Οσα είναι καλό να ξέρετε για τη μέλισσα και τα προϊόντα της

για έλα εδώ μικρέ! σαν πολύ το σοφό δε μας κάνεις; έχω την εντύπωση πως θέλεις να με κάνεις να σκάσω! τι με κοιτάς με αυτά τα μεγάλα μαύρα σαν ελιές μάτια;

(εδώ που τα λέμε αναγνώστη μου, έκανε πολλή ζέστη εκείνες τις ώρες στην αίθουσα…)

λοιπόν; πώς σε λένε;

Γιουσούφ…

μάλιστα, και που ζεις για να χουμε καλό ρώτημα; όλο λάσπες είναι τα παπούτσια σου κάθε μέρα…

ζω με τους γονείς μου κάπου στην Ανατολία…

κάπου;

λέω «κάπου» διότι δεν έχει σημασία πού ζω…

και τι έχει σημασία Γιουσούφ;

σημασία έχει πώς ζω…

πώς ζεις; μάλιστα! είσαι σοφός, καλά το υποψιάστηκα λοιπόν…

έχουμε ένα σπίτι ανάμεσα στα βουνά και μέσα στο δάσος, ακολουθώ το πέταγμα του γερακιού που ο μαπαμπάς μου εκαπίδευσε και έτσι κάθε πρωί δε χάνω το δρόμο για το σχολείο…

σπουδαίο αυτό! μπράβο στο μπαμπά σου Γιουσούφ!

ο μπαμπάς μου, ο Γιακούπ είναι πολύ σπουδαίος … δεν εκπαιδεύει μόνο πουλιά, εκπαιδεύει και μέλισσες… βάζει τις κυψέλες τους στην κορυφή των πιο ψηλών δέντρων του δάσους!

θέλω να τον βοηθώ και να μαθαίνω, αλλά πρέπει να πηγαίνω σχολείο…

και με το σχολείο πώς τα πας;

δε θα μου πεις;

ντρέπομαι τους συμμαθητές μου αλλά θέλω να καταφέρω μια μέρα ο δάσκαλος να μου καρφιτσώσει κόκκινη κονκάρδα στο άσπρο μου πουκάμισο, να πάω στον μπαμπά μου και να χαρεί…

η μαμά σου δε θα χαρεί;

η μαμά μου θέλει να πίνω το γάλα μου…

μάλιστα…δηλαδή, δε σου αρέσει το γάλα που σου ετοιμάζει η μαμά σου!

μου αρέσει το μέλι! το μέλι του μπαμπά μου!

τα μικρά παιδιά πρέπει να πίνουν γάλα,  ο μπαμπάς σου τι κάνει γι αυτό;

ο μπαμπάς μου πίνει το γάλα μου όταν η μαμά μου δε βλέπει, αλλά τώρα λείπει ο μπαμπάς μου γιατί έπρεπε να βρει άλλο μέρος με μελίσσια μέσα στο δάσος… εδώ είπε, έχουν εξαφανιστεί οι μέλισσες, και τώρα εγώ περιμένω τον μπαμπά μου να γυρίσει…

εσύ καλύτερα να προσπαθήσεις να πάρεις εκείνη την κονκάρδα Γιουσούφ…

ίσως, αλλά ίσως και να πάω στο δάσος, να βρω τον πατέρα μου…

όπως θα κατάλαβες αναγνώστη μου, κόλησα με το πιτσιρικά, όπως κολλάει το μέλι όπου πέφτει!

γλυκιά ποίηση οπωσδήποτε…

ίσως λυρική… μπορεί και εικαστική η εικόνα…

σαφώς σπάνια στον κινηματογράφο…

σταδιακά σε παρασύρει

εκούσια αργή αλλά με εσωτερικό ρυθμό…

τόσο όμορφο, τόσο συγκινητικό, όσο και απλό…

αν είσαι υπομονετικός άνθρωπος, αν είσαι ευαίσθητος. θα νιώσεις…

«το μέλι» , όπως και «το αυγό» , όπως και «το γάλα» είναι η «διατροφή» που ο Σεμίχ Καπλάνογλου προτείνει σε όσους αναγνώστη μου ξέρουν να ακούν τη μελωδία της σιωπής…

ομολογώ πως η γλύκα που ούτως ή άλλως είχα μέσα μου με βοήθησε να εκτιμήσω τη βραβευμένη ταινία …

σε καμμιά περίπτωση δεν ενδιαφέρθηκα να αποκωδικοποιήσω τη συμπεριφορά του μικρού Γιουσούφ…μου ήταν αρκετό πως το βλέμμα του έσταζε μέλι στην ψυχή μου!


2 responses to “Οσα είναι καλό να ξέρετε για τη μέλισσα και τα προϊόντα της

  • moodytimes

    Μια ταινία που έμοιαζε με έκθεση ζωγραφικής
    Μια ταινία που ήταν τα ματια ενός παιδιου
    Μια εικόνα όσο χιλιες λέξεις,ελάχιστα λόγια,πολλά συναισθήματα
    Την εκτίμησα κάμποσες ώρες αργοτερα μετα τους τιτλους τελους.
    Το κορίτσι με τα σπιρτα γίνεται το αγόρι με το μέλι…όχι δε μοιάζουν οι υποθεσεις του παραμυθιου και της ταινίας αλλα για καποιο λόγο τα συνδιάζω.
    Μαθηματα σινεμα.

    Μου αρέσει!

  • mplaougrinias

    Για να είμαι ειλικρινής δεν είναι το στυλ μου οι «αμίλητες» ταινίες.
    Θα μου πεις «γιατι γουσταρεις να βλέπεις βουβο κινηματογραφο?»..δε ξερω να απαντησω.
    Η υπόθεση της ταινίας με μαγκωσε λίγο αλλα ίσως και να τη δω,μπορει να φταιει και η ψυχολογική μου κατασταση που δε βοηθάει για βαρυ σινεμά
    Μου άρεσε όμως πολύ το πως το παρουσίασες,παρα πολύ πρωτοτυπος τρόπος

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac