par hasard ou par coïncidence… μεταχειρισμένων συνέχεια

 
Πίσω απ την παλιά μαρμάρινη εκκλησία, κάθε Κυριακή στήνεται ένα bazaaarrr όπως λέμε ζαγάααρρρ μεταχειρισμένων πραγμάτων…
όχι αυτή δεν είναι σίγουρα μια στοχευμένη καταχώρηση όπως θα διαπιστώσετε και όσοι με ξέρετε λίγο παραπάνω ή ξέρετε τον τρόπο μου γραφής και σκέψης…
Eκεί που λέτε μπορείτε να βρείτε όπως είπα μεταχειρισμένα πράματααα..
Η αλήθεια είναι οτι αν πιάσω στα χέρια μου κάτι παλιό, δεν μπορώ να αντισταθώ στη φαντασία μου, που πλάθει ιστορίες γι αυτά και τους κατόχους τους…Aυτή τη φορά βρήκα μια μηχανή στο χρώμα του χαλκού,l’ hasard, η τύχη, έγραφε με καλλιγραφικά μικρά γραμματάκια…
Dουλεύει; ρώτησα τον Μεσιέ Τομά
Par coïncidence ,κατά σύμπτωση , y arrivera!μου απάντησε
O Μεσιέ Τομά,είναι ένας γέρος που σκουπίζει κάθε μέρα , εκτός της Κυριακής, μπροστα από την πολυκατοικία, είναι τόσο ηλικιοπαθής, ώστε μόλις που μπορεί να σύρει την σκούπα, δεν υπάρχουν πολλά να σκουπίσει εξάλλου έχει σκουπίσει και την προηγούμενη, αλλά τουλάχιστον έχει κάτι να ασχοληθεί.. Μου ‘δειξε τη μηχανή και κάθε τόσο τη γυάλιζε με το μανίκι του
Θες να την ξεφορτωθείς; τον ρώτησα
Par coïncidence ,κατά σύμπτωση, oui! Απάντησε με ένα συνοδευτικό κλείσιμο του ματιού που παρά τον κατεβασμένο του μπερέ πρόσεξα πόσο έξυπνο και πονηρό ήταν…
Για την ακρίβεια, ο Τομά, είναι ο μόνος γάλλος που έχω γνωρίσει που δείχνει γελοίος με μπερέ…με τον ίδιο τρόπο που κάποιοι άνθρωποι δείχνουν κομψοί ότι κι αν φορούν, αυτός έχει το χάρισμα να εξαφανίζει κάθε στυλ που μπορεί να χει ένα αξεσουάρ, θα πρεπε να τον προσλάβουν οίκοι μόδας για να καταστρέφει τις σειρές των ανταγωνιστών τους! Το αντί – μοντέλο!
Τέλος πάντων ξαναγυρνώ στη μηχανή, που για να δουλέψει χρειάζεται καύσιμο, φαιάς ουσίας…par coïncidence …κατά σύμπτωση, όπως λέμε ψυγείο τη μηχανή που ψύχει τα τρόφιμα, έτσι λέμε μεγεθυντή συμπώσεων και θα σας πω γιατι, τη μηχανή αυτή!
Ο μεγεθυντής συμπτώσεων είναι μια λογική μηχανή που κάνει αυτό που λέει το όνομά της. Μεγεθύνει τις συμπτώσεις. Όχι ακριβώς όπως ένα μικροσκόπιο, αλλά χρονικά, καμάρωσε για το ποίημα ο Τομά…
Εννοείται πως η χαρακτηριστική φράση «Τελικά είναι μικρός ο κόσμος» που χρησιμοποιείται συχνά ως σχόλιο μετά από ένα συμπτωματικό βίωμα είναι λανθασμένος. Η σωστή είναι «Είναι μικρός ο κόσμος, αρχικά», συμπλήρωσα με στόμφο ανάλογο…
Ωρα για λίγο ξετίναγμα ψυχο/φιλο/παραλογικό!
Μερικές φορές  τα πράγματα εξελίσσονται τόσο γρήγορα, που με μια διαδικασία παρόμοια με το μεταίσθημα δημιουργούν την αίσθηση του απροσδόκητου με μια δόση μοιραίου και ίσως μια οκά υποψία νομοτέλειας.
Κάτω από το λογικό πρίσμα του μεγεθυντή μπορεί να αποκαλυφθεί πως ένα «συμπτωματικό» γεγονός συνδέεται με σχέση αιτίας/ αιτιατού με άλλα γεγονότα.
Που το βρήκες αυτό το μηχάνημα; τον ρώτησα, αφου το γύρισα από δώ , το γύρισα από κει, κοίταξα τον πάτο του, πουθενά δεν έγραφε μέηντ ιν κάπου βρε παιδί μου…
Το βρήκα πριν πολλά χρόνια κάτω από ένα ξεχασμένο βιβλίο. Το δοκίμασα. Τρόμαξα λίγο. Κατά σύμπτωση βραχυκυκλώθηκε και κάηκε, coïncidence! μου απάντησε τόσο άνετα που νευρίασα…
Θες να πουλήσεις στον κόσμο αυτή τη μούφα; ντεσιμπέλ όρμησαν όξω απ τα χείλη μου, απατεώνα!
Εσένα στο χαρίζω, par coïncidence , μου φτιαχνεις τη μέρα κάθε πρωί, εσύ λες να σκουπίζω κάθε μέρα έναν δρόμο από χούι;
Συμπερασματάκι: Αν κοιτάξεις μια σύμπτωση με γυμνό μυαλό μπορεί να τυφλωθείς.
…………………………………………
Τον τελευταίο καιρό γράφω σπάνια. Par coïncidence ,κατά σύμπτωση εύρισκα πάντα κάτι να γράψω παλιότερα. Αλλά οι συμπτώσεις είναι κουραστικές. Θα έλεγα ότι χρειάζομαι διακοπές αν δεν είχα απόλυτη ανάγκη από συνέχειες…να βάζω σε σειρά γραμματάκια και να πλάθω λέξεις και ψήνω φράσεις στα μικροκύμματα του μυαλού μου…

 
Θεωρείτε πως η λέξη hasard/τύχη, που γράφει η μικρή ταμπελίτσα της μηχανής έχει υπόσταση ή απλά είναι μια ταξινόμηση (εύσχημη) γραμμάτων ακόμη;

Πάντως στο μόνο που σήμερα μου βγάζω το τσεμπέρι είναι το συμπερασματάκι… μπορώ με ακρίβεια να σας γνωρίσω πως σε κάτι τέτοιο οφείλεται το μεγαλύτερο μέρος απώλειας της “όρασής” μου…
Σχεδόν τυφλώθηκα αλλά ένα μέρος της ζημιάς απεκαταστάθει. Το υπόλοιπο είναι μη ιάσιμο οριστικά…

Είμαι όντως συνήθης και αν-ύποπτη!
Συμπερασματικά λοιπόν θεέ, δεν έχουμε πουθενά διαφορά.
Απάνθρωποι, υπαρκτοί,τρομοκράτες.
Το πέταγμα μιας πεταλούδας λένε , δε θυμάμαι τη συνέχεια, έχει κάτι ακόμα που χει σχέση με Τυφώνα, δεν είναι τυχαίο, ούτε αυτά που συμβαίνουν είναι.
Τι είναι εκείνο που τα κινεί και τα ορίζει είναι μια ερώτηση που δεν θα απαντηθεί ποτέ, ίσως όμως αυτή να είναι και η μαγεία του τρομοκράτη.
Ίσως ο μόνος εσαεί ασύλληπτος…
Δυσκολεύομαι και να δώ… ή “όραση” βλέπετε αρνείται πεισματικά και ύπουλα να με αφήσει να εστιάσω, να “φύγω διακοπές” και να μην επιστρέψω…
Γυναικείο γνώρισμα κι αυτό, θηλυκό και η όραση και η παραίτηση επίσης…
Κατά τα άλλα, καλά;;;
Θεωρώ υποχρέωση προς τον εαυτό μου να φροντίζω να περνάει καλά ακόμα ακόμα και αν δεν είναι καλά. Άργησα να καταλάβω αλλά στο τέλος έμαθα πως αν δεν με φροντίζω δίνω κακό παράδειγμα. Άρα κατά τα άλλα καλά και όχι par coïncidence /κατά σύμπτωση !

Άσχετο συμπερασματάκι:Κοίτα κάτι συμπτώσεις! Κι αναρωτιώμουνα που πήγαν οι σκέψεις μου;Σε σένα ήρθαν τελικά.
(διότι αρχικά ήταν σε μένα αλλά τις εδιωξα προσπαθώντας να βάλω τάξη στο μυαλό μου αποκλείοντας τις συμπτωματικές του εκδηλώσεις , αλλά δεν τα κατάφερα)
υγ. οι ταχύτητες μου είναι αργές, οπότε η μουσική επιλέγεται par hasard/ κατά τύχη, αν πετύχει θα ‘ναι par coïncidence/ κατά σύμπτωση!


12 responses to “par hasard ou par coïncidence… μεταχειρισμένων συνέχεια

  • yannidakis

    καμια φορα ακομα κι αν προσπαθεις να γραψεις (εσυ, ο καθενας) κατι εντελως διαφορετικο, καταληγεις να βαζεις την υπογραφη σου ακριβως κατω απο το κειμενο, χωρις καν να εχεις γραψει το ονομα σου.καλο το μηχανημα, εχω κι εγω ενα τετοιο.. αλλα αυτο παει εν καιρω.. ξερεις!ως τοτε, απλα σε περιμενουμε. να αρχισεις ή να τελειωσεις τις διακοπες σου :[

    Μου αρέσει!

  • EL NIONIO

    Mηχανή συμπτώσεων,μηχανή αναμνήσεων,μηχανή του χρόνου.Όλες μηχανές,όλες κάνουν του κεφαλιού τους δεν υπάρχει εγχειρίδιο λειτουργίας για καμμία.Ούτε και ξέρεις πως να τις σταματήσεις….δε ξέρεις καν αν πρέπει να το κάνεις."Όλος ο κόσμος τώρα δουλεύει μηχανές" που λέει και το παλιο ρεμπέτικο..και εννοεί και τις μηχανές που κατασκευάζει κανείς για να επιβιώνει και αυτές που χρησιμοποιεί για να ξεγελάει τον άλλον.Βάζω κι εγώ τη μηχανή που λέγεται τζουκ μποξ και τι να ακούσω…Χούλιο Ιγκλέσιας????Άμπραθα με… θα κάνω φονο.Όσο για τη πεταλούδα και το Τυφώνα ως Πειραιώτης Τυφώνας οι μόνες πεταλούδες που γνώρισα ήταν οι νυχτόβιες….ας είναι καλά διοτι δε τους χρωστάμε και λίγα.Άκου Χούλιο Ιγκλέσιας…….αααιιι Καραμπααααα

    Μου αρέσει!

  • katabran

    μουτσιας γκραθιας ζαγαααρρρ!βρες του λογου σου τραγουδι αμα μπορεις που να ταιριαζει καλυτερα…και δεν ηταν μοναχος του ο Χουλιο, ειχε και τη Μιρεϊγ…αλλα δεν εχω ορεξη να σου την πω…βουϊζουν τα αυτακια μου ακομα…:)συμπτωματικα και προθετικα!οριστε μας!Buenas noches ..dulces sueños!

    Μου αρέσει!

  • Angie

    Τώρα είναι καλό ή σύμπτωση αυτό που σε καταλαβαίνω πιο εύκολα τελευταία; Σου πάει πολύ…!!! Μα πάρα πολυ!!!!Για μηχανές δεν σκαμπάζω πολλά (και δεν είναι το μόνο πράγμα τελικά)… να τολμήσω να βάλω ένα τραγουδάκι με όλο το θάρρος; (το άκουγα στο ράδιο την ώρα που σε διάβαζα… σύμπτωση;)http://www.youtube.com/watch?v=frTXK537uPAκαλημέρα Αννιώ!!!

    Μου αρέσει!

  • ALEKOS

    Kυρίες και Κύριοι….Welcome to the machine……By Pink Floyd

    Μου αρέσει!

  • ALEKOS

    Χούλιο Ιγκλέσιας?????Χούλιο Ιγκλέσιας?????Αυτός είναι ΡΕΑΛ….προδοσία..δολιοφθορά…αααπ δυο τρια αααππ

    Μου αρέσει!

  • katabran

    αυτο των Pink το ξερα ταγαααρρρ αλλα το θεμα μου δεν ηταν οι μηχανες αλλα οι συμπτωσεις!οποτε, εχετε να προτεινετε κατι;ή συμπτωματικα επιλεγετε να μου σπασετε τα νευρα ταγαααριααα;θα σας περασω απ τη μηχανη που κοβει το κρεας…αντε γιατι ααα!αυτη με τις πολλες τρυπουλες…μπιτοκ α λα ταγαρ!σε μπον!μμμ!

    Μου αρέσει!

  • EL NIONIO

    Θες κάτι για τις συμπτώσεις……..εεε πάρε"ήτανε τύχη ήτανε σύμπτωση..θα έλεγα ήταν περίπτωση κι ομως της μοιαζειειειει"….Απο το ΤΑΡΑΧΗ του Λε Πα….ε μας έπρηξες……Μάθε σκυλάδικο κοπελίτσα μου απο τον άρχοντα μάθε μάθε

    Μου αρέσει!

  • Άνιμα

    Η δική μου η όραση επικεντρώθηκε στις εξής γραμμές σου:"Θεωρώ υποχρέωση προς τον εαυτό μου να φροντίζω να περνάει καλά ακόμα ακόμα και αν δεν είναι καλά. Άργησα να καταλάβω αλλά στο τέλος έμαθα πως αν δεν με φροντίζω δίνω κακό παράδειγμα."Και είδε και πίσω από τις 2 αυτές γραμμές… θες που ανάλογες σκέψεις έκανα κι εγώ τελευταία… θες ότι κάπως έτσι έμαθα γενικά… θες που εδώ ένιωσα πως "πιάνω" καλύτερα το κείμενό σου… εδώ πάντως κόλλησα…Να φροντίζεις τον εαυτό σου katabrannούλα…!

    Μου αρέσει!

  • Maria

    Κοιτα να δεις εγώ τι κατάλαβα από όλο αυτό …. μια φωτογραφική μηχανή ουσιαστικά είναι το "κλικ" του διαφράγματος που σε πάει πίσω…. είτε είναι ασπρόμαυρη η εικόνα είτε είναι έγχρωμη είτε είναι σε sepia μορφή…. κάπου ταξίδεψες με par hasard, ίσως για λίγο το νοστάλγησες …. και par coincidence το αποτύπωσες εύστοχα με το μεσιε τομας….. βρε φρόντιζε τον εαυτό σου …. γιατι αυτό το κλικ σε κρατάει … εκει σε εκείνον … κι αν έχει μεγάλη αξία σημασία και περισσότερο συναισθηματική ….. ε τότε χαλάλι τα πιανα, τα γαλλικα και τα παρισια!!!! Αλλά προσοχή στην προσγείωση σου …. αν και δε μασας …. για λίγο ξαποστένεις και ξανά προς την επόμενη εύστοχη κατα σύπτωση καταχώρησή σου προχωράς.

    Μου αρέσει!

  • Alexandros

    Δεν ξερω αλλα με τις μηχανες και τις μηχανορραφιες δεν τα παω καλα.Καλυτερα να συμβαινει και καμια συμπτωση να μας ξυπναει κιολας.Και η τυχη μεσα στη ζωη ειναι.Και η ζωη κατα συμπτωση και τυχει προκυπτει.Εχε τον εαυτο σου καλα καθε στιγμη!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (*) ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ (*) ΚΑΠΟΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac