υψηλή πιστότητα…

το παραδέχομαι, είμαι κωλόπαιδο…

μάλιστα! και για πείτε μου, υπάρχουν ελαφρυντικά;

μπα, όχι, εκτός αν οι περιστάσεις , το γενικό πλαίσιο δηλαδή, μπορούν να θεωρηθούν ελαφρυντικό…μα, πριν κρίνετε, αν και πιθανόν να έχετε εκδώσει την ετυμηγορία σας, αφήστε το βιβλίο στην άκρη, και πείτε μου ή μάλλον γράψτε σε ένα χαρτί τα τέσσερα χειρότερα πράγματα που κάνατε στον/στην σύντροφό σας, ακόμα κι αν εκείνος/η δεν τα ξέρει! και μην τα ωραιοποιήσετε, ούτε να προσπαθήσετε να τα εξηγήσετε, απλώς γράψτε τα το ένα μετά το άλλο με τις πιο ξερές λέξεις…

1

2

3

4

εντάξει; τελειώσατε; ποιος είναι τώρα το κωλόπαιδο;

δεν έχει ιδέα τι απέγινε ο Jimmy αλλά συχνά αναρωτιέται αν άκουσε την ίδια του τη συμβουλή…

παρά τη θλίψη και τη δυσπιστία για τον εαυτό του, ξέρει ότι δεν αντιπροσωπεύει και την καλύτερη ευκαιρία για μια σχέση…

η εμφάνισή του, εντάξει, μέτριου αναστήματος, όχι χοντρός, χωρίς αντιπαθητικές τρίχες στο πρόσωπο, πάντα καθαρός, συνήθως φορά τζιν, φανελάκι και δερμάτινο μπουφάν που το καλοκαίρι το αφήνει σπίτι…

το ταλέντο του είναι πως συνδυάζει ένα σωρό μετριότητες σε ένα συμπαγές πλαίσιο, είναι δηλαδή σαν εκατομμύρια άλλους, αλλά στην πραγματικότητα είναι μοναδικός…

κάποτε είχε αποφασίσει πως δε θα αφοσιωνόταν με πάθος σε τίποτα, είτε επρόκειτο για δουλειά, είτε για σχέση…

κάποτε άκουγε τους στίχους των τραγουδιών με νοσηρή προσήλωση

 

το πιο σπουδαίο χαρακτηριστικό του ήταν οι λίστες! λίστες με τραγούδια, βιβλία, ταινίες, χωρισμούς…

γνωρίζει δηλαδή πως το δυσκολότερο πράγμα σε τούτη τη ζωή είναι η αξιολόγησή της…

γι αυτό, περνά από την επίθεση στην άμυνα κάθε φορά με εξαιρετική ευκολία…

είναι και σπουδαίος δρομέας, συνειδητοποιημένος, δεν ξεχνά ποτέ πώς ξεκίνησε και πόσο δρόμο είχε κι έχει να διανύσει…

όταν φτάνει στο τέρμα, επιστρέφει ξανά στην αρχή, που δεν είναι παρά μια παμπ και οι φίλοι του από τους οποίους κανείς δεν έχει καταλάβει καμιά διαφορά…

όταν φτάνει στο τέρμα ακούει μανιωδώς μουσική και φτάνει στο σημείο να μην μπορεί να ξεχωρίσει ποιος προηγείται στη ζωή του, η μουσική ή η δυστυχία…

μετά, σκέφτεται να φτιάξει μια λίστα με δίσκους που δεν του προκαλούν κανένα συναίσθημα, ή μπορεί και να νιώσει κάτι αλλά αυτό οπωσδήποτε θα ‘ναι καλό…

ωραία,τώρα είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα, η ασταθής αίσθηση της ευζωίας δεν τον έχει εγκαταλείψει…

«δεν υπάρχει  πρόβλημα…» ψιθυρίζει, τρεις λέξεις, οι τρεις τελευταίες λέξεις που πάντα λέει σε κάποιον,όταν έχει βάσιμες υποψίες πως οι ζωές τους παίρνουν διαφορετικούς δρόμους…

μετά, θέλει απλά να αφεθεί, να καταρρεύσει, να νιώσει οίκτο για τον εαυτό του, να πανηγυρίσει τις ανεπάρκειες του…

εύχεται να μπορούσε να μην καταμερίζει ομοιόμορφα, να βρει μια ισορροπία, αλλά δεν τα καταφέρνει…

είναι ένας τύπος μοναχός,πρωταγωνιστής μιας ταινίας που γυρίζεται χωρίς λεφτά, χωρίς πλατό, χωρίς εξωτερικά γυρίσματα, χωρίς δεύτερους ρόλους…

μοναχός, κοιτάει την κάμερα χωρίς να κάνει τίποτα…

είναι ο Ρομπ Γκόρντον και πρέπει επειγόντως να βρεθεί ανάμεσα σε περισσότερα πράγματα, αλλιώς θα γκρεμοτσακιστεί…

ωραία,τώρα είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα …

στο κεφάλι του δεν υπάρχουν πια σκέψεις…

υπάρχουν μόνο νότες, ένας κόσμος από νότες, πιο ωραίος, πιο βρώμικος, πιο βίαιος , πιο ειρηνικός, πιο γραφικός, πιο άθλιος και δηλητηριώδης από αυτόν που ζει…

υγ. στα λινκ, τραγούδια που ακούγονται στην ομώνυμη ταινία του Stephen Frears … το κείμενο αφιερωμένο σε ένα φίλο που δε βλέπει κανένα κακό να μένει σπίτι παρέα με τους δίσκους  και το ταβάνι, πράγμα ούτε ουδέτερo, ούτε και ονειροπόλο …

21 responses to “υψηλή πιστότητα…

  • χρηχα

    Καλησπέρα αγαπητή….

    Εμένα πάντως μου φέρατε στο μυαλό τους στίχους :

    Είμαι μετρίως μέτριος και πάντα μετρημένος….

    Γι’ αυτό και είμαι ο πιο τρελός , απ’ όλους σας κρυμμένος…..

    Δεν ξέρω γιατί …

    πάντως ακόμη και για τον εαυτό μου θα’ λεγα ότι μου πάνε….

    Μου αρέσει!

  • Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος

    Ναι, θα μπορούσε να κάνει έναν κατάλογο με τα 4 ή τα 104 χειρότερα πράγματα που έχει κάνει στον ή στην…

    Και μετά θα μπορούσε να κάνει κι έναν άλλον κατάλογο με τα 4 ή 104 χειρότερα πράγματα που του έχει κάνει ο ή η η…

    Πινγκ πονγκ απ’ τις ενοχές στα παράπονα…

    Ε, και;

    Τι κι αν είναι το μεγαλύτερο κωλόπαιδο ή ο τρανότερος ευαισθητούλης του κόσμου;

    Μετά θα μπορούσε και να σκεφτεί, αφήνοντας στην άκρη το βιβλίο ή τα ακουστικά…

    «Μα αν εγώ είμαι το κωλόπαιδο, τότε όλοι οι υπόλοιποι είναι πιο ευαισθητούληδες από μένα… Τα καταφέρνουν μια χαρά και χωρίς εμένα. Ποιο το παράπονό τους; Τους απαλλάσσω κι απ’ την παρουσία μου, άμα λάχει να ‘ούμε…»

    «Μα αν εγώ είμαι ο μεγαλύτερος ευαισθητούλης, που όλοι με πληγώνουν επί μονίμου βάσεως, τι δουλειά έχω μαζί τους; Αποσύρομαι γιατί κανείς τους δεν… Σε ποιον θα λείψω άραγε;»

    Κωλόπαιδο – ευαισθητούλης – ευαισθητούλης – κωλόπαιδο…

    Τι θα απομείνει στο τέλος απ’ αυτό το ατέλειωτο «I, me and myself»;

    Τι άραγε;

    Οι ενοχές ή τα παράπονα;

    Το κενό;

    Μα αυτό δεν ενυπάρχει μόνον σ’ αυτόν, υπάρχει μέσα σ’ όλους, είτε έτσι είτε γιουβέτσι…

    Πώς μπαζώνεται αυτό το κενό;

    Με αέρα κοπανιστό ή με πορδές; [σόρρυ!]

    Απ’ τις τύψεις στα παράπονα…

    Ναι, ξέρω: η ιστορία της ανθρωπότητας. Ή, μάλλον, η προϊστορία της.

    Παρακάτω μπορούμε να πάμε;

    Μου αρέσει!

    • Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος

      Καλημεράννος! [Μην ξεχνάμε και το σαβουάρ βιβρ 🙂 ]

      Μου αρέσει!

      • Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος

        Για να το κάνω ταλληράκια, που λέει κι ο Τέκι 🙂

        Αν εγώ είμαι ο τρανότερος ευαισθητούλης του κόσμου, κι όλοι οι άλλοι είναι κωλόπαιδα που με πληγώνουν απ’ την ώρα που γεννήθηκα…

        Αν εσείς είστε η τρανότερη ευαισθητούλα του κόσμου, κι όλοι οι άλλοι είναι κωλόπαιδα που σας πληγώνουν απ’ την ώρα του γεννηθήκατε…

        Αν κάθε άνθρωπος στον πλανήτη, απ’ τη δική του σκοπιά, είναι ο τρανότερος ευαισθητούλης του κόσμου, κι όλοι οι άλλοι τον πληγώνουν απ’ την ώρα που γεννήθηκε…

        Πού στο διάολο [σόρρυ!] βρίσκονται όλα αυτά τα κωλόπαιδα;

        Κάτι έχουμε πάρει λάθος ΟΛΟΙ μας!

        ΥΓ. Ναι, το ξέρω. Ακραίος ο συλλογισμός μου, προς τη μία κατεύθυνση. Θα μπορούσα να κάνω τον ίδιο συλλογισμό προς την άλλη. Αν ΟΛΟΙ μας είμαστε κωλόπαιδα, πού στο διάολο είναι οι ευαισθητούληδες;

        Την ξέρω την απάντηση, που ίσως κάποιος έδινε.

        ΟΛΟΙ μας είμαστε κι έτσι και γιουβέτσι.

        Ναι, αλλά δεν βλέπω και κανέναν να το παίρνει σοβαρά υπόψη του 🙂

        Μου αρέσει!

  • Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος

    Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο.

    Και γιατί, περικαλώ, ο φίλος σας δεν θα έπρεπε να μένει σπίτι του παρέα με τους δίσκους και το ταβάνι;

    Γιατί δεν τον αφήνετε στην ησυχία του;

    [Το ξέρω: είναι πολύ δύσκολο να αφήσουμε τους άλλους στην ησυχία τους… «Θέλουμε» το «καλό» τους, δηλαδή θέλουμε να τους κάνουμε σαν τα μούτρα μας. Εμείς ξέρουμε καλύτερα απ’ τους άλλους, τι είναι καλύτερο γι’ αυτούς… Ω, ναι!]

    Και, στην τελική, ασκώντας κριτική στους άλλους παίρνουμε απ’ αυτούς ό,τι χειρότερο έχουν…

    Γιατί δεν παίρνουμε ό,τι καλύτερο μάς δίνουν [ή ό,τι καλύτερο μπορούμε να πάρουμε, ακόμα κι όταν δεν μας το δίνουν] και να τους αφήσουμε στην ησυχία τους να κάνουν αυτό που γουστάρουν;

    Είπα και ελάλησα 🙂

    ΥΓ. Συγνώμην για τη φλυαρία μου, αλλά με πιάνει αραιά και που 😆

    Μου αρέσει!

    • katabran

      η αλήθεια είναι πως δε θέλω να καταλάβω τίποτα εφόσον η κατανόηση δε θα είναι παρά η αποδοχή αυτού που αποκαλόύμε σφάλμα…

      καλημεράκος!

      υγ. έγραψα για τον ήρωα του μυθιστορήματος του Η. συχνάζει σε ράφια βιβλιοπωλείων. στην περίπτωση που θέλετε να κουβεντιάσετε μαζί του…

      Μου αρέσει!

  • Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος

    Ναι, τις προάλλες ήσασταν η μόνη που καταλαβαίνατε [οι άλλοι απλώς ερμηνεύουν], σήμερα δεν θέλετε να καταλάβετε [και οι άλλοι βαριούνται τις ερμηνείες]… Πού θα πάει;

    Καλημεράννος [ουάνς αγκέιν]!

    υγ. Δεν διαβάζω μυθιστορήματα. Ζω μέσα τους… [Πάντως αν τον πετύχω πουθενά, θα του ψάλλω]

    Μου αρέσει!

  • katabran

    υπάρχει συσσώρευση, μεγάλη συσσώρευση, παραδίνομαι…
    (οριζόντια χειρονομία)
    πού θα πάει;
    στο σφάλμα θα πάει Ράκο, στο σφάλμα!
    αναγνωρίζω, καταλαβαίνω, ερμηνεύω, κατανοώ, αδυνατώ να παίξω με τη δική μου νοηοσύνη, οπότε σας εκμεταλλεύομαι…

    αλήθεια τι λέει το …λεξικό σας για το ρήμα αυτό;

    διάβασα πρόσφατα την ερμηνεία που του δίνει ο Ραφαηλίδης στο «Λαοί της Ευρώπης, Καταγωγή & Χαρακτηριστικά»…

    άσχετο αλλά εξηγεί πολλά…

    καλή μας όρεξη!

    Μου αρέσει!

    • χρηχα

      Καλησπέρα….

      «Τους παίρνω το μέταλλο»….δλδ τους κλέβω το μέταλλο….
      Δεν ξέρω έχει κάτι μήνες που το διάβασα δεν το θυμάμαι ακριβώς…χαίρομαι πάντως για την σύμπτωση της κοινής -παράλληλης ανάγνωσης……

      Η αλήθεια πάντως κε Ράκε μας είναι ότι ο καθείς μας είναι μια σύνθεση ….μπορεί για εσάς να είμαι καλός και την ίδια στιγμή να είμαι κακός με τον άλλον, τον τρίτο….εσείς πιάσατε το άσπρο μαύρο, το καλός -κακός….είναι σαν τις ευθείες στην φύση, απλά δεν υπάρχουν……
      Όσο για το άσπρο μαύρο, όλα είναι αποχρώσεις του γκρι, και ποικίλουν στην διάρκεια της ημέρας, αναλόγως της έντασης και της «γωνίας πρόσπτωσης» τους φωτός…..

      Όπως αποδείχθηκε, και όπως συνηθίζω, άφησα τις κλισέ αποφθεγματικές μου προτάσεις……καλώς ή κακώς αλήθεια;

      Μου αρέσει!

  • Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος

    Ντεν καταλαβαίνει απολύτως τίποτα.

    Φταίω εγώ που έρχομαι και… μονολογώ μαζί σας.

    Καλή μας χώνεψη!

    Μου αρέσει!

  • Joker

    Η αφεντιά μου πάντως -αν και αχάριστο κωλόπαιδο εδώ και 17 plus έτη- βάζει τον Ρομπ στους Top 5 αγαπημένους της μουσικοδασκάλους -και όχι μόνο- γιατί αναγνωρίζει ότι κοντά του έμαθε πολλά σπουδαία πράγματα…

    Μου αρέσει!

  • moodytimes

    Ο Ρόμπ είναι ένας απο τους τρεις αληθινούς φίλους που έκανα τα τελευταία 20 χρόνια.Εμείς τα κωλόπαιδα καταλαβαινόμαστε μεταξύ μας ως γνωστόν.Γλίτωσα πολλά λεφτά στη ψυχανάλυση διαβάζοντας το βιβλίο του Χόρνμπυ,ας είναι καλά.
    Βέβαια πολλά top 5 δεν κάνω ή αν κάνω ξέρω πως είναι σαν τις λίστες των μουσικών περιοδικών ή των τσαρτς…απο στιγμή σε στιγμή μπορεί να αλλάξουν,τι λες κι εσύ ταβάνι?

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac