Υιός του Ανθρώπου δεν έχει πού να γείρει το κεφάλι του…

είναι αλλοδαπός , είναι μετανάστης ο Υιός του Ανθρώπου…

θα μπορούσε να γεννηθεί σε κάστρο, ή σε έπαυλη, θα μπορούσε να το χε κανονίσει αυτό ο Πατέρας Του, αλλά δεν είχε ερωτευτεί το κύρος Του, την εξουσία και την ακοινωνησία,  οπότε γεννήθηκε στη φάτνη και περιπλανήθηκε, διώχθηκε, λοιδωρήθηκε μα και αναστάτωσε την οικουμένη ως αλλοδαπός…

 ο θεός μου ο αλλοδαπός δεν είναι κατάδικός μου, είναι κατά-δικός μου!

και να που ήρθαν έτσι τα πράγματα που πάλι αφθονούν οι γυμνοί, οι πεινασμένοι, οι άστεγοι, οι πρόσφυγες, οι μετανάστες…

μα πώς θα μπορούσε να μην έρθουν έτσι τα πράγματα, όταν η μίζερη ύπαρξή μας έχει βυθιστεί στον ατομισμό, όταν η ζωή μας σπαταλιέται σε άχαρες πόλεις, όταν στο πρόσωπο του διπλανού μας βλέπουμε τον ανταγωνιστή, όταν ακόμα κι αν μας ταιριάζει το γοβάκι της Σταχτοπούτας  θέλουμε να επιβάλουμε το νούμερό του στα πόδια του άλλου, όταν ο άλλος είναι εχθρός, κα μεις άρειοι, απρόσιτοι, όταν η αγάπη έχει μεταλλαχτεί σε γλυκανάλατο συναίσθημα της ανέραστης τάξης πραγμάτων;

γι αυτό θέλω ο θεός μου να είναι αλλοδαπός!

και όσο η προσωνυμία αλλοδαπός φορτίζεται ολοένα και αρνητικότερα, τόσο πιο απαραίτητο θεωρώ να τον αγαπώ, τόσο πιο αναγκαίο θεωρώ να γίνω ξένος…

γιατί, πράγματι, η Αγάπη είναι μετανάστευση!

δεν μπορεί να πραγματωθεί από υπάρξεις περίκλειστες στον εαυτό τους…

αν αγαπώ δεν παύω να ‘μαι ο εαυτός μου, αλλά μεταναστεύω προς τον άλλον που δεν είναι εγώ…

Ο Θεός μου ο αλλοδαπός

ΘΑΝΑΣΗ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Ο Θεός μου ο αλλοδαπός
Εκδόσεις: Ακρίτας, Αθήνα 2002 , γ’ έκδοση

οι αφορμές της γραφής του Θανάση Παπαθανασίου βρίσκονται τις περισσότερες σε αυτό που ονομάζουμε «συνάντηση», «παρέα»…

συμβαίνουν δε, όταν η καθημερινότητα βιώνεται με υποψιασμό και γίνεται αντικείμενο συζήτησης όπου ο λόγος του ενός δεν είναι μακρύς διότι οι κουβέντες πρέπει να συντομεύονται όταν αληθινά επιζητούμε την ανταπόκριση του απέναντί μας…

αντάμωμα είναι αυτό το βιβλίο…

για να διαβαστεί, δεν είναι διόλου απαραίτητη η θητεία σε θεολογικές σπουδές…

20 responses to “ποιος θεός;

  • serenata

    Ποιος θεός καλό μου;
    Ο Ελληνας;
    Ο ξένος; 😛
    Εκείνος που λένε πως μας έκανε κατ’ εικόνα;
    Τρίχες!
    Ποιος είναι αυτός ο θεός που αφήνει τα παιδάκια να πεινάνε;
    Ποιος θεός αφήνει τα παιδάκια να σκοτώνονται;
    Κανένας!
    Κι αν υπήρχε δε θα τον ήθελα!!!!!!

    Μου αρέσει!

    • katabran

      η ευθύνη για την πολιτικοκοινωνικοοικονομική ανισότητα προσγράφεται στους ανθρώπους πάντως…
      έτσι λένε τα μμε!
      όσο με αφορά, παλεύω με τη διαχείριση του «καλού»…

      καλησπέρα σου …

      Μου αρέσει!

  • Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος

    Ο Θεός δεν είναι αλλοδαπός…

    Ο Θεός είναι αλλοδαπή…

    Και δεν είναι Θεός μας…

    Είναι…

    … το Κυρία τους…

    Μου αρέσει!

  • M

    Ποσο όμορφη η εικόνα της Αγάπης μετανάστριας.. Να φεύγει και να ταξιδεύει χωρίς διαβατήριο. Ξέρεις σκέφτομαι πολλές φορές πως η ανάγκη μας για έναν Θεό έκανε τελικά τον κόσμο μας ενα μέρος που να χρειάζεται έναν.
    Απο την αλλη, ο κόσμος μας ειναι όμορφος ακριβώς επειδή ειναι ασχημος;-)
    Ενδιαφέρον φαίνεται το βιβλίο. Θα το ψάξω όταν ξανά βρεθώ σε βιβλιοπωλείο να χαζευω τίτλους.
    Καλό βραδάκι!

    Μου αρέσει!

  • kafsokaliva

    Τελικά, αν «υπήρχε» Θεός θα τον δικάζαμε σαν καλοί νομικιστές…
    όπως και να χει, αυτός ο Θεός σαρκώθηκε και φανερώθηκε στο πρόσωπο του Χριστού.

    Στα έσχατα, δηλαδή στο φτάσιμο της ιστορίας – αλλά όχι ακόμα για την πάρτη μας – θα ισχύει και το δικό μας άφυλλο. Το άφυλλο του Θεού ισχύει, αλλά τα μέτρα και τα σταθμά μας δεν το συλλαμβάνουν.

    Τώρα για την κοινωνική αδικία, τα παιδάκια που πεινάνε κτλ
    Έχουμε «τοποθετηθεί» όλοι εμείς, ως διαχειριστές της κτίσεως για να υπερασπιζόμαστε κάθε δίκαιο ή αντίστοιχα να συγκρουόμαστε ενάντια σε κάθε κοινωνική αδικία. Έως ότου πάψει (στα έσχατα) κάθε δάκρυ και στεναγμός. Μέχρι τότε όμως, παλεύουμε ενάντια σε κάθε μορφής αδικία…ακόμα – ή ιδιαίτερα – και την θρησκευτική!

    Χαιρετίζω την πρωτοβουλία σου Katabran.
    Ήθελε κότσια η ανάρτησή σου και…χαίρομαι που τα έχεις!

    Κλείνω με κάτι που έγραψε κάποτε ένας «αντίχριστος» φίλος :
    «Τελικά έχει και ο Θεός την κόλαση του : Είναι η αγάπη του για τους ανθρώπους» (Φρειδερίκος Νίτσε)

    Μου αρέσει!

  • moodytimes

    Θέλω το χρόνο μου μετά τον Φώκνερ για να βρω τι θα διαβάσω. Ωφείλω να είμαι ειλικρινής δεν πολυελκύομαι απο το συγκεκριμένο βιβλίο, περισσότερο βασίζομαι στο ότι το έκανες εσύ ανάρτηση. Καιρός να δανείσεις τίποτα λοιπόν τσιγκούνα…Σκουτσέζα!

    Μου αρέσει!

  • katabran

    γνωρίζω τις απόψεις σου, γνωρίζεις τις δικές μου…
    εκτιμώ το θεό που πιστεύει στην ελεύθερη βούληση…
    εκτιμώ όλη αυτή την ας πούμε θεωρία της αγάπης, όπως θα εκτιμούσα οποιοδήποτε ομαδικό σύστημα σκέψης και πρακτικής που αγαπά τα πλάσματα όλης της πλάσης…
    δεν έχω πάθει θρησκευτική ίωση, ούτε εντρυφώ σε πατερικά κείμενα…
    εκτιμώ ιδιαίτερα τον Θ. Παπαθανασίου, γι αυτό τόλμησα την ανάρτηση…
    θα σού το δανείσω…

    καλησπέρες!

    Μου αρέσει!

  • frenogkazimousiki

    Ηρθα να πω την καλησπέρα μου!!! Σαν τα χιόνια κι εγώ!!! Βέβαια απο το παλιο μου μπλογκι μιας και μπήκα να το ξεσκωνήσω…μια φορά το χρόνο το θυμάμαι κι αυτό!!!

    Ένας πολύ ωραίος πρόλογος για ένα πολύ ωραίο βιβλίο που θα ανατρέξω να το αγοράσω…

    Η Αγάπη είναι μετανάστης και όχι ο Θεός…τα συναισθήματα μας μεταναστεύουν, αποικίζουν για άλλους τόπους και προορισμούς κατα καιρούς..

    Καλησπέρα και καλή χρονιά να έχουμε όλοι μας με υγεία!!!
    Μου λειψες προφεσορισσα!!!!

    Μου αρέσει!

  • Dimitris

    εδάφιο 6:5 του Βιβλίου του Αριθμών
    («πάσας τὰς ἡμέρας τοῦ ἁγνισμοῦ ξυρὸν οὐκ ἐπελεύσεται ἐπὶ τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ, ἕως ἂν πληρωθῶσιν αἱ ἡμέραι, ὅσας ηὔξατο Κυρίῳ· ἅγιος ἔσται τρέφων κόμην τρίχα κεφαλῆς»), dreadlocks rastafari

    Ras tafan karga reggae yo yo

    Μου αρέσει!

  • Dimitris

    Ερυθρόν ξηρόν βέβαια θεία μετάληψις και λίβας βαλκάνιος επί ξυρού ακμής κι όπου μας βγάλει…

    Μου αρέσει!

  • piracetam

    Μην βιαστείς ν’ απαντήσεις. Τουλάχιστον πρώτα άκουσέ με.. Πριν λίγες μέρες ένας «ανώνυμος» σχολιαστής άφησε στο μπλογκ ένα σχόλιο να περιμένει την έγκρισή μου για να δημοσιοποιηθεί. Αποκαλώντας με «ψευτοκουλτουριάρη μαλάκα» με εγκαλούσε γιατί δεν επιτρέπω τον ελεύθερο σχολιασμό, γιατί τα σχόλια περνούν από την εποπτεία μου πριν εμφανιστούν. Τόσο το «ψευτοκουλτουριάρη» όσο και το «μαλάκα» μου άρεσαν σαν χαρακτηρισμοί. Διαφωνώ με τους χαρακτηρισμούς του, αλλά η άποψή του με επιβεβαιώνει. Ο ανώνυμος μαλάκας που τα έγραψε αυτά όμως είναι «ανώνυμος». Εγώ που τα γράφω όλα αυτά σας λέω ποιος είμαι, μπορείτε εύκολα να με βρείτε. Τα ίδια θα σας πω και δια ζώσης (ίσως με άλλο περιτύλιγμα), πάντως τα ίδια. Το πρόβλημα είναι βέβαια ότι το σχόλιο το έπνιξα – δεν ταίριαζε με το κείμενο που είχα γράψει (όπου περιέγραφα την κηδεία ενός προσφιλούς μου προσώπου).

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac