ευημερία;δε θέλω προβλήματα!

προβλήματα;

ναι αναγνώστη μου προβλήματα!

προβλήματα στερεά, υγρά και αέρια!

στερεά, όπως delicatessen, blue jeans, rubbish κλπ

υγρά, όπως whiskey, coca cola, after shave, «βενζίνες και πετρέλαια» που λέει το παλιό ρεμπέτικο, κλπ κλπ

αέρια, όπως το καυσαέριο που μπαίνει στο στόμα, ο καπνός  που βγαίνει από το στόμα και (να ‘μαστε στο ζουμί) το πνεύμα!

το πνεύμα;

ναι αναγνώστη μου το πνεύμα και μάλιστα το  ελληνικό!

σκέφτομαι πως από την επάρατη πρώην χούντα, πρόσεξε το «πρώην», μέχρι την ανάλατη νυν  χιλιετία, η πνευματική αφθονία, ακολουθώντας την πορεία των υλικών αγαθών, τόσο πολύ αβγάτισε,  επεκτάθηκε και διαδόθηκε, ώστε, με τρόπο ταχυδακτυλουργικό και σε σχήμα οξύμωρο, να υπάρχει ακόμη και όπου δεν υπάρχει  πνεύμα…

μόνο που εδώ η ιστορία είναι διαφορετική από εκείνη των ψευτοεπιστημόνων-λογοκλόπων…

εδώ έχουμε το φαινόμενο μιας ιδιόμορφης ομαδικής παράκρουσης, με όλους τους έλληνες να ποθούν σαν τρελλοί, με κάθε μέσο και θυσία, να γίνουν συγγραφείς…

όλοι, πέρα για πέρα, ανεξάρτητα από φύλο, ηλικία, εισοδηματική τάξη, επάγγελμα, θρήσκευμα, και μορφωτικό επίπεδο, αποφάνθηκαν ότι δεν τους επιτρέπεται, ανάμεσα στις πρωινές εργασίες τους  για επιούσιο και τις βραδινές εξορμήσεις τους σε ταβερνεία κια σκυλάδικα, να μη γράψουν και κανένα βιβλιαράκι για τη δόξα…

άτιμο πράμα η δόξα!

καλά το λέγαν οι πρόγονοι εκείνο με τον πλούτο και τη δόξα…

για να δούμε το ζήτημα κοινωνιολογικά αναγνώστη μου, είναι φανερό ότι μια πράγματι γενικευμένη αφθονία δεν μπορεί να περιορίζεται στα αλλαντικά και τα γαλατοειδή, αποκλείοντας τα συγγραφικά και τα ποιητοειδή…

και να λοιπόν!

στρατηγοί, εργοδηγοί, μηχανοδηγοί, ημιονηγοί… επικοινωνιολόγοι, μετεωρολόγοι, γραφολόγοι, δασολόγοι, ηλεκτρολόγοι, ουρολόγοι, νοικοκυράδες, ψαράδες, διευθυντάδες, ροκάδες, ζητάδες, σκυλάδες, παπάδες, υπερεργολάβοι, δικολάβοι, ράφτες, ναύτες, καντηλανάφτες, αεροπόροι, δικηγόροι, σημαιοφόροι, λιμικοντόροι, υπουργοί, στιχουργοί, αμπελουργοί, κρήτες, αγιορείτες, κοπρίτες, αγύρτες, συβαρίτες, ισοβίτες, ηπειρώτες, νησιώτες, στρατιώτες, αγρότες, κοκότες, ταξιτζήδες, καυστηρατζήδες, αεριτζήδες, ριαλιτούδες, κοπτοραπτούδες, σουρλουλούδες, φουρναραίοι, ταβερναραίοι, σκουπιδιαραίοι, φροντιστές, θερμαστές, ακοντιστές, εφοπλιστές, τραπεζοληστές, καπνοδοχοκαθαριστές, παιδεραστές, χτίστες, ψήστες, κεραμίστες, τενίστες, φασίστες, καρατερίστες, αρσιβαρίστες, ταγματάρχες, τμηματάρχες, ομαδάρχες, αττικάρχες, συμβολαιογράφοι, πορνογράφοι, γεωγράφοι, τσιγκογράφοι,- ακόμα και δημοσιογράφοι- θεώρησαν αδιαπραγμάτευτο δικαίωμά τους να ευφρανθούν στη θέα του ονόματός τους σε ένα εξώφυλλο…

αλλά αναγνώστη μου ας όψεται η εφαρμογή του δημοκρατικού κανόνα της ισονομίας, της ισηγορίας, της ισογραφίας για τους πολίτες αυτής της χώρας…

άνοιξε διάπλατα το δρόμο στον πάσα ένα για μια ορειβασία στο λογοτεχνικό πάνθεο…

γιατί και πώς , δηλαδή σκαρφάλωσαν και χώθηκαν εκεί ο Σοφοκλής , ο Ευριπίδης και οι άλλοι;

(εμεις να δεις τραγωδίες που έχουμε να  γράφουμε…)

εμείς κορόιδα είμαστε;

«ένα άλογο! ένα άλογο! το βασίλειό μου για ένα άλογο!» κραύγαζε απελπισμένα ο Ριχάρδος του Σαίξπηρ…

«ένα εξώφυλλο! ένα εξώφυλλο! το βρακί μου για ένα εξώφυλλο!» κραυγάζουν οι απελπισμένοι κυνηγοί της δόξας που, αντί να εισπράξουν πνευματικά δικαιώματα, καταθέτουν βλακωδώς και το τελευταίο του ευρώ στο βωμό της εκδοτικής ευφυΐας…

για την περίπτωση θα ταίριαζε η φράση του Ιησού, » εις χείρας σου παραδίδω το πνεύμα μου», αν υπήρχε πνεύμα!

η αποπνευματοπoίηση του πνεύματος λοιπόν αναγνώστη μου, σε συνδυασμό με την μυρμηγκιά των συγγραφέων, υποχρέωσε τις προθήκες των βιβλιοπωλείων σε …αναπροσαρμογή!

είπαμε, νέα δημοκρατικά δεδομένα…

liberté, égalité, fraternité!

στο δάπεδο συμπαρατάσσονται, συνωθούνται , ασφυκτιούν και διαγκωνίζονται ο Ντοστογιέφσκι με τον Τσατραπάτρα, και η Βιρτζίνια Γουλφ με την Τσατραπάτραινα…

«Κλεαρέτη Δίπλα-Μαλάμου

και δίπλα κι εγώ τ’ όνομά μου,…»

θα επαναλάμβανε αν ζούσε, ο Καρυτώκης…καλά που πέθανε…

αλήθεια αναγνώστη μου, τι ακριβώς γράφει όλος αυτός ο κόσμος;

όχι αναγνώστη μου, όσα διάβασες παραπάνω δεν αφορούν το βιλίο που εικονίζεται εδώ,γράφτηκαν με αφορμή μια βόλτα προς αναζήτηση βιβλίων και μετά το διάλογο που «είχα» με το βλοσυρό, σκυφτό, ασουλούπωτο και αξύριστο Σελίν…

περισσότερα στο… επόμενο, ε λίγο να δουλεύει κι ο κάουντερ ε;

3 responses to “ευημερία;δε θέλω προβλήματα!

  • moodytimes

    Έχω παραδώσει πνευμα,ναι αυτο το ελάχιστο που έχω,και δε μπορώ να σχολιάσω πνευματικά ώστε να με θαυμάσει το πολυπληθες κοινό μου.όπως καταλαβες έχω δώσει κι εγω μερικά σωβρακα και τη ψώνισα λίγο παραπάνω.
    Το πιασες το νοήμα μια χαρα,ε αυτο το καταλαβα.
    Διοτι το τελευταίο καιρό θα έλεγα τη τελευταάι δεκαετία κατακλυστήκαμε απο βιβλία του τυπου «πως να κανετε τη Μπελουτσι να μη ξεκολάει απο πάνω σας»,»γίνε εκατομμυριούχος μέχρι να πεις ψιτ», «αγαπα τον εαυτό σου κι ασε τη πεθερα σου να λέει»,»πόσες φορες συναχώθηκα όσο ήμουν στο BIG BROTHER».Που σημαίνει μάλλον πως η έλειψη του πνεύματος και η αλογιστη χρήση καταναλωτικου οινοπνεύματος και βολικής βλακείας έρχεται να δεσει με την υπερβολική αύξηση του παραπνευματος,κατα το παραοικονομία και παραπαιδεία,και φυσικά τετοια βιβλία πουλάνε διοτι κι αυτοί που τα γραφουν έπιασαν το νόημα.Ο Κοέλιο θεωρήθηκε μέγας φιλόσοφος απο ανθρώπους που νομίζουν πως ο Αριστοτελης ο Πλάτωνας και ο Σωκρατης είναι φρεγατες του ναυτικού.
    Φρασεις του έγιναν σλογκαν απο αγραμματους διαφημιστες και ανεγκέφαλους παρουσιαστες.Καποτε ακουσα στο ραδιόφωνο μια παρουσιάστρια να λέει χαδιάρικα «αχ ας ζήσουμε το προσωπικό μας μύθο αφου το σύμπαν θα συνομωτίσει για μας» εξω φρενων ο κολήτος μου ο Κωστας,μεγας βιβλιοφαγος,κουναει το κεφαλι και αναφωνεί
    «Αντε μωρή μαλάκω ένα βιβλίο διαβασες και το’χεις κάνει σήριαλ».
    Συνοψιζει σε μια φραση όσα έγραψες.

    Μου αρέσει!

  • ΜΑΣΤΕΡ ΑΛΕΦΑΣ

    Καλησπέρα γιατι είσατε σοβαρος χώρος κυρα Καταμαραν μου.Κι εγω έγραψα βιβλίο «Απο τους Καρπετοπανούστους στο Χομο Σπιενς και πάλι πίσω» μεγαλο σουξε σας λέω έγραψα για όλους και για όλα τώρα θα γραψω το δευτερο της τριλογίας «Μωρή Κουφαλα Δούρο Δε Θα Σε πετύχω?»θα χαλάσει κόσμο κι αυτό.
    Οι περισσοτεροι βάζουνε τα βιβλία για στήριγμα για να φτανουν το παταρι εμενα θα μου πεις.
    Εγω ελεγα στους παίκτες μου «Ρε θα γίνετε Ρασκόλνικωφ στο γήπεδο»
    «Ποιος είναι ο Ρασκόλνικωφ με ρωτανε»…»ρε χαπατα διαβαστε και κανα Ντοστογιεφσκι απο τη χώρα που έβγαλε το Μπλαχιν και τον Γιασιν τους λέω
    «Μη σας δω να γίνετε Καρενινες σας έφαγα τους λέω»

    Μου αρέσει!

  • ΑΜΑΝΤΑ

    Χα χα! σχεδόν το τελείωσα!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac