ουσία…

διότι είναι ωραίο ότι αντιλαμβανόμαστε τη στιγμήπου συμβαίνει…

και εννοώ τον εφήμερο σχηματισμό των πραγμάτων, ενώ αντικρίζουμε συνάμα και την ομορφιά και το θάνατο…

λίγες στιγμές πριν, κοιτούσα ένα λουλούδι στην άκρη ενός λεπτού μίσχου…

νομίζω πως δε σκεφτόμουν τίποτα εκείνες τις στιγμές και ισως γι αυτό είδα την κίνηση!

ίσως αν ήμουν απορροφημένη από κάτι  άλλο, αν δεν ήμουν ολομόναχη και δεν ένιωθα μονάχη, αν δεν ήμουν εκεί εκείνη τη στιγμή, δε θα ήμουν αρκετά προσεχτική…

αλλά ήμουν μόνη, ήρεμη και άδεια…

ήμουν δηλαδή ένας καλός δέκτης…

ακούστηκε ένας μικρός, τρεμουλιαστός ήχος και φάνηκε ένας σπασμένος μίσχος…

έπιασα σα να λέμε έναν υπερηχητικό ήχο και είδα το λουλουδάκι στο έδαφος…

και λοιπόν;

τίποτα! απλά είχε ολοκληρωθεί μια πτώση…

κάτι που είχε να κάνει με το χρόνο δηλαδή…

ποιος μπορεί να αρνηθεί πως είναι πάντα όμορφο ένα λουλούδι που πέφτει με χάρη;

κανείς, και εγώ η ίδια για ένα χιλιοστό του χρόνου διασθάνθηκα την ουσία της ομορφιάς…

ωωω είπα μέσα μου, έτσι θέλω να περάσω τη ζωή μου, με χάρη πέφτοντας…

18 responses to “ουσία…

  • xtina12

    la rose…elle tombe amoureuse!
    πόσο χαίρομαι να σε ακούω έτσι 🙂
    (σ’αποθύμησα να ξέρεις)
    bisou!

    Μου αρέσει!

  • kovovoltes

    Η χάρη στην ττώση και την ανάταση…Σπουδαίο πράγμα…Δέος. Σπουδαίο και το να ακούς και να βλέπεις πέρα απο όσα φαίνονται και ακούγονται.

    Μου αρέσει!

  • moodytimes

    Tι να σου κάνω που δεν είμαι ο Philip Glass για να στο ντύσω με μουσική αυτό το κείμενο που «συμβαίνει» κάθε φορά που το διαβάζω

    Μου αρέσει!

  • Dimitris

    Μην παίρνεις όρκο για την ομορφιά της πτώσης πως κανείς δεν την αρνείται, εγώ λχ την αρνούμαι κι ας γίνεται με χάρη…
    Το όμορφο σαν έννοια είναι γενική, είναι αόριστη, είναι και αφηρημένη, έγκειται στην αντίληψη του καθενός, κατ΄ εμε δεν εκφράζεται μέσα από εμετικά ηλιοβασιλέματα και τριαντάφυλλα.
    Η πτώση, το τέλος, χαρακτηρίζει την κάθε ύπαρξη όμως εφήμερη η ουσία της, αφήνει χνάρια στις ψυχές και κατά πως λένε οι χριστιανοί οι ψυχές είναι αιώνιες περιφέρονται εκεί ψηλά παρέα με ΑΤΙΑ, UFO και λοιπά καλικαντζάρια, οι ψυχές μπορούμε να πούμε είναι παντοτινές, ααα!!! και τα διαμάντια είναι παντοτινά.
    Diamonds are foreveeer…
    Όμως κι ο χρόνος σαν έννοια είναι γενική είναι αόριστη είναι και αφηρημένη ένα τερτίπι είναι που δημιούργησαν τα γήινα καλικαντζαρούδια γιατί έτσι τους βολεύει, δεν υπάρχει χρόνος, μια άπατη είναι μεταξύ τόσων άλλων, εν απουσία του λοιπόν όλα ανατρέπονται και τα παραπάνω δικά μου γραφόμενα….
    Τα δικά σου?
    Kι αν δεν με πιστεύεις ρώτα τα διαμάντια….

    Μου αρέσει!

  • χρηχα

    Dimitris……

    O χρόνος είναι η τέταρτη διάσταση του σύμπαντος….το ότι εμείς με το φτωχό μας το μυαλό δεν μπορούμε να αντιληφθούμε περισσότερες από τρεις και να υποψιαστούμε την τέταρτη , αυτό δεν αναιρεί την ύπαρξή της…

    Κατά τα άλλα όλα είναι υποκείμενα στην αντίληψη του καθενός…όσα μπορεί να συνειδητοποιήσει το μυαλό του καθενός , αυτά και μόνο υπάρχουν …(γι ‘ αυτόν….)ο επόμενος που θα μπορέσει να συνειδητοποιήσει περισσότερα, έχει ένα σύμπαν περισσότερο πλούσιο…. αυτό όμως δεν δίνει κάποιο πλεονέκτημα σε κανέναν… είμαστε δέσμιοι αυτών που μπορούμε να αντιληφθούμε…΄ισως αν αντιλαμβανόμαστε περισσότερα να ήμαστε περισσότερο δέσμιοι…. ίσως όμως αν μπορούσαμε να συνειδητοποιήσουμε την ελευθερία και τι είναι αυτό που την χαρίζει ( ή την κατακτά – κατά προτίμηση), ίσως λέω να μπορούσαμε να αισθανθούμε ελεύθεροι ….

    Και ίσως πρέπει να σας ζητήσω συγνώμη αγαπητή katabran που καταχρώμαι τον χώρο σας……

    Μου αρέσει!

    • katabran

      μα αυτό ακριβώς πρέπει να κάνετε Χ.!κατάχρηση του χώρου!
      καλημέρα σας!
      φχαριστώ…

      Μου αρέσει!

      • Dimitris

        Χρηχα…

        Αν υποψιαζόμουν με το φτωχό μου μυαλό (αν και φτωχά μυαλά δεν υπάρχουν παρά μόνο ανόητα) μια τέταρτη διάσταση σίγουρα δεν θα ήταν αυτή του χρόνου και αν παρόλα αυτά επέμενε ως υποψία θα την την χαρακτήριζα αφελέστατη .
        Ποια η σημασία γνώσης της χρονικής διάρκειας, η γνώση της ώρας, της ημέρας, του μηνός του έτους του αιώνα που έλαβε χώρα ένα γεγονός?
        Ας πούμε ότι η συνωμοσία της πυρίτιδας δεν έγινε στις 5 Νοεμβρίου του 1605 αλλά στις 7 Μαρτίου του 1610 και η διάρκεια αντί 3 ωρών 7, για μένα καμιά απολύτως, άνευ σημασίας και ουσίας, γιατί απλά το ενδιαφέρον εστιάζεται στο ίδιο το γεγονός…
        Εάν υποψιαζόμουν μια τέταρτη διάσταση θα ήταν αυτή του πνεύματος, του ψυχισμού, του συναισθήματος κι όλων αυτών των νοητικών και ψυχικών λειτουργιών που συνηγορούν στο να επιφέρουν μια ισορροπία σ όλα αυτά τα μαθηματικά που μας κατακλύζουν και την όποια αντίληψην πέραν επιστητού ….
        κατά τ άλλα…. όλα αυτονόητα και δεν χρίζουν σχολιασμού…

        Narcissus ή Goldmund?

        Μου αρέσει!

      • katabran

        χαίρομαι που έχω την ίδια άποψη περί 4ης διάστασης …
        καλημέρα σου 🙂
        φχαριστώ σε…

        Μου αρέσει!

  • χρηχα

    Kαλησπέρα αγαπητή….

    Εφ’ όσον μας επιτρέπετε την κατάχρηση θα ήθελα να απαντήσω πάλι στον

    dimitris

    Αγαπητέ dimitris δεν φαντάζομαι να πήρατε προσωπικά τον χαρακτηρισμό «φτωχά μας μυαλά», γιατί δεν ήταν έτσι….στην προσωπική μου φιλοσοφία πιστεύω ότι είμαστε σαν όντα πολύ πρωτόγονοι…γιατί η υποψία της τέταρτης διάστασης που ΕΙΝΑΙ ο χρόνος , αποδεδειγμένο μαθηματικά,είναι έξω από την αντίληψή μας….βέβαια μαθηματικά έχουν αποδείξει και ότι υπάρχουν κι άλλες διαστάσεις πέρα από την τέταρτη….αν εμείς λοιπόν δεν μπορούμε , όχι να αντιληφθούμε, αλλά δυσκολευόμαστε ακόμα και να υποψιαστούμε την τέταρτη , πράγμα που μαθηματικά το αποδεικνύουμε οι ίδιοι, αυτό σημαίνει ότι η νόησή μας είναι ακόμη λίγη….άρα φτωχή….
    Είμαι σίγουρος ότι σε αρκετές γενιές θα κατανοήσουμε και την τέταρτη διάσταση…θα ενοποιήσουμε και αυτό που λέγεται ψυχικό και πνευματικό με το υλικό…αν σκεφτείς μάλιστα ότι σήμερα ήδη οι επιστήμονες φυσικομαθηματικοί του ανωτέρου επιπέδου μιλάνε με βεβαιότητα για το ότι η βάση της ύλης, το στοιχειωδέστερο σωματίδιο αυτής , δεν είναι παρά ένα συμπύκνωμα ενέργειας που λειτουργεί με βάση μια λογικά συνειδητοποιημένη νόηση….αν το κατανοήσεις αυτό , αυτό σημαίνει ότι η ενοποίηση της ύλης με το «πνεύμα» έχει ήδη γίνει….και για να ακριβολογούμε, ήταν πάντα εκεί, απλά εμείς καλούμαστε σήμερα να το συνειδητοποιήσουμε……

    Όσο για την χρονική στιγμή που λες ότι δεν έχει καμία αξία…σε βρίσκω λάθος….αν πάρουμε υπόψιν μας την θεωρία που λέει ότι για κάθε μας επιλογή διαιρούμε το παρόν σε δύο μελλοντικά μας σύμπαντα, που εξελίσσονται παράλληλα….αλλά άσε….μάλλον πολύ το τράβηξα….

    Πάντως όσον αφορά τον χρόνο , αν έχετε χρόνο, διαβάστε αυτό το ενδιαφέρον βιβλίο….

    Μου αρέσει!

  • Dimitris

    Αγαπητέ Χρηχα.

    Δεν περίμενα πως ένα χαριτολόγημα (το σχόλιο μου προς την οικοδέσποινα) θα γίνονταν η αφορμή για μια διαλεκτική συμπαντικής φιλοσοφίας..
    Δεν γνωρίζω εάν από τα γραφόμενα μου έγινε αντιληπτό πως η αμφισβήτηση μου δεν έχει να κάνει
    μ ένα θεώρημα, ή ένα σκέλος των μαθηματικών, αμφισβητώ εξ ολοκλήρου τα μαθηματικά, εάν υπάρχει ένας σ αυτό το σύμπαν αυτός είμαι εγώ, όσο παράλογο κι αν ακούγεται, πείτε το μηδενισμός εάν σας βολεύει αφού ομιλείται την μαθηματικήν..
    Οι ενστάσεις μου πολλές ως προς αυτά που αναφέρετε αλλά θαρρώ πως ο χώρος και η ώρα δεν είναι κατάλληλα για συμπαντικές αντιπαραθέσεις, οπότε ας μείνουμε σ αυτά τα ολίγα, κάνει και ζέστη μην δώσουμε την ευκαιρία στον Ταρκόφσκυ να θεωρείται δροσιστικός αυτήν την περίοδο του καύσωνα…
    Το ευχάριστο είναι πως οι διαφορετικές αντιλήψεις συνεισφέρουν με τον τρόπο τους στην ομορφιά αυτού του κόσμου ή του σύμπαντος αν θέλετε….ποικιλομορφία, με γοητεύει..

    Μου αρέσει!

  • χρηχα

    Kαλησπέρα ….

    Αγαπητή katabran, να με συγχωρείτε….αλλά η ποικοιλομορφία του χώρου έφερε τα σεντόνια στην αυλή σας….

    Αλλη φορά θα προσπαθώ να απλώνω μόνο στην δική μου βεράντα….

    Μου αρέσει!

  • Joker

    Βλέπω την εικόνα να περνάει από μπροστά μου, την κάνω ασπρόμαυρη και μετά της επιστρέφω πάλι τα χρώματα της, ανεβάζω την ένταση στο σπάσιμο, κάνω πιο αργή την πτώση, εστιάζω στις τελευταίες κινήσεις του λουλουδιού, κρύβω τον ήλιο και τον εμφανίζω μετά από λίγο και όλο αυτό γίνεται ξανά και ξανά…Υπέροχο το «άνευ άσματος»

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (*) ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ (*) ΚΑΠΟΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac