αδέσποτες και μεταχειρισμένες μέρες

 

είμαστε όλοι μεταχειρισμένοι στο φινάλε…

τον είχα δει μόνο μια φορά στην αριστερή όχθη… είχε ένα τριμμένο παλτό ριγμένο πρόχειρα στην πλάτη που είχε αρχίσει να καμπουριάζει και μια παλιομοδίτικη βαλίτσα στερεωμένη στο αυτοσχέδιο καροτσάκι της λαϊκής…άνοιγε λίγο πιο νωρίς απ τους αλλους bouquinistes, έκλεινε όποτε γούσταρε να πιει το χύμα μπορντώ του κάτω απ τη γέφυρα…εκεί έμενε…
είχα ακούσει για τον nonsieur Richard που πουλούσε φτηνά μεταχειρισμένα βιβλία στους φοιτητές…όταν πήγα πρώτη φορά 19 χρονών…

τώρα πια δεν είμαι 19 κι αυτός γέρασε και δε μπορεί να ανεβαίνει στο δρόμο, ανοίγει το «μαγαζί» -έτσι έλεγε την βαλίτσα του- δίπλα στη σκάλα…

μα οι φλικ τον διώχνουν γιατί εμποδίζει, λένε, την κυκλοφορία…

τελευταία λειτουργεί πλαζ στην όχθη, με φοίνικες και ξαπλώστρες, ναι, και άμμο και νερά που σε ψεκάζουν, να θυμηθώ να λουστώ cherie…μου είπε…να ξεβρωμίσω…le con!

την τελευταία φορά που τον είδα κατάφερε με κόπο να ανέβει τα σκαλιά και να εκθέσει τα βιβλία του…

ήταν όλα ντυμένα με διάφανη μεμβράνη, il faut les protéger ,protéger les lettres chérie….

πέντε μίλια dans la Seine, πέταξε την βαλίτσα …

ύστερα ρίχτηκε κι ο ίδιος…

δεν τον πρόλαβαν… είπαν κάποιοι που γυάλιζαν coppertone!
η βαλίτσα βρέθηκε…

αυτός όχι…

όταν την άνοιξαν, βρήκαν τα βιβλία άθικτα, συσκευασμένα προσεκτικά και αδιάβροχα…

δεν θέλω να έρχεσαι ξαφνικά…αδέσποτό μου! θέλω να με ειδοποιείς πριν έρθεις…όχι την προηγούμενη της επίσκεψής σου…πιο νωρίς! στην ηλικία μου οι εκπλήξεις δεν μειώνουν την πλήξη…αντίθετα μερικές φορές την αυξάνουν… ο άνθρωπος πρέπει να έχει κάτι καλό να περιμένει για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της ζωής…

και μάθε και τούτο chérie: αν λυπηθείς ένα αδέσποτο το πάρεις μέσα στο σπίτι σου και μετά το διώξεις, αυτό θα σε περιμένει καρτερικά στην εξώπορτα και θα το γνωρίζεις…με τον ίδιο τρόπο συμπεριφέρεται και η μοναξιά…

όταν την ταίζεις με αποφάγια συμπεριφέρεται σαν  αδέσποτο επίμονο πλάσμα…

alors salut, faut bien alcool, faut bien que je te quitte…chérie!

όταν ακούς αυτό το τραγούδι να θυμάσαι πως είναι το συνθηματικό μας Richard!

21 responses to “αδέσποτες και μεταχειρισμένες μέρες

  • Maria

    Αδέσποτες σκέψεις …. μεταχειρισμένες ζωές … δανεικά βιβλία , παρολίγον υγρά… εκπληξεις αδέσποτων σκυλιών βρεγμένων από αλκοολ ..νομίζοντας ότι έχουν βρει τη σωτήρια λέμβο … για να ταξιδέψουν εκεί πουτους είχαν πάει οι ιστορίες των βιβλίων .. στις άκρες ενός ποταμού… για να κλάψουν και πνίγηκαν από τα ίδια τους τα δάκρυα… μμμμ … δεν συνεχίζω … θα χαλάσω την πιο όμορφη παραστατική και χειμμαρώδη περιγραφή σου… βρε τι κάνει το Παρίσι…. και τα γαλλικά… αάαα, ακόμα περιμένω …. ξέρεις εσύ..!!!

    Μου αρέσει!

  • ΓΕΩΡΓΙΑ

    με ταρακουνησες……(ειχα ξεχασει αυτη τη γραφη σου……..μου ειχε λειψει…….)κι εκεινο το…faut bien que je te quitte …. βρηκε φλεβα……δυνατο το τραγουδι σας…..οπως επρεπε να ειναι….φιλια και μια αγκαλια…..

    Μου αρέσει!

  • Τσουκνιδιτσα

    καλως την…σε περιμέναμε… μας ελειψες…φιλια!!!

    Μου αρέσει!

  • Αλέξανδρος

    καλησπέρα … με τον ίδιο τρόπο συμπεριφέρεται και η μοναξιά…

    Μου αρέσει!

  • katabran

    Καλησπέρες, αλλά λείπω…μα δεν εγκαταλείπω…:)είπα να γυμνάσω λίγο τα δάχτυλά μου σήμερα…αυτό είναι όλο!

    Μου αρέσει!

  • Captain Bluebeard

    Όταν αυτός ο τρόπος ζωής είναι εξαναγκαστικός δηλώνει πτώση, αδυναμία, τον απεχθανόμαι.Όταν είναι συνειδητή επιλογή τότε ναι τον θαυμάζωΚαι ο θάνατος……………http://www.youtube.com/watch?v=TVwMlMiiCqI

    Μου αρέσει!

  • yannidakis

    ελπιζω το κειμενο να ειναι στοχευμενη καταχωρηση.ΕΛΠΙΖΩ.δεν εχω καμια ορεξη να μπω στη διαδικασια να αισθανθω τον "μαγαζατορα", τη βαλιτσα, τα βιβλια ή απλα τους γυρω :[

    Μου αρέσει!

  • EL NIONIO

    1)Θα γινόταν ένα πολύ ωραίο τραγούδι απο τη Faithful η απο τον Waits?2)Ένα κομμάτι σπονδυλωτής ταινίας του Jarmus?3)Θα γινόταν το 2 βασισμένο στο 1?Μόλις θυμήθηκα ένα τραγούδι…συγχωρέστε με το βρίσκω και το φέρνω……Κάπταιν ευχαριστώ που μου θυμισες το Ρένο

    Μου αρέσει!

  • EL NIONIO

    http://www.youtube.com/watch?v=wXBba77U1_YΝαι το παραδέχομαι δεν είχα αυτό υπ\’όψη μου…έψαξα να βρώ το THE LAST TIME I SAW RICHARD παλι απο Joni Mitchell και απο τη δισκαρα της BLUE….εκανα κωλο(you)tubes αλλά τίποτα.Ας είναι καλά το βινύλιο..οπότε Get Ready Pick Up!!!

    Μου αρέσει!

  • Γιώργης

    Επί του μεταχειρισμένου θα ήθελα να τονίσω ότι και η αγάπη είναι μεταχειρισμένη, αλλά ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΖΗΤΟΥΝ και όσο κι αν έχει γίνει τετριμένη στις δύσκολες ώρες ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ.Συχνά σε τετριμένα βιβλία βρίσκει κάποιος ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΕΣ φιλοσοφίες και γνώσεις οι οποίες είναι ΠΑΝΤΑ επίκαιρες, έστω και αν έχουν γραφεί πριν εκατοντάδες χρόνια.Την καλησπέρα αφήνω στο χαλί σας ωραία μου κυρία.

    Μου αρέσει!

  • katabran

    δε σε καταλαβαίνω yann!τι θα πει στοχευμενη καταχωρηση;λες να σκέφτομαι ξάστοχα και να γράφω ξαστοχόστερα;αν θέλεις απαντάς, εγώ ξέρω πόσο συμπαθάς τα βιβλία, δε σε παρεξηγώ…κι ο μαγαζάτορας γραμμένο σ\’ έχει και σένα και όλους τους πέριξ…την καλησπέρα μου Γιώργη, του κουτιού, όχι του κουτού, ούτε μεταχειρισμένη!επειδή μόλις στόχευσα ένα περνό, έχω κέφι και θα συνεχίσω με σένα ζαγάααρρρ!ομολογώ το σχόλιο σου στόχευσε κατευθείαν σε μια σκηνή…some are born to sweet delight, some are born to endless night. W. Blake, από το Dead man του Jim Jarmusch και όχι Jarmus ταγάααρρρ!αλλά δεν μπορώ να πω…χαλάλι σου ο πονοκέφαλος απ το περνό…όμορφα μαζί σου!κάπταιν, σε άφησα τελευταίο,mets du charbon,ne t\’ occupes pas des signaux…o Ρένος το πε, ο Τομ το τραγούδησε…και γω σε φχαριστώ για τη βοήθεια!

    Μου αρέσει!

  • Mάριος

    Τι χωριτικότητα είχε η βαλίτσα;;;;άμα είναι την θέλω εγώ για τις διακοπές μου…χαχαχαχαχα

    Μου αρέσει!

  • Γιώργης

    Μετά την μεταχειρισμένη αγάπη και μην ακολουθώντας βεβαίως βεβαίως την γράφουσα θα μιλήσω για την μεταχειρισμένη καρέκλα.Μία καρέκλα ζήτησα,εγώ για να καθήσω,μα εκείνη δεν με άντεξε,έσπασε πριν βροντήξω.Μιλάω για κείνη την βροντή,του πισινού αέρας,πάνω στον λόγο βρόντηξεείσαι βαρύς και τέρας.Καλό σας βράδυ και ελπίζω να σας έκανα να γελάσετε λιγουλάκι.

    Μου αρέσει!

  • Angie

    Ρε παιδιά, λίγο η σκηνή με τη βαλίτσα να επιπλέει και ο ιδιοκτήτης να… (ούτε να το πω δεν θέλω), λίγο τα τραγούδια σας, λίγο η παραπομπή του καπετάνιου…. έχω κατεβάσει και μισό μπουκάλι αθήρι…. ωχ μαναμ… μάτι δεν θα κλείσω τελικά….Μα κανείς δεν άφησε το copertone; :-((Καλή δύναμη!!!

    Μου αρέσει!

  • katabran

    καλημέρες!η αλήθεια είναι Γιώργη οτι περίμενα οτι θα το \’πιανες απ\’ αλλού το θέμα και θα γινόταν μποτιλλιάρισμα, αλλά οκ, μπορείς να στιχοπλάθεις κουλουράκια λεύτερα :)να αερίζεις καρέκλες:) εμείς γελάμε έτσι κι αλλιώς!Μάριε εκείνο με το σωστό τόπο και το σωστό χρόνο το ξέρεις;ατύχησες φιλαράκι!Αngi άσε τα σάπια, ξέρω οτι όλη μέρα ροχαλίζεις κι έρχεσαι τώρα και μου λες κάτι το ένα, κάτι το άλλο…θα ξενυχτήσεις πάλι!:)

    Μου αρέσει!

  • ALEKOS

    Θές το πολύ αλκοολ των τελευταίων ημερών?Θες οι ατέλειωτες κουβέντες εκ βάθους καρδίας με φιλαράκια?Θες τα 38 χρονάκια που σωματικά δε τα καταλαβαίνω αλλα ίσως κάτι κάναν στο ψυχικό μου σύστημα?Η ιστορία με χτύπησε δυνατά…ακόμα βλέπω αστεράκιαΦτου κι είναι κλειστή και η κάβα….

    Μου αρέσει!

  • Alexandros

    Σουρωμενος ηρθα παλι στη δικη σου γειτονια. χικ,χικ. 😉 Νταλα μεσημερι ,εχω κατεβασει και καμποσα ποτηρια απο δαυτον τον κιτρινο διαολο,τεκιλα τουτεστιν με μια Αλασκα παγο και μη σου πω νομιζω πως βλεπω ηδη το ερπετο μεσα απο το μπουκαλι να μου κλεινει προστυχα το ματι!Ακουω και τον Τομ και ξεκινησα να σιγογαυγιζω στο πλαι του! χικ,χικ!Ωραια το παει ο ατιμος!Βαζω και το κοπερτον και ποιος με πιανει.Αντε γεια μας και μην ξεχνατε,ε!Ευτυχειτε!http://www.youtube.com/watch?v=0hEBcVQKLTs&feature=fvsthttp://www.youtube.com/watch?v=D1_mgydMYm0

    Μου αρέσει!

  • ποκαχόντας

    είμαστε όλοι μεταχειρισμένοι στο φινάλε…ουδεν σχολιο…αυτο μου αρκει!!καλησπερα μπραν μου..ευχομαι να περνας καλα κοριτσι μουπολλα φιλια!!!

    Μου αρέσει!

  • Achilleas

    Τεράστια η ματιά σου για τον Richard σου Υπεράννα μου, κάποιοι θα έπιναν τον Σηκουάννα κι απ του Σωκράτη το κύπελο για να την κερδίσουν!Μόλις σε αποκάλεσα τέρας ματιάς!Κοίτα να περνάς λοιπόν καλάάάά!: )))

    Μου αρέσει!

  • Vasso

    …αν λυπηθείς ένα αδέσποτο το πάρεις μέσα στο σπίτι σου και μετά το διώξεις, αυτό θα σε περιμένει καρτερικά στην εξώπορτα και θα το γνωρίζεις… με τον ίδιο τρόπο συμπεριφέρεται και η μοναξιά…όταν την ταίζεις με αποφάγια συμπεριφέρεται σαν αδέσποτο επίμονο πλάσμα…"Oh! mon cherie…. (f)κάποτε ήταν αγαπημένος φύλακας σ\’αρχοντικόκι ήταν τότε που….. έμαθε να λέει…. ευχαριστώ…υπάρχουν και κάποιοι που δεν θέλουν…. να ξεχνάνε!μια αγκαλιά….

    Μου αρέσει!

  • Captain Bluebeard

    και τα σημαδια λενε ακαταλληλος καιρος για πλευση?http://www.youtube.com/watch?v=zfuMFGalLpc

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (*) ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ (*) ΚΑΠΟΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac