ιδιαίτερα μαθήματα για …μη μου άπτου

γεια σου αναγνώστη μου, θα τα πούμε και πάλι χαλαρά και ακομπλεξάριστα…

ξέρω πως ξυνίζεσαι μαζί μου, αλλά μη μου είσαι μη μου άπτου!

δε γράφω με το χέρι στην καρδιά , αλλά με το χέρι στο μυαλό!

και τη γλώσσα μου εκεί τη βουτάω πρώτα γιατί έτσι μου έμαθε ο παππούς μου!

και δεύτερα, γιατί αυτό έχει χωρέσει όχι μόνο τη  βίβλο και τα ευαγγέλια, αλλά και ατέλειωτες συζητήσεις με τους δασκάλους μου θεολόγους που βάζαν στην άκρη τα σχολικά εγχειρίδια , γιατί πόση σημασία έχει να ξέρεις απ έξω ονόματα κα τροπάρια, αν δεν έχεις διαβάσει και μελετήσει «ιερά» βιβλία;

βάλε το τραγουδάκι να παίζει λοιπόν και πάμε επαγωγικά όπως πάντα να διαβάσουμε παρέα και …να καταλάβεις μόνος σου τους συσχετισμούς!

ξέρεις αναγνώστη μου, οι πρώτοι μαθητές του Χριστού, παίρνοντας κατά γράμμα, όπως όφειλαν, τους λόγους του δασκάλου τους, εμφανίζονται πλήρως ευθυγραμμισμένοι μαζί του στο θέμα του πλούτου…

πάτε και κλάψτε οι πλούσιοι αλαλάζοντας, έγραφε ο Ιάκωβος,  για τις ταλαιπωρίες που έρχονται…

και ο Ιωάννης, περνώντας τους γενεές δεκατέσσερις, συμπλήρωνε πως οι έμποροι χρυσού και αργύρου της αμαρτωλής Βαβυλώνας, θα κλαίνε και θα πενθούν μπρος στα βασανιστήρια κραυγάζοντας ουαί ουαί…

 

από κοντά με τους μαθητές και οι άλλοι πρωτοχριστιανοί, που σέβονταν τις εντολές του Ιησού απείρως περισσότερο από τους νεοχριστιανούς, αποσύρθηκαν στις ερημιές και έφτιαξαν κοινόβια, που τα μέλη τους, ούτε είχαν , ούτε ήθελαν να έχουν οποιαδήποτε ατομική περιουσία!

εφαρμόζοντας το σύστημα της κοινοκτημοσύνης, μοιράζονταν από κοινού τα βασικά αγαθά, μια ιστορία που (πρόσκαιρα, χωρίς επιτυχία)

θα επαναλαμβανόταν 2000 χρόνια αργότερα στη Σοβιετική Ένωση του Λένιν και στην Κίνα του Μάο!

δυστυχώς για τις θρησκείες αναγνώστη μου, καμμιά τους δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς την υποστήριξη της άρχουσας κοινωνικής τάξης, δηλαδή η άρχουσα τάξη, με τη δύναμη του πλούτου της μπορεί τα πάντα να καταργήσει, ακόμα και τις θρησκείες, αν δεν τη βολεύουν, ή έστω να τις τροποποιήσει, για να τη βολεύουν…

είναι μάλλον απίθανο πως ο κόσμος θα θυμόταν σήμερα τον Ιησού, αν κάποιος, ή κάποιοι, δε φρόντιζαν από νωρίς να τη… διαπλατύνουν, από γνήσια θρησκεία των φτωχών σε μια νόθα θρησκεία «φτωχών και πλουσίων», ώστε να υιοθετηθεί και από τους μεν και από τους δε!

το δυσκολότατο αυτό του συμβιβασμού των ασυμβίβαστων έργο, ανέλαβε ένας άνθρωπος ευφυέστος, αλλά και ευμετάβλητος, βαθύς γνώστης των ευαγγελίων, αλλά και βαθύτερος της ανθρώπινης υπόστασης, καθώς και των κοινωνικών δεδομένων:

Σαούλ, ή Παύλος, που από φανατικός πιστός της παλιάς θρησκείας έμελλε να εξελιχτεί σε φανατικότερο της νέας!

ήταν εξαιρετικά ανήσυχος ο Παύλος αναγνώστη μου για την τύχη της δεύτερης θρησκείας του, εφόσον οι πλούσιοι θα τη θεωρούσαν γι αυτούς ζήτημα ζωής και θανάτου, ο ευφυέστατος Παύλος, αποφασίζει να βάλει νερό στο κρασί του δασκάλου του!

και χωρίς μάλιστα να τον ρωτήσει, γιατί και πού θα τον έβρισκε να τον ρωτήσει θα μου πεις και τι κάνει;

αντικαθιστά τη βασική εντολή περί κατάργησης του πλούτου με μια δική του περί απλής ελεημοσύνης!

κι αν δε με πιστεύεις αναγνώστη μου, δεν έχεις παρά να διαβάσεις το γράμμα που έστειλε στον Τιμόθεο, όπου του λέει να δώσει χαιρετίσματα στους πλούσιους να μην το παίρνουν πάνω τους που έχουν φουσκωμένες τσέπες και αδήλωτες, αλλά να κάνουν καμμιά αγαθοεργία, που πάει να πει ότι, αν κάνουν καμιά αγαθοεργία κι αν δε βασίζονται στα πλούτη, (δηλαδή;) τότε μπορούν να τον απολαμβάνουν όσο ποθεί η ψυχούλα τους!

περί κολάσεως ουδείς λόγος!

βλέπεις αναγνώστη μου;

φυσικό επόμενο είναι, η αναθεώρηση του Ιησού από τον Παύλο υπερίσχυσε από την αναθεώρηση του Μωϋσή από τον Ιησού!

και το όραμα του Ιησού για μια ανθρωπότητα χωρις τη βασιλεία του πλούτου πήγε περίπατο, πέρασε στα αζήτητα όπως λεν στις μέρες μας…

οι χριστιανοί , αν και πάντα χριστιανοί κατ’ όνομα, έπαψαν να υπολογίζουν το Χριστό ως διαμορφωτή της ζωής τους…

η ζωή συνεχίστηκε και συνεχίζεται, με όλα τα προαιώνια καλά και κακά της, ενώ η φωνή του Χριστού είναι φωνή βοώντος εν τη ερήμω και στον ίδιο η παρουσία επιτρέπεται μόνο κατά τις πανηγυρικές τελετές προς τιμή του!

το χριστιανικό κήρυγμα που λες αναγνώστη μου, αλλά κα το χριστιανικό όραμα για κατάργηση του πλούτου έπεσε στο κενό και δε διασώθηκε, ούτε με την αγιαστούρα των τριών Ιεραρχών, ούτε με τη χατζάρα του Στάλιν!

κρίμα θα μπυ πεις αλλά σκέψου πως τουλάχιστον όμως η ανθρωπότητα γλύτωσε και από μερικά παράλληλα βλαπτικά  οράματα που την απειλούσαν, όπως η οφθαλμοεκβολή κα η χειροκοπή που λέγαμε εχθές…

για να ξαναθυμηθούμε και κείνο το ουδέν κακόν αμιγές καλού των αρχαίων ημών…

5 responses to “ιδιαίτερα μαθήματα για …μη μου άπτου

  • tommy

    ΠΕΡΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΩΝ…………..
    Στο κατά Iωάννη 11:1-44 περιγράφεται η γνωστή μας ανάσταση του Λαζάρου, που ήταν στον τάφο τέσσερις μέρες νεκρός, στη Bηθανία. Tα άλλα τρία ευαγγέλια δεν αναφέρουν το περιστατικό.

    Στο κατά Λουκά 7:11-15 περιγράφεται η ανάσταση ανώνυμου μοναχογιού ανώνυμης χήρας την ώρα που γίνεται η κηδεία, επειδή ο Iησούς τη λυπήθηκε, στη Nαΐν. Tα άλλα τρία ευαγγέλια δεν αναφέρουν το περιστατικό.

    Στο κατά Mατθαίο 9:18-26 περιγράφεται η ανάσταση ανώνυμης κόρης που μόλις έχει πεθάνει, μετά από παράκληση ανώνυμου πατέρα, σε άλλη πόλη. Tο κατά Iωάννη δεν την αναφέρει. Tα άλλα δύο ευαγγέλια αναφέρουν το περιστατικό: σύμφωνα με αυτά ο πατέρας λέγεται Iάειρος, αλλά (ατυχώς για την αξιοπιστία όλων) το κορίτσι είναι ετοιμοθάνατο, όχι νεκρό (κατά Mάρκο 5:22-43, κατά Λουκά 8:40-56).

    Aυτή η ασυνέπεια δείχνει απόλυτη αλήθεια και θεοπνευστία ή ένα μύθο που κάθε συγγραφέας τον τακτοποιεί όπως νομίζει; (Oι ασυνέπειες μεταξύ των ευαγγελίων είναι ατελείωτες)

    ΑΛΑΛΑ ΤΑ ΧΕΙΛΗ ΤΩΝ ΕΥΣΕΒΩΝ;;;;;;;;
    χμμμμμμμ!! εχουμε κ το χθεσινό

    Αλλά και στον Ματθαίο ε΄, 29: «ει δε ο οθφαλμός σου ο δεξιός σκανδαλίζει σε, έξελε αυτόν και βάλε από σου. Συμφέρει γαρ ίνα απόληται εν των μελών σου, και μη όλον το σώμα σου βληθή εις γέενναν. Και ει η δεξιά σου χειρ σκανδαλίζει σε, έκκοψον αυτήν και βάλε από σου».
    ΜΟΛΙΣ ΕΒΑΛΑ ΤΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΜΟΥ Κ ΕΒΓΑΛΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ

    ΥΓ..κυρία κυρία αν θέλετε να μάθετε για βασανηστήρια
    που έκαναν οι χριστιανοί να μου πειτε..
    ήρθα διαβασμένη

    Μου αρέσει!

  • MASTER ΑΛΕΦΑΣ

    Mη μου άπτου ήταν και ο Τσιαρτας που ξεκινάει τη πρόταση το πρωί και τη δεύτερη λέξη την έχει πει το μεσημέρι…έλα μωρε με το Παύλο…τι να μας πει κι αυτός που άκουγε το Θεό να του μιλάει…άιντε και που να σφίξουν οι ζέστες..καλά σαραντα μη σου πω και πενήντα.
    Κυρα Καταμαραν μου αμα ο παίκτης είναι μη μου άπτου η ομάδα παίζει με 10 ενω αμα είναι μαντουμανταδόρος και τρεχαντήρι παίζει με δώδεκα σα τα ευαγγέλια..που ευαγγέλιο είχε ο Καρεμπες τη τακτική μου..μέχρι και τη Σαλιγκάροβα, πως τη λέγανε τη μοντέλα του,έδιωχνε απο τη κρεβατοκάμαρα για να μελετήσει τις οδηγίες μου που ήρθαν να αναιρέσουν τη μπουρδολογία των Λεμονήδων και των Προτασώφηδων..έλα μωρε τώρα…που’χαμε τους Καρπετοπανούτσους με τη μαύρη βίβλο του ποδοσφαίρου…μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά…
    Καλες κουφάλες και οι πλούσιοι….το ρημάξανε το ποδόσφαιρο,αντι να δώκουνε τίποτα μπικικινια βουτηξανε μεχρι και τα ρέστα απο τις καντίνες..έδω παππας εκεί παππάς…..άσε μωρε τωρα.

    Μου αρέσει!

  • Αίολος

    Πέρα απ’ ότι λένε οι θρησκείες, όσο υπάρχουν άνθρωποι, θα υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί, όπως υπάρχουν ψηλοί και κοντοί.
    Γιατί κάποιοι τα καταφέρνουν καλύτερα, είτε με το σπαθί τους είτε με τη γλώσσα τους -και τα δύο, χρήζουν ιδιαίτερης ανάλυσης…
    Δικαιοσύνη ? Σε ποιον πλανήτη ? Γιατί σε αυτό που πατούμε, είναι μόνο για όμορφες θεωρίες. Κάτι σαν αυτά που ευαγγελίζονται οι θρησκείες και τα πολιτικά συστήματα. Στην πράξη, όλοι μας είμαστε λίγο ή πολύ, μικροί Αδόλφοι. Αρκεί να κάτσει η ευκαιρία…
    Φιλιά !

    Μου αρέσει!

  • MPLAOUGRINIAS

    Καλά ο κόουτς δίδαξε πάλι και χαίρομαι…τι λέω χαίρομαι είναι τιμή μου να σχολιάζω στον ίδιο χώρο.
    Αμ ακομπλεξάριστα πρεπει να ψάχνει κανείς για κάποια πραγματα και κάποιες αλήθειες με το γρασσο στα μάτια και το τυρί στο κεφάλι προκοπή δε βλέπω.
    Το μοντελο Ελένη Λουκά φοριέται πολύ το έτος 2010,δηλαδή να μην ερευνάμε να μη ψάχνουμε να μη ρωτάμε να μη κρίνουμε ,τι ήθελε ο Θεός δηλαδή προβατάκια αμίλητα και άκριτα….αυτό εννοεί εικόνα και ομοίωση?
    Μα αν ο Θεός υπάρχει θα είναι ο πρώτος που δε θα έχει πρόβλημα να αποκαλυφθεί και να αφήσει να τον ψάχνουν…θα δεχεται και τη κριτική και τιο χιούμορ εμ τι στην ευχή ανωτερος είναι.Όσο για τον απόστολο Παύλο…καλός μισογύνης ήταν!
    Η εκκλησία είναι άλλο κεφαλαιο ,για μένα τουλάχιστο,απο τη χριστιανική θρησκεία και δε θα θελα να πιάσω άλλο τη πάρλα απλα ας μας πούνε κάποιοι εκπροσωποί τους …..άραγε ο Χριστός θα ευλογούσε τους συνταγματάρχες της Χούντας όπως αυτοί?????Γιατι για μένα αυτοί που το έκαναν ήταν προδότες της χώρας,έτσι απλά.
    Φιλιά Βοσκοπούλα μου

    Μου αρέσει!

  • tommy

    οπως βλέπεις κάνω και (επαναλήψεις)
    καθημερινά….
    και ευτυχώς δεν ειμαι ..μη μου άπτου

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (*) ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ (*) ΚΑΠΟΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac