τα ιδιαίτερα μαθήματα της Κλεονίκης…

στο υποσχέθηκα αναγνώστη μου, από δευτέρα ξανά και σε παίρνω ιδιαιτέρως…

πάμε ένα τραγούδι θαύμα ;

 θα έκανες επανάληψη το σαββατοκύριακο;

θα θυμάσαι που λέγαμε για τα θαύματα…

λοιπόν,κάπως  έτσι επιστρατεύτηκαν τα θαύματα στον πόλεμο των θρησκειών…

για να τονώσουν τους απελπισμένους

για να εξυπηρετήσουν τις ειδικές ψυχολογικές ανάγκες των λαών εκείνης της περιοχής κι εκείνης της εποχής

και καθώς η ρωμαϊκή αυτοκρατορία κάλπαζε προς το γκρεμό σαν τα 2000 γουρούνια του Ιησού, οι πολίτες της, γεμάτοι τρόμο για το σήμερα και αγωνία για το αύριο, τι να κάνουν, εναπόθεταν τις ελπίδες τους σε …ένα θαύμα!

αν όχι σε κάποια συρροή θαυμάτων, γιατί ένα ίσον κανένα!

διψα για θαύματα λοιπόν!

και οι ταγοί της νεότευκτης εκκλσίας, με εξαίρεση εκείνον τον επάρατο Ωριγένη, φρόντιζαν να ικανοποιούν με το παραπάνω αυτή τα δίψα, πιστεύοντας ότι έτσι το ποίμνιο πολλαπλασιάζεται, συσπειρώνεται και φανατίζεται, αφού ο φανατισμός είναι πάντα απαραίτητος ως σταθεροποιητής οτιδήποτε παραπαίοντος ή αμφισβτούμενου, συνεπώς και των θρησκειών!

Έτσι, σε κάθε δρόμο που ο πιστός ή ο άπιστος περπατούσε, σε κάθε γωνιά όπου έστριβε, ακόμα και σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού του, τον παραμόνευε ένα θαύμα!

τι ήταν αυτό αναγνώστη μου;

μανδύας μυστηρίου; δέους; ελπίδας;

πώς λειτουργούσε;

από μόνο του; χωρίς καν δογματική κατήχηση;

πόσους προσέλκυε;

αμέτρητοι ήταν οι απελπισμένοι;

και κάπως έτσι ήρθε και ο μεσαίωνας…κατεξοχήν περίοδος θαυμάτων!

σε ανατολή και δύση, μια χούφτα εγγράμματοι χριστιανοί συγγράφαν συναξάρια…

εκατοντάδες χιλιάδες συναξάρια!

κι εκεί τι να δεις;

δύσκολα θα έβρισκες βίο και πολιτεία αγίου που να μην περιλαμβάνει κι έναν αριθμό θαυμάτων!

χιλιάδες τα συναξάρια, αλλά και χιλιάδες οι απατεώνες, που με τις τσέπες τους γεμάτες από μαγικά μπουκαλάκια, άγια κόκκαλα, τίμια ξύλα κλπ, όργωναν πολεις και χωριά εμπορευόμενη μια ιδέα…

την ιδέα του θείου θαύματος!

μετά ήρθε και το άλλο event!

μια συγκεκριμένη θαυματουργή εικόνα, σε αντίθεση με άλλες μη θαυματουργές, παρά το γεγονός ότι όλες απεικόνιζαν την ίδια θεότητα , καθιερώνεται και γίνεται παράδοση!

ξέρεις πόσοι αιώνες πέρασαν αναγνώστη μου,από τότε που ο πατριάρχης της θαυματοποιίας, ο Μωυσής, έθεσε σε ενέργεια το μαγικό ραβδί του, με τα γνωστά, κατά τας γραφάς, καταστροφικά για τους αιγύπτιους, αλλά και για τους άπιστους συντρόφους του, αποτελέσματα;

28!28 αιώνες!

κι έκανε το θριαμβευτικό ντεμπούτο της η επιστήμη, δειλά, βήμα βήμα, προχωρά και καταρρίπτει μία μία τις πλάνες και τις δεισιδαιμονίες και εξηγεί πώς και γιατί τα φυσικά φαινόμενα είναι πράγματι φυσικά και όχι θεϊκά!

κι όμως…παρά την μακρότατη, πολυαίμακτη, επίπονη πορεία από τον 1ο στον 21ο αιώνα, ακόμα και σήμερα εκατομμύρια άμθρωποι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι ζούμε σε ένα κόσμο θαυμάτων!

που ασκούνται πώς;

πχ διαμέσου ιερών εικόνων, που κατά καιρούς , παρουσιάζεται πχ μια μορφή να δακρύζει, να κιτρινίζει, να μαυρίζει, να βήχει, να αναστενάζει, να τρίζει ή να ραγίζει….

όσοι πιστοί προσέλθετε, διαλαλεί ο ιερέας, που βλέπει να εκτυλίσσεται μπροστά του το θαύμα και στη στιγμή , οι πιστοί σπεύδουν κλαίγοντας και τρίζοντας τα δόντια τους μαζί με τη μορφή της εικόνας…

πες μου αναγνώστη μου, γιατί κανένας δεν είναι σε θέση να μου πει, γιατί αυτή η εικόνα διαχώρισε τη θέση της και αποφάσισε να συμπεριφερθεί διαφορετιά από τις τόσες όμοιές της;

μια κραυγή:

Θαύμα! Θαύμα! τα λέει όλα!

και μια απλή υποψία του φανατισμένου πλήθους ότι κάποιος άθεος αμφιβάλλλει, θα μπορούσε να κοστίσει στον αμφιβάλλοντα την πρόσκρουση της εικόνας στο άθεο κεφάλι του!

κουτσοί, στραβοί, στρεβλοί, καρκινοπαθείς, καρδιοπαθείς, νεφροπαθείς, νευροπαθείς, διαβητικοί, αρθριτικοί, αλκοολικοί, υπερτασικοί, υποτασικοί αλλά επίσης και φαλακροί, κοντόλαιμοι, φουσκομάγουλοι, μυταράδες, αφτιάδες, νάνοι, ξεδοντιάρηδες, σεξουαλικά υποτονικοί και άλλοι, γονατίζουν σταυροκοποιούνται, ασπάζονται παθητικά την εικόνα και το πάτωμα, ανάβουν λαμπάδες και ικετεύουν τη συγκεκριμένη θεοτητα ν΄αποκαταστήσει θαυματουργικά, είτε την υγεία τους, είτε την αδικία που διέπραξε σε βάρος τους, όχι βέβαια ο θεός ,αλλά  η φύση!

αχ αυτός ο φανατισμός…

καμμιά φορά, είναι τόσο τυφλός κα μανιώδης, που αγγίζει τα όρια της παράκρουσης και της διαστροφής:

όταν πχ ο πιστός τάζει ασημένια και χρυσά αναθήματα ή και χρήματα απ το κομπόδεμά του για να του κάνει μια χάρη η θεότητα , τι είναι;

είναι ποτέ δυνατό να δωροκηθεί μια ύψιστη θεότητα του χριστιανικού πανθέου, σα να πρόκειται για μειωμένης ηθικής εφοριακό ή αστυνόμο ή υπάλληλο της πολεοδομίας;

είναι ποτέ δυνατό να ζητάει και να δέχεται φακελάκι, σαν το γιατρό ή το νονό της νύχτας;

γι αυτό σου λέω αναγνώστη μου, αλί κι αλί κι αλίμονο, όλα είναι δυνατά για τη βλακεία, αλλά και για την απελπισία, όταν αυτές συνδυάζονται και ξεπερνούν τον εαυτό τους!

ααα!το άλλο; παραλίγο θα μου διέφευγε!

η ειδική σειρά, κατηγορία , όπως θέλεις πες τη!

ειδικότης μας!

ο αη Νικόλας ειδικεύεται στη σωτηριά των ναυτικών, ο αη Γεώργης στην εξόντωση του μεταμορφωμένου σε φίδι σατανά, η αγία Βαρβάρα στην καθοδήγηση των οβίδων του πυροβολικού, ο αη Νεκτάριος δια πάσα νόσο και πάσα μαλακία…

και κάτι άλλο, να μην ξεχνάμε και τους μακροχρόνιους πολέμους μεταξύ των χριστιανών αναγνώστη μου,θρησκευτικούς πολέμους και εσωτερικούς καυγάδες που κατέληξαν στο πρωτότυπο αποτέλεσμα να αποκτήσει κάθε χριστιανικός λαός το δικό του θεό, το δικό του Χριστό, τη δική του Παναγία, τους δικούς του αγίους!

ο άγιος Σιλβέστρος προστατεύει τους γάλλους, ο άγιος Θωμάς τους γερμανούς, ο άγιος Ιάκωβος τους άγγλους, ο άγιος Πατρίκιος τους ιρλανδούς, ο άγιος Γεώργιος, ο καβαλάρης, τους έλληνες, ο άγιος Φραγκίσκος τους ιταλούς , κοκ

σκέφτομαι τώρα πως τα πράγματα πολύ πρέπει να περιπλέκονται όταν κάποιοι από τους λαούς αυτούς έρθουν σε ένοπλη ρήξη μεταξύ τους…

λογικά θα πρέπει και οι άγιοι να διασταυρώσουν τα ξίφη τους για να προστατεύσουν τους προστατευόμενούς τους!

όπως τότε στον τρωικό πόλεμο , το έκαναν η Αθηνά κι ο Αρης…

όμως το χειρότερο αναγνώστη μου ξέρεις πότε είναι;

όταν οι….πιστοί επικαλούνται όχι απλούς αγίους, αλλά τον ίδιο το θεό ή την Παναγία…

πώς να διασπαστεί ο ατυχής θεός και πώς να διχοτομηθεί η καημένη η Παναγία, για να βοηθήσουν και τον έναν και τον άλλο χριστιανό;

πώς να τους κάνουν να νικήσουν και οι δυο;

και τέλος, αν ο νικητής τους  υμνήσει και τους δοξάσει, που καλά θα κάνει, νικητής είναι, πώς θα αποφύγουν το ρίσκο να τους διαολοστείλει ο ηττημένος;

διότι, πρέπει να σου θυμήσω αναγνώστη μου, οι βυζαντινοί ακόμα και  «υπερμάχο» στρατηγό είχαν ανακηρύξει την Παναγία, που τη θεωρούσαν σφαγιάστρια παντός εχθρού για τη σωτηρία της Πόλης, τουλάχιστον ως το 1453, οπότε, για άγνωστους λόγους, εκείνη ξαφνικά συντάχτηκε με το μέρος του μεγάλου Προφήτη…

σήμερα λοιπόν αναγνώστη μου, στον υπέρλαμπρο, υπέροχο και υπέρλαμπρο 21ο αιώνα, μετά Χριστό φυσικά, οι άνθρωποι εξακολουθούν πάντα να κατεβαίνουν σε λιτανείες, όπως και σε πορείες, όταν δε βρέχει και αν τυχόν βρέξει, ιδού το θαύμα…εξακολουθούν να παρακαλούν τις θεότητές τους όχι μόνο για θέματα υγείας,

όπου η ανθρωπιά των υπολοίπων επιβάλλει την κατανόηση,

αλλά και για να περάσει ο μικρός στις εξετάσεις, για να πετύχει ο σεντερφόρ το γκολ στο ματς, για να πιάσει το τζόκερ, ή για να σπάσει το πόδι του ο αντιπαθητικός γείτονας…

πάντως αναγνώστη μου, ποτέ δεν ακούστηκε πως η κυρία Κλεονίκη και ο κύριος Αριστείδης, υγιείς κατά τα άλλα και αυτοί και οι συγγενείς τους, ζήτησαν από κάποιον άγιο τη μεγαλύτερη εκείνη χάρη και την πιο αναγκαία ευεργεσία, που είχε επισημάνει κι ο Ερασμος:

να τους θεραπεύσει από τη διανοητική τους στέρηση…

8 responses to “τα ιδιαίτερα μαθήματα της Κλεονίκης…

  • yannidakis

    δε διαβασα παρα τις πρωτες 2-3 παραγραφους για να ερθω κατευθειαν εδω κατω στο σχολιο.
    ο λογος ειναι πως μαλλον εισαι αναρμοδια να σχολιασεις κατι που ξερεις σε καθαρα θεωρητικο επιπεδο, απο κατι που εχεις ακουσει, εχεις σκεφτει με δικα σου κριτηρια & για το οποιο εχεις αποφανθει βασιζομενη σε ελλειπη στοιχεια. Ως εκ τουτου παρα το οτι διαβαζω μια υποκειμενικη αποψη ενουτοις δεν με συγκρινει αφου δεν βασιζεται σε πιο.. αντικειμενικα κριτηρια :[
    http://yannidakis.spaces.live.com

    Μου αρέσει!

    • tommy

      πριν κάνω το δικό μου σχόλιο..θα ήθελα αν μπορεί
      ο φίλος Γιαννιδάκης ….
      να μου πει ποιος ειναι και ποιος οχι αρμοδιος..;;
      ποιος πρέπει να μιλά για θρησκεία κ ποιός όχι;
      κι αν ξέρει κάτι παραπάνω να μην ειναι σε θεωριτικο επίπεδο
      ευχαρίστως να το ακούσω..

      λοιπόν καλησπέρα αννά ..όπως τα γράφεις είναι λογικά
      αλλα πές μου αν μέχρι τώρα εχεις δει χριστιανό ορθόδοξο
      να μιλάει με τη λογική;;;
      και φυσικά για μένα που προσκυνώ ενα τοτέμ
      (ο λόγος το λέει) θα με πουν ειδωλολάτρισσα
      ενω αν προσκυνήσω μια (εικόνα) θα με πούν πιστή

      εν αρχήν ο λόγος…
      αμαθής είμαι μέχρι εκει που δε προσβάλλουν
      τη νοημοσύνη μου …
      και επειδη εγω μιλώ με αποδειξεις θα πω οτι υπήρξα
      πολυ χριστιανή…εχω πάει σε διάφορα μοναστήρια
      πνευματικούς (καινούργιο φαινόμενο)κ οτι μπορείς
      να φανταστείς..
      ΑΗΔΙΑΣΑ…με ότι είδα άκουσα κλπ…
      πλύση εγκεφάλου…..άσε δε θέλω βρώμικος αποδίδει
      καλύτερα…εχουμε χάσει κάθε επαφή με τη πραγματικότητα
      πλέον….ουτε μεσαίωνα να ζούσαμε…

      ας μαζέουν αναθήματα οι παπάδες μια κ η εικονα
      δεν εχει χέρια να τα βουτηξει…..
      εχουν οι αντιπρόσωποι όμως και γεμίζουν οι κοιλαραδες τους
      και οι ελβετικές τράπεζες…

      αντιπρόσωπος να σου πετύχει…ήμαρτον..

      αή σηχτήρ…βαρέθηκα πια …

      αααα!!! σου εχω πει πόοοοσο μ΄΄αρεσει να σε διαβάζω
      δε πειράζει αλλη μιά ακόμα…
      (μη ξεχάσεις να στείλεις το τσέκ)
      και κανένα ανάθ(ε)μα …θα μου χρειαστούν

      χαίρεται (ποιός;;;)
      κ αντίο ….προσκυνώ

      Μου αρέσει!

      • tommy

        να ..με.. συμπληρώσω..επιτρέπεται;;
        καλά κ να μήν δεν με…..
        γράφεις…
        ( δύσκολα θα έβρισκες βίο και πολιτεία αγίου που να μην περιλαμβάνει κι έναν αριθμό θαυμάτων!)
        συμπηρώνω
        μαζί με τα θαύματα θα βρείς στους βίους αγίων
        και εγκλήματα…και πορνεία…και αγίους που
        κατέσφαξαν τα ίδια τους τα παιδιά
        και μάλιστα απο ..συναξάρια των χριστιανών
        απορία..
        γιατί η αγία βαρβάρα ειναι του πυροβολικού;;;;;;
        απο που κι ως που;;;
        αν βρεις απάντηση πες τη και σε μένα

        Μου αρέσει!

  • katabran

    δεν απαντώ σε σχόλια, θα πω μόνο πως δεν είναι ανάγκη να διαβάσετε ούτε τις δυο τρεις πρώτες παραγράφους, εξάλλου το διάβασμα βλάπτει σοβαρά το μυαλό όταν μάλιστα αυτό το συγκεκριμένο μυαλό διατείνεται πως βρίσκεται πίσω από ένα χώρο ενημέρωσης και προβληματισμού!
    συνεπώς, το αν είμαι ή όχι αρμόδια να …σκεφτώ αφού διαβάσω ένα κάρο βιβλία, κανένα κάρο δε θα μου το υποδείξει!
    ο συλλογισμός μου είναι επαγωγικός και βασίζεται σε βιβλία που δυστυχώς αυτοί που τα θεωρούν ιερά το πολύ να τα χουν στο κομοδίνο τους…και πάμε …στοίχημα αν θέλετε!
    λυπάμαι για ένα μόνο πραματάκι, που δεν κατάλαβα τι λέει το πρώτο σχόλιο…ειδικά από το «ως εκ τούτου» και μετά…

    Μου αρέσει!

  • MASTER ΑΛΕΦΑΣ

    Καντε μου τη χάρη μωρε καντε μου τη χάρη «πες μου τι σου κάνω θειά μου κι είν τα πόδια σου στ’αυτιά μου»…αμα μιλαμε για θαυματα στη μπάλλα αρμόδιος είναι ένας..έλα τώρα.Θα πάθω χονδρομαλάκισνη στα γόνατα για να σκύβω στις εικόνες και να βάλει γκολ ο Μπλάνκο αφου τονε βλέπεις είναι σα κιθαρίστας χεβυ μέταλ που χει καταπιεί μια νταλίκα ταβορ που να πάρει μπρος….πάρτον δυο βδομάδες μέρα νύχτα στα εργομετρικά και στα προπονητικά κέντρα βαλτου και δυο κιλά μουσκουκλα να στρώσει.Θα βάλεις τώρα κομποσχοίνια και άγκυρες στα χέρια να κυκλοφοράς σα κυρατσα του Κολώνακίου για να σου κάτσει το λόττο..Και πέρσι στο Μπερναμπέου ολονύχτια λειτουργία έκανε η Ρεαλ αλλα μόλις άρχισαν τα τριγωνα καλαντα ο Μέσι με τον Αρνί και τον Ετο…καλώς τα παιδιάαα καλώς τα παιδιά 6-2!!!
    Τι να ψάλεις τώρα την Υπερμάχο Στρατηγό και την Ανδρομάχη Ναύαρχο αμα δεν έχεις επίθεση φωτιά και κέντρο σαίτα κάτσε και πείμενε να σε σώσει ο Αη Μουρίνιος ο μουτράς.
    Ελα σε παρακαλώ με τους προστάτες…κι εμένα μου έλεγε ο πρόεδρας…»Νικόλα κάνε το θαμα σου»…»πρόεδρε του λέω θέλω ένα κουμανταδόρο στην άμυνα και δυο σκυλιά στα άκρα…» και πήγε και μου φερε δυο κόκερ σπάνιελ….μα τι να του πείς?
    Τίμιο ξύλο ήταν αυτό που έφαγε ο Νικολακόπουλος που τσίριζε όλη μέρα να φύγω απο την ομάδα…και ποιός να αναλάβει ρε γλυφιτζούρι εσύ?Που όταν σε ακούει κανείς να τσιρίζεις νομίζει ότι πήρε φωτια τηγανιά με πατατες….
    Ο Αλέφας κυρα Καταμαραν μου εικόνα μόνο στο Χάπελ έχει κάνει πουθενά αλλού κι αυτή χάρτινη….»δακρυζει η εικόνα τις Παναγιάς θαυμα θαυμα…» ώρα είναι να μας πούνε πως δάκρυσε γιατι συγκινήθηκε που πνίγηκε ο Ντι Κάπριος στο Τιτανικό και ξεκαρδίζεται όταν βλέπει το 50-50 στο MEGA.Όσο για τους προπονητές σήμερα Μεσαίωνας…περιμένουν απο το Μπάγιεβιτς και το Γκμοχ που τα ελληνικά τους είναι για τη δ/νση αλλοδαπών να κρίνουν τον Αλέφα….που πάτε ρε?

    Μου αρέσει!

    • katabran

      Κώουτς τα σέβη μου!
      προσκυνώ τον προπονηταρά!τι λέω; τον αρχιπροπονηταρά!
      υπογράψτε στο μπλουζάκι μου!

      Μου αρέσει!

    • tommy

      χαχαχαχαχαχαχχαχα…
      πάρε και τα δικά μου σέβη…

      ο Αη Μουρίνιος ο μουτράς.
      που έχει το τσαρδί του να τον επι(σκεφτώ;)

      ”…”πρόεδρε του λέω θέλω ένα κουμανταδόρο στην άμυνα και δυο σκυλιά στα άκρα…” και πήγε και μου φερε δυο κόκερ σπάνιελ
      ….τα ρέστα μου…χαχαχαχχαχαχαχα

      υπογράψτε στην πατούσα μου…

      Μου αρέσει!

  • Αίολος

    Ναι… Ούτε κι εγώ κατάλαβα. Ως εκ τούτου πάντως, θα συμφωνήσω με την περι-γράφουσα τα τεκταινόμενα του συλλογικού μας ασυνείδητου.
    Από την πρώτη, μέχρι την τελευταία παράγραφο.
    Έχω και κανα δυο απορίες : γιατί, για να εκφράσω γνώμη ή να έχω ολοκληρωμένη άποψη για μια θρησκεία (εν προκειμένω τη «δική μας» θρησκεία…), θα πρέπει να έχω διαβάσει όλα τα φανερά ευαγγέλια, να ψάχνω και για τα απόκρυφα, να γνωρίζω τους βίους των αγίων και να κάνω μετάνοιες, νηστείες και άλλες παπαριές ?
    Δεν αρκούν 45 χρόνια βίου στην καμπούρα μου ? Νισάφι πια !
    Το γεγονός που ξύπνησε το θηρίο μέσα μου και αποκωδικοποίησε τον κώδικα «Χριστιανισμός Α.Ε.», ήταν το τάμα μου -φακελάκι, όπως σωστά το είπες…-, στη Μεγαλόχαρη Α.Ε. Τι απογοήτευση… Διαπίστωσα, ότι ο ύψιστος, είχε όντως άλλα, σοβαρότερα πράγματα να σκεφτεί, από τον καρκίνο του πατέρα μου…
    Α, ρε μπαρμπα-Βαγγέλη… Μπας και δεν είχα βάλει το σωστό φακελάκι ?…
    Πες τα ρε Αννούλα. Μπας και αφυπνιστεί λίγο το κοιμισμένο μας πνεύμα…

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (*) ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ (*) ΚΑΠΟΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac