δεν έχεις Ιδέα!

ξέρεις τί θα γίνει μετά; καταλαβαίνεις; δεν είναι το πόδι του τραπεζιού που θα μας λείψει, είναι το τραπέζι, η τάβλα, το ξύλο, το ψωμί! μάλιστα, το ίδιο το ψωμί και τότε…

τρελλάθηκες; τί σου συμβαίνει;

εμένα; τί να μου συμβεί εμένα; εγώ είμαι ένας απλός άνθρωπος… όπως όλοι, δηλαδή οι περισσότεροι… γιατί αν εξαιρέσεις την ιδέα, όχι η Ιδέα, άσε την ιδέα ή αυτό που κάνουμε όλοι μαζί, πχ περνάμε μια γέφυρα… κι αυτό άστο, άσε τη γέφυρα, αλλά ο καθένας από μας μόνος του είναι ένας απλός άνθρωπος, μάλιστα απλός, βέβαια, μπορεί να είναι καλός, δηλαδή κατά βάθος όλοι είμαστε καλοί, θέλω να πω πως όλοι οι άνθρωποι, με τη μόνη διαφορά πως εμείς το ξέρουμε πως όλοι οι άνθρωποι κατά βάθος είναι καλοί, έχουμε επίγνωση και εκεί πάνω στηρίζουμε την ιδέα μας… όμως αν αφαιρέσεις αυτό, όχι το καλός, αυτό βέβαια δεν αφαιρείται… εντάξει, εντάξει, άλλο ήθελα να πω… εννοούσα πως άμα αφαιρέσεις την ιδέα, είμαστε μέτριοι και ως εκ τούτου και όσα μπορούμε να κάνουμε είναι για τους άλλους, δηλαδή για κάποιους άλλους πιο ξεχωριστούς ας πούμε, μέτρια… κι όσα προτείνουμε… κι αυτά μέτρια είναι… και μπορεί να φαίνονται και λιγότερο από μέτρια… ας πούμε πως είναι λιγοστά… δηλαδή δεν υπάρχει περίπτωση για κάποιους, ας πούμε ξεχωριστούς ανθρώπους, γιατί υπάρχουν και τέτοιοι, να μην είναι αδιάφορα…

δηλαδή ασήμαντα;

θέλεις ασήμαντα; πολύ καλά! συμφωνώ μαζί σου, ασήμαντα κι εμείς όμοια ασήμαντοι!

τί λες; δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο!

το σκέφτηκες όμως, κι αν δεν το σκέφτηκες εσύ, το σκέφτηκα εγώ για σένα και για μένα και για όλους μας… ασήμαντοι, μάλιστα… και μη με διακόπτεις αναγνώστη μου!

μια αξιοσημείωτη παρατήρηση;

όχι! τίποτα αξιοσημείωτο… απλά, μόνο απλά πράγματα…γιατί εμείς δεν έχουμε ιδέα, δεν έχουμε και τίποτα ξεχωριστό επίσης άρα αυτό που μπορούμε είναι μικρό… μικρά βηματάκια προς… τις ιδέες μας, γιατί, ιδέες έχουμε…ασήμαντα μικρά βηματάκια, που μας δίνουν χαρά, που μας ικανοποιούν… είσαι μαζί μου; είσαι υποχρεωμένος να προχωρείς στην ίδια γέφυρα και με το δικό μου βήμα, εσύ πιο μπροστά βέβαια, πάντα πιο μπροστά… να με ακούς να μιλώ μονάχη και να ικανοποιείσαι με τις … συζητήσεις μου, τις μικρές ασήμαντες συζητήσεις μου με τα ασήμαντα αποτελέσματα… αυτά μπορώ, αυτά έχω… μπροστά, αλλά μαζί μου, δεν μπορώ να σε αφήσω να φύγεις αναγνώστη μου κι ας βαριέσαι… ακόμα κι όταν βαριέσαι, μου είσαι απαραίτητος… και σε μένα και σε όλους… δεν ντρέπομαι να στο πω κι ας φαίνομαι στα μάτια σου ασήμαντος άνθρωπος μα και άθλιος, μάλιστα και άθλιος μα πάνω απ όλα μικρόψυχος…δε ντρέπομαι γιατί το λέω σε σένα, γιατί αυτός που με ακούει είσαι εσύ…

(ακούστηκε το ρόπτρο… ξανακούστηκε το ρόπτρο…ξανα… και ξανά…)

είμαι άξια να αφήσω κάποιον να χτυπάει μέχρι τη δευτέρα παρουσία, αν βέβαια την πάρω χαμπάρι…η ανίδεη!

πού είναι ο αναγνώστης;

(στο σημείο αυτό, την έκανες αναγνώστη μου και η αρκετά έντονη και μάλλον δυσάρεστη συνομιλία μας τελείωσε και θα αποδειχτεί «όνου σκιά» μπροστά σε όσα θα γινούν προτού καν  τα σκεφτούμε, όχι να τα μιλήσουμε ή τα γράψουμε!)

δεν είχες να ζητήσεις τίποτα, ποτέ δε ζητούσες τίποτα… και ξέρεις γιατί; επειδή ήσουν σίγουρος γι αυτό που θα εισέπραττες…ενώ αυτοί ζητάνε, αυτοί που σε πήραν, αυτοί που γύρισαν το ρόπτρο… περιμένουν από σένα, απαιτούν, σημαίνεις τόσα πολλά γι αυτούς… ναι, είναι αλήθεια, εσύ τίποτα δε θέλεις, αν όμως ήθελες, θα ήταν κάτι μεγάλο… σωστά; όπως μεγάλο κι αυτό που απαιτείς από τον εαυτό σου, κάτι σημαντικό…κάτι … κάτι… δεν έχεις ιδέα όμως τί…

24 responses to “δεν έχεις Ιδέα!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (*) ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ (*) ΚΑΠΟΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac