εθνική παιδεία

γανιάσατε, δασκάλοι, να ξεμάθω
να ῾μαι εγώ, να στοχάζομαι, να θέλω –
ψέματα όλο ν᾿ ακούω, να λέω, να πράττω,
για ψέματα να ζω και να πεθαίνω…

δεν μπόρεσε η σπουδή να με χαλάσει…
αντέξανε σαρκίο, ψυχὴ και γνώση
μα κάθε τόσο θάνατος να ξέρεις
ότι είσαι πάντα πουλημένο κρέας!

πώς μας θέλει η «αληθής δημοκρατία»

να μην ακούω και να μη βλέπω να πατώ.
να μη νογάω και να ῾χω το στόμα βουλωτό.
να μη με φαρμακών᾿  η μπόχα του καιρού μου.
χωρὶς αυτιά και μάτια, μύτη και μυαλό,
μουγκός να πηγαίνω, όποτε μου ῾’ρθει, προς νερού μου,
κι άμα τσινάει ο Γάϊδαρος να μη γελώ.
και σα με καρυδώνουνε μουνούχο σκλάβο
οι αμερικάνοι, εγώ να βλαστημάω το Σλάβο.

Πάνθεον Εθνικοφροσύνης
(Όλοι με πιστοποιητικόν)

Φανέ, όταν το έλαιον σε λείψει, τί θα γενείς; τί;

θα σβεσθείς…

Δ. ΠΑΠΑΡΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ


μεγάλη πόρτα να χωρά ο μεγάλος
που διπλὰ μεγαλώνει άμα ξαπλώσει…
ως το κατώφλι θάνατος και λήθη
και μέσα αιώνια μνήμη και χαρά!

αθάνατοι σε μάρμαρο και μπρούντζο
λαμποκοπούν οι αχόρταγοι λαοφάγοι…
τους προσκυνά η πατρίδα «ευγνωμονούσα»
και τους φοβάται ο «σκώληξ ο ακοίμητος»

του ακάνθινου στεφάνου ο κορονάτος
στην πίσσα ρίχνει τους πιστούς σου, φτώχεια…
δεν μπορεί να χαρεί του παραδείσου
τα πλούτη, όσο θυμάται τα δικά του…

καλαμαρὰς που τύφλωνε τ᾿ αηδόνια
και δάσκαλος που βίαζε την αλήθεια,
για ν᾿ ανεβούν σερνότανε στη λάσπη
και τους έφαε κι αυτούς και τα χαρτιά τους…

και μία μεγαλουσιάνα, άφραγη λάμια,
να ῾τανε, λέει, κάθε φορά παρθένα!
και μία παρθένα πρώιμη, που δεν πρόλαβε
να ξεπεράσει τη μαμά στ᾿ ανάσκελα…

τ᾿ αγνά μας εθνικόπουλα, ορκισμένα
τον άγιον όρκο των αρχαίων εφήβων,
γράφουν στην πλάκα των τουφεκισμένων
απὸ τους γερμανούς: « καλὰ σας κάναν!»

και στην κορφήν απάνου ο μαύρος ήλιος!
τον κοιτάς και σαπίζουνε τα λούκια σου…
διχτάτορας! όλ’  η κοπριὰ του αιώνα
κοιλοπονούσε για να τον ξεράσει!

αυτοί πατρίδα, άγια γραφή και σπόρος!
κι απ᾿ τα ιερά μας κόκαλα βγαλμένη
η προδοσία στο μασκοφόρο δίνει
σπαθί μ’ ένα χρυσό πουγκί για φούντα!

των αιμάτων σου οι ποταμοί, λαέ,
δεν κάνουν ένα ρόχαλο δικό τους…
κι αν τη στερνή σου αρπάξανε μπουκιά,
σου αφήσανε τη δόξα του θανάτου…

στη χώρα κάτω νύχτωσεν η μέρα,
μαύρη καπνούρα κι ουρλιαχτὰ και θρήνος…
δικά καὶ ξέν᾿ αγριόσκυλα, ζευγάρι,
σε μαγαρίζουν, κοσμογόνε βράχε!

πασκαλιά στο βασίλειο των σκιών!
αναστημένα μάρμαρα και μπρούντζοι
κατηφοράνε χορευτά με πήδους
να μοιραστούν τη σάρκα σου, λαουτζίκο!

σιχάθηκα αναγνώστη μου τις πεισιθάνατες λυρικές κραυγές !

δε θέλω να μυρίζουν γάλα τα παιδιά, αλλά μπαρούτι !

σ’ ασφόδελους λειμώνες ούτε πεινάς, ούτε… ούτε ποθείς !

γι αυτό αφήνω Βάρναλη να πέσει σα βολίδα στη λίμνη την ακούνητη της μελίπηχτης ζωής μας…σήμερα 5/5/2011 ήταν η τελευταία μέρα της σχολικής κοψοχρονιάς, που έκανα τη δασκάλα στους μαθητές μου!

μαδαφφφεκ…τί βάρος μου πέφτει ακόμα;

9 responses to “εθνική παιδεία

  • Rodia

    Δασκαλίτσα, μη το βάζεις κάτω λέμε!
    Μπορεί να ελευθερώθηκες απ’ ένα βάρος, πού ξέρεις; Παιδιά υπάρχουν ακόμα και η γνώση η αληθινή δεν είναι σίγουρα μοναχα αυτή που ορίζει το προγραμμα που δινει το υπουργειο.

    Μου αρέσει!

  • mplaougrinias

    Να σου πω λυπάμαι?Θα φανω τυπικός δε το θέλω
    Να σου πω θύμωσα?Φαντάζομαι εσύ πιο πολύ
    Θα σου πω πως πιστεύω σε σένα μόνο αυτό.

    Μου αρέσει!

  • moodytimes

    Νομίζω πως υπάρχει μια φραση που λέει «όταν άνοίγει ένα σχολείο κλείνει μια φυλακή» τώρα όταν κλείνει ένα σχολείο δε ξέρω τι στο διαολο μπορει να ανοίξει εκτός απο υπολογιστες ηλιθίων που χαίρονται αφου οι «δημόσιοι δασκαλοι» μένουν χωρίς δουλειά και μαζεύει φραγκα η Φορογιώργαινα όπως τη λέει΄εύστοχα ένας απο τους δασκάλους μου ο Πανούσης.Ενας άλλος δασκαλός μου που έφυγε πρόσφατα σε μια ταινία του έπαιρνε το μπαλτα κι έκοβε το μικρόφωνο ενός υπουργου που έβγαζε λόγο για νέα μέτρα.
    Δασκάλα θα είσαι παντα,αυτο να θυμάσαι

    Μου αρέσει!

  • Τελευταίος

    Μακάρι να διάβαζε τις αναρτήσεις σου κανένας Υπουργός Παιδείας. Μακάρι. Αλλά, katabran μου, το λαό τον θέλουν σαν το φανό δίχως λάδι…

    Μου αρέσει!

  • renata

    Ωχ, μανούλα μου. Τίποτε άλλο…

    Μου αρέσει!

  • Joker

    Πφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφφ 😦 😦 είναι από τις φορές που δεν βρίσκω λέξεις…. :/

    Μου αρέσει!

  • Theorema

    Οι δάσκαλοι σαν εσένα είναι η μοναδική λύση μέσα στον τυφώνα.
    Μην δειλιάσεις ποτέ.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac