θα μείνω στο ράφι…

«θυμός» και «λόγος» πάνε μαζί σε αυτή τη δύσβατη οδό που ονομάζεται λογοτεχνία…

δίνεις…

παίρνεις…

σταματάς.

συνεχίζεις,

συχνά, καυγαδίζεις!

έχει μεγάλη αξία ο τρόπος που υποσυνείδητα ο καθένας μας θα ερμηνεύσει και θα επεξεργαστεί ένα φαινομενικά απλό, συνηθισμένο περιστατικό…

22 responses to “θα μείνω στο ράφι…

  • Ράκος "Lumpen" Κουρελάριος

    Σε ένα τουλάχιστον έχει δίκιο: στο ότι το ομηρικό «υπείροχον έμμεναι άλλων» είναι πράγματι απαίσιο…

    Μου αρέσει!

  • χρηχα

    Καλησπέρα…

    Δεν θα περίμενε κανείς να το δεχθεί….είναι άνθρωπος πιστός σε όσα λέει….και σε όσα κάνει…..
    Για μένα περίεργο θα ήταν να το δεχθεί….

    Μια ακόμη φορά κόντρα σε κάθε κατεστημένη νοοτροπία και συνήθεια….

    Μου αρέσει!

  • Σοφία

    Είναι συνεπής με τις θέσεις του…θα τολμήσω μια υπόθεση όμως…αν έπαιρνε το Νόμπελ Λογοτεχνίας θα έλεγε τα ίδια; #aporia

    Μου αρέσει!

  • moodytimes

    Τώρα κατάλαβες γιατι όταν γράφω κατι για ταινία ή για μουσική περισσότερο δε για βιβλία το θεωρώ «γνώμη» και όχι κριτική ,ξέρεις ότι σιχαίνομαι τη λέξη.
    Κατάλαβες γιατι έχω γραψει επανειλημμένα «αν δίνετε σημασία σε βραβεία…αυτο πήρε μπλα μπλα μπλα»,κάποιοι δίνουν και το σέβομαι.
    Σε κάποια έδινα σημασία σε κάποια όχι,άλλα δίνονταν με σκοπο τη προώθηση και τις πωλήσεις άλλα λόγο καλλιτεχνικής εκτίμησης..ελπίζω δηλαδή.Όπως και να’χει τη ματιά μου σε λίστες τη ρίχνω, το χω το ελάττωμα αλλά έχω πάψει να καθοδηγούμαι.
    Καλημερουδια

    Μου αρέσει!

  • Το Φαούδι

    Είτε συμφωνεί κανείς μαζί του είτε όχι, είναι συνεπής στα λόγια και στις πράξεις του. Και απόλυτα αξιοπρεπής απέναντι στο έργο του.
    Θυμός και λόγος που δεν σβήνουν.

    Μου αρέσει!

  • worldcity

    τον γνώρισα παλιότερα, συναντιόμασταν στο γραφείο του, στη Μικρή Διαγώνιο – σε ακόμα πιο δύσκολες εποχές, τότε που ακόμα ήταν ταμπού να μιλάς για το έργο του Χριστιανόπουλου και για τον ίδιο

    – ακόμη και σήμερα, διαπιστώνω, δεν είναι κατανοητός – παρά μόνο ως μια αναγκαστική παραδοχή της παρουσίας του, (αν και είναι ένα μέσον προστασίας του απ’τη κατανάλωση και από αυτούς που βαρυστομαχιάζουν)

    Υ.Σ.: περί του «είτε συμφωνεί κανείς μαζί του είτε όχι»

    ωραία ανάρτηση – ωραία υπενθύμιση

    Μου αρέσει!

    • katabran

      περί του «κατανοητός»
      απορώ και δεν κατανοώ τα πόσα οι κριτικοί «βλέπουν» που οι δημιουργοί ούτε καν έχουν νιώσει δημιουργώντας…
      γι αυτό σου θυμίζω εκείνο το «έχει μεγάλη αξία ο τρόπος που υποσυνείδητα ο καθένας μας θα ερμηνεύσει και θα επεξεργαστεί…» το λόγο!

      Μου αρέσει!

  • Theorema

    Συμφωνώ με όσα ειπωθηκαν περί αξίας και εντιμότητας του Χ. Προσωπικά τον διαβάζω εδώ και χρόνια, και θαυμάζω το έργο του.
    Κι επίσης, εύγε του που δεν παρουσιάστηκε στην απονομή.
    Ως εδώ εντάξει.
    Μια απλή απορία όμως, καλοπροαίρετα πάντα: Αφού δεν είχε σκοπό να ασχοληθεί περαιτέρω με το ζήτημα, γιατί δεν απέσυρε την υποψηφιότητά του λίγο νωρίτερα;

    Μου αρέσει!

    • katabran

      μήπως η επιτροπή κρίνει ποιος θα ναι υποψήφιος;
      http://www.yppo.gr/6/g6320.jsp?obj_id=2172
      κι ο Ν.Χ. δεν ήταν υποψήφιος σε καμμία κατηγορία , απλά του απονεμήθηκε το Μεγάλο Βραβείο Γραμμάτων των Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του…

      Μου αρέσει!

    • Μίνα Γκελντή

      Eχει άλλη βαρύτητα ο λόγος του βραβευμένου…
      Οταν τόσα χρόνια μιλάς και δε σε ακούνε ακούγεσαι καλύτερα από το βήμα του «νικητή» έτσι δεν είναι?
      Κι αν εκείνοι που ξέρανε τις θέσεις του επέμειναν να τον βραβεύσουν έπρεπε και κείνος να εμείνει στη στάση του.
      Εγώ πάντως που είδα την συνέντευξη του στη ΝΕΤ είδα έναν άνθρωπο απλο αλλά όχι απλοϊκό έναν άνθρωπο φωτεινό και γλυκύτατο… χωρίς καμμία έπαρση … και ναι αυτό μου άρεσε πολύ.
      Θα ήθελα να βλέπω πιο συχνά τέτοιους ανθρώπους γύρω μου … όχι μονο λογοτέχνες… Ο κόσμος μας θα ήταν πολύ καλύτερος!

      Μου αρέσει!

  • worldcity

    ο Χριστιανόπουλος δεν συμμετείχε ποτέ σε (παντός είδους) καλλιστεία, ώστε να χρειαστεί να θέσει ή να αποσύρει οποιαδήποτε υποψηφιότητα

    και όπως σημειώθηκε παραπάνω, οι αφελείς, πήγαν να του δώσουν και βραβείο…χα!

    Μου αρέσει!

  • Theorema

    Κάθε υποψήφιος συγγραφέας ενημερώνεται εκ των προτέρων πως το όνομά του έχει συμπεριληφθεί στην τάδε λίστα ή προτείνεται για το τάδε βραβείο.
    Οι προτάσεις αυτές ανακοινώνονται στο διαδίκτυο Χ μέρες πριν από την τελική ψηφοφορία ή κίνηση.
    Ποτέ δεν στο δίνουν στα ξαφνικά, χωρίς να σε έχουν ενημερώσει για το ενδεχόμενο (ή και την βεβαιότητα).
    Εάν κάποιος διαφωνεί, αποσύρει την υποψηφιότητά του αυτοδικαίως. ΠΡΙΝ την απονομή.

    Μου αρέσει!

    • katabran

      η θέση του ήταν ήδη γνωστή από το 1979 εντούτοις…

      θεωρώ πως όπως και στον κινηματογράφο, έτσι και εδώ οι κρατικές κριτικές επιτροπές αλλά και έξω από τούτα εδώ τα σύνορα, δρουν με κάποιο σκεπτικό…
      με κάποιο σκεπτικό τοποθετούνται και οι δημιουργοί απέναντι στη «σύγκριση», για κάποιους λοιπόν το «δε θέλω» δηλώνει έπαρση, για άλλους σταθερότητα…
      δεν αλλάζει κανενός τη ζωή πάντως το γεγονός αυτό καθαυτό, όσο την αλλάζει το ίδιο το έργο ενός δημιουργού…
      ας μείνουμε σε αυτό!
      καλησπέρα σε όλους

      Μου αρέσει!

  • Theorema

    Και σε περίπτωση που δεν υπάρχει υποψηφιότητα, απαιτεί απλώς την απόσυρσή του από τις λίστες τους.
    Δεν υποχρεούται κάποιος να συμμετέχει.

    Μου αρέσει!

    • katabran

      ευτυχώς που ξέρουν τι τους γίνεται οι δημοσιογράφοι!ας κατέβουν στις εκλογές, τι περιμένουν;
      δεν ακούν, αλλά λένε…λένε…και τάχα εξυπηρετούν την επικοινωνία…αφήστε δε που βγάζουν και το ψωμί τους εντίμως…
      μετά, συγκινούνται, αλλά ας μην το παραχέσουμε…
      φχαριστώ Νέστορα

      Μου αρέσει!

  • Theorema

    Νέστορα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!

    Μου αρέσει!

  • moodytimes

    Άσχετο-σχετικό
    Ο Γούντυ Άλλεν έχει δηλώσει πως δεν θα βρίσκεται ποτε στις τελετές απονομής βραβείων όσκαρ γιατι προτιμά να παίζει κλαρινέτο στο κλαμπ που εμφανίζεται κάθε Δευτέρα.Ο Μάρλον Μπραντο και ο Τζωρτζ Σ Σκότ είχαν πει πως δε θα παρεβρεθουν στην ίδια τελετή γιατι ο πρώτος ήθελε να δωθει γη σε ξεριζωμένους ινδιάνους και ο δεύτερος να σταματήσει ο πόλεμος του Βιετναμ.Και οι δύο κέρδισαν το βραβείο,ο πρώτος για τον ΝΟΝΟ και ο δεύτερος για τον ΠΑΤΤΟΝ,δε πήγαν να το πάρουν φυσικά αλλά είχαν δηλώσει ότι δε μπορουν και δε θέλουν να επιβάλουν στην Ακαδημία ποιους θα έχει υποψήφιους.Κανένας απο τους δύο δεν έχει το αγαλματάκι σπίτι του.Ο Τέρενς Μάλικ ο σκηνοθέτης δε πήγε στις Κάννες γιατι ποτέ δεν παρεβρέθηκε σε τελετή μια και όπως έχει δηλώσει «θέλω να μιλάω με τη καλλιτεχνική και όχι με τη φυσική μου παρουσία». Θέμα οπτικής και δικό τους και δικό μας.Ο μακαρίτης ο Θόδωρος Αγγελόπουλος επειδή πήρε τον αργυρό φοίνικα στις Κάννες τα βαλε με το σύστημα που έδωσε τον χρυσο στον Κουστουρίτσα…άλλη οπτική και αυτή.

    Μου αρέσει!

  • Μίνα Γκελντή

    Eνας υπέροχος άνθρωπος… κι ένας καταξιωμένος λογοτέχνης.
    Είδα προ ημερών την συνέντευξή του στην Ετ1 και κατάλαβα πολλά…
    Δεν υπάρχει τίποτα μα τίποτα όμως από όσα ειπώθηκαν στο βίντεο που να μη με αφήνει σύμφωνη…

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac