εμπιστευτικά, θες;

εμπιστευτικά αναγνώστη μου και να μην το μάθουν ούτε στο Λος Αντζελες σου ομολογώ πως δεν είχα διαβάσει τίποτε από Ελρόυ και εννοείται πως οι ταινίες δεν πιάνονται, αλλά όταν μου χάρισαν το “L.A. Εμπιστευτικό”,αφού έκανα υπερπροσπάθεια να ξεφύγω από τις δυο τρεις γραμμές της αφιέρωσης, σε σημείο που έσκισα τη σελίδα , τη δίπλωσα προσεχτικά και τη φύλαξα στο κουτάκι μου, σκέφτηκα, με τούτο εδώ θα δοκιμάσω τον εαυτό μου, και γρήγορα ένιωσα να τρελλαίνομαι, ένιωσα πως ο κόσμος του εγκλήματος μπορεί και να είναι ο κόσμος μου, και να συνυπάρχει με τον γαλήνιο κόσμο μέσα στον οποίο ζω…


δεν ξέρω αν αυτό είναι αστυνομική λογοτεχνία αλλά αμφιβάλλω αν ως κάτι τέτοιο ο Ελρόυ επιθυμεί να θεωρηθεί, θα μου άρεσε να πω πως αυτό που διάβασα ήταν μια οντολογική μελέτη του καλού και του κακού…ξέρεις αναγνώστη μου, αυτές τις δύο αυθύπαρκτες, σχεδόν αναίτιες, καταστάσεις της ζωής των ανθρώπων που είναι σε εμπόλεμη φάση αιώνες τώρα μεταξύ τους!

άλλη λογοτεχνία είχα συνηθίσει να διαβάζω αναγνώστη μου, και αυτό το βιβλίο με έβαλε σε σκέψεις όπως τι σόι υπόθεση τελικά είναι αυτό που αποκαλούμε λογοτεχνία;

ο Ελρόυ με κοίταγε από την κλειδαρότρυπα, καθόλου καθώς πρέπει υπόθεση, σκέφτηκα λοιπόν, η λογοτεχνία του…

άνοιγε κρυφά στο σκοτάδι την πόρτα, έβλεπα κάτι νύχια μαύρα, οσφραινόμουν ανάσα βρώμικη από αλκοόλ και μυρωδιά από αίμα στα ρούχα μου…

εθίστηκα σε σημείο να μην μπορώ να διαβάσω εν υπτία στάση!

αυτή τη φορά δεν πήδηξα καν σελίδες ή αν θέλεις δεν εφάρμοσα τη μέθοδο της φωτοανάγνωσης!

κάποιες φορές ένιωσα ότι χρειάζομαι ένα μυοχαλαρωτικό…

ο Εντ, ο Μπαντ κι ο Σκουπιδιάρης έγιναν ο εφιάλτης μου, με παρέσυραν σε μια μαύρη δίνη χωρίς οίκτο, στον πάτο της δοκίμασα ναρκωτικά, έπεσα θύμα βιασμού και εκβιασμού, έχασα την παρθενιά μου αλλά και γνώρισα τις απίστευτα ανθρώπινες πλευρές τους…

οι αγιογραφίες δεν  έχουν θέση στους τοίχους του Λ.Α αναγνώστη μου!

στους τοίχους του Λ.Α έχει θέση μόνο ένα βίαιο γκράφιτι που μετατρέπεται σε τέχνη…

τρεις μπάτσοι διεφθαρμένοι όσο και η διαφθορά, οργίζονται, τρελλαίνονται για τους δικούς τους λόγους, ένοχους λόγους που πάνω τους έχτισαν τις διεφθαρμένες και βίαιες καριέρες τους, κάπου το 1951…

ναρκωτικά, εκβιασμοί, πορνοπεριοδικά, πορνεία, βιασμοί, φόνοι, κακοποιημένες γυναίκες, ανερχόμενοι αδίστακτοι αστυνομικοί, εισαγγελείς και επιχειρηματίες, έχασα το λογαριασμό με τα ονόματα, εκατοντάδες παρέλασαν κολάστηκαν μπρος στα μάτια μου…σε καμμιά πεντακοσσαριά σελίδες!

αυτός ο τύπος δε βιάζεται να τελειώσει τα βιβλία του, μουρμούριζα καθώς έβλεπα πόσες σελίδες μου απομένουν κάθε φορά που άφηνα το βιβλίο στο πάτωμα…

δε θα γράψω τίποτα παραπάνω για την υπόθεση του βιβλίου αναγνώστη μου, αλλά αυτός ο τύπος με πήρε μαζί του βόλτα στα βάθη της κόλασης και δεν με αφησε να πάρω ανάσα!

θες οι περιγραφές του οι συγκλονιστικές , θες οι πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες οι ολοζώντανοι, θες οι μικρές προτάσεις,θες οι σχεδόν καρφωμένες με μαστοριά λέξεις, θες ότι δε συγκινήθηκα ούτε μια φορά, θες αυτά τα μυστικά, τα καταχωνιασμένα στις μνήμες των ηρώων που σιγοτρώνε τις ζωές τους, θες ότι η ανάγνωσή μου ήταν σφιχτά ελεγχόμενη, θες ότι φορές νόμιζα ότι μελετούσα κβαντομηχανική, θες ότι οι τρεις μπάτσοι αντιμετωπίζουν τη ζωή όπως τρεις φιλόσοφοι το ερώτημα ” τι θα μπορούσαμε να ονομάσουμε ζωή άραγε;”, θες ότι απορώ πώς o Hanson κατάφερε και το έκανε ταινία;


θες ότι όλα είναι ύποπτα…όλα πωλούνται…και τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται;

θες ότι μια δόξα που αξίζει τα πάντα, μπορεί και να μην έχει κανένα τίμημα;

3 responses to “εμπιστευτικά, θες;

  • moodytimes

    Με αυτό ξεκίνησα τον Ελρόυ
    Έχω διαβασει τη τετραλογία..Η ΜΑΥΡΗ ΝΤΑΛΙΑ,ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΥΘΕΝΑ,ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ,ΛΕΥΚΗ ΤΖΑΖ.
    Το αξιοθαυμαστο με αυτόν είναι ότι το στυλ γραφής του διαφερει απο το ένα βιβλίο στο άλλο…μη σου πω ότι διαφερει ακομα και μέσα στο ίδιο βιβλίο.
    φυσικά να μη ξεχάσουμε και τα σαφέστατα υποννοούμενα που αφήνει για μεγαλες προσωπικότητες της σοου μπιζ και όχι μόνο, αλλάζοντας τους τα ονοματα τόσο όσο για να γίνουν αντιληπτα τα πραγματικά.
    Σα να λέμε Βαρδινοτάκης….
    Απλά αξεπέραστος!!!!!

    Μου αρέσει!

  • ALEXANDROS

    όμορφη ανάλυση

    Μου αρέσει!

  • Georgia Papa

    Παει καιρος που σταματησα να διαβαζω….

    οχι πως δε το θελω ….αλλα ταβαω ζορια κ δεν μπορω να συγκεντροθω…

    θες ότι όλα είναι ύποπτα…όλα πωλούνται…και τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται;

    θες ότι μια δόξα που αξίζει τα πάντα, μπορεί και να μην έχει κανένα τίμημα;

    σωστοοοο ποσοι εχουν αναρωτηθει αραγε?????

    καλη μερα Αννουλα…..καλο μηνα καλη μου….φιλια πολλα!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (*) ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ (*) ΚΑΠΟΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac