Ιdée brillante!!!

για ένα φιλαράκι που έχει πολλά νεύρα!

……….

Ένα νέο, πρωτότυπο τρόπο βρήκαν οι Γάλλοι, προκειμένου να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους, όσον αφορά την εργασία τους. Κλειδώνουν τα αφεντικά τους στα γραφεία τους για ένα ολόκληρο βράδυ, ως τιμωρία για τις εξαγγελίες απόλυσης προσωπικού!

H «ομηρεία αφεντικών» αποτελεί τη νέα μορφή δράσης των εργατών. Μέχρι σήμερα έχουν συμβεί διάφορα τέτοια περιστατικά ομηρείας. Εργαζόμενοι σε εργοστάσια της Sony, της 3M και της Caterpillar, κλείδωσαν τα αφεντικά τους μέσα στα εργοστάσια για μια ολόκληρη νύχτα, προκειμένου να απαιτήσουν καλύτερους όρους απόλυσης. Στις 31 Μαρτίου, ο δισεκατομμυριούχος Francois-Henri Pinault παγιδεύτηκε σε ένα ταξί στο Παρίσι για μία ώρα, από προσωπικό της εταιρείας του, που διαμαρτύρονταν για τις απολύσεις στις οποίες προέβη η εταιρεία του. Στην περίπτωση του μάλιστα, χρειάστηκε η παρεμβολή της αστυνομίας για να αφεθεί ελεύθερος.

Σχεδόν οι μισοί Γάλλοι πολίτες δηλώνουν ότι είναι απόλυτα αποδεκτό οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο απόλυσης από την δουλειά τους, να κλειδώνουν τα αφεντικά τους στα γραφεία τους. Αυτό έδειξε δημοσκόπηση από το ινστιτούτο CSA, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Le Parisien». Το ποσοστό των πολιτών που είναι υπέρ αυτής της πρακτικής φτάνει το 45% και είναι ενδεικτικό του μεγέθους της αγανάκτησης και της ανασφάλειας που νιώθουν οι πολίτες στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης.

Συγκεκριμένα, η δημοσκόπηση έδειξε ότι 56% των χειρωνακτικά εργαζομένων ήταν υπέρμαχοι αυτής της μεθόδου, ενώ αντίθετο ήταν το 41%. Ανάμεσα στους υπάλληλους, το 59% ήταν κατά, ενώ το 40% το αποδεχόταν. «Γνωρίζουμε από που ξεκινάνε αυτές οι ομηρείες, αλλά δεν ξέρουμε πόσο μακριά μπορεί να φτάσουν», δήλωσε ο κ. Χαβιέ Μπερτράντ, πρώην υπουργός εργασίας και νυν γενικός γραμματέας του κυβερνώντος κόμματος. «Η χώρα μας πρέπει να αποφύγει να ενταχθεί σε ένα κύμα βίας. Η μέθοδος αυτή δεν μπορεί να γίνει ανεκτή», πρόσθεσε, αντιδρώντας στα αποτελέσματα της δημοσκόπησης.”

http://www.lepoint.com/actualites/2009-03-13/plan-social-le-pdg-de-sony-retenu-une-nuit-par-des-salaries-dans/914/0/325405

17 responses to “Ιdée brillante!!!

  • EL NIONIO

    Ως Σι Νιον Εν θα ευχαριστήσουμε θερμά το Βαν Τσοπάν για τη προμήθεια ειδήσεων που κάνει το δελτίο μας πρώτο σε ακροα…στικαΑλλα ας χαλαρώσουμε λίγο με ένα σύντομο ανεκδοτάκι…..είναι μόνο 5 λέξεις…"Εφαρμογή εργασιακης νομοθεσίας στην Ελλάδα"..αχα χα χα χαααα βρε σε καλό μας…θα με πνίξετε …αχα χα..

    Μου αρέσει!

  • yannidakis

    απο τη γαλλια, η ανταποκριτρια σας, katabran, για τα spaces.Το βρισκω ως μια ηπιας μορφη αντιδραση που εχει καθαρα συμβολικο χαρακτηρα. Ως εκ τουτου δε βρισκω κατι εξαιρετικα… αβολο για να καταδικασω.Βεβαια απο την αλλη, αναρωτιεμαι αν πετυχαν τπτ :[

    Μου αρέσει!

  • Angie

    Καλέ μην του δίνεις ιδέες και τον δουμε αύριο μεθαύριο στα δελτία των αντιπάλων!!!και έχω την ίδια απορία με τον μπατ… βγήκε τίποτα ή τσάμπα ο κόπος;καλό βράδυ Αννιώ (αν δεν σε πειράζει λέω να σε φωνάζω έτσι… μου θυμίζει μια συμμαθήτρια γλωσσού που είχα στο δημοτικό και την έχω χάσει)

    Μου αρέσει!

  • Annyra

    Καλό βράδυ λατρεμένη Άννα.Με είχες μαμώτο κακομάθει….Μόλις είδα ανάρτηση της katabran…λέω (βουρ στον πατσά) πα, πα, πα, και δεν τον τρώγω…Μπαίνω μ’ ένα χαμόγελο έως τα αυτιά…όλο και κάτι περίφημο θα διαβάσω, θα βουτήξω….σκεπτόμουν.Μπααααααα… κάτι σαν πλάκα μας κάνει η Αννιώ ξανά είπα…..μόλις διάβασα για Γαλλία και οργαντίνα επανάσταση εργαζομένων…..Όχι…. άργησα να καταλάβω…θέλεις η κούραση (δυο σεμινάρια καπάκι)….που το πήγαινες…(Σιγά τώρα, σάμπως καταλάβαινα τις άλλες φορές;…. Αλλά να ας το πούμε: πως έτσι…) Να είσαι πάντα φωτεινή, χαρούμενη, δημιουργική.ΆνναΥ.Γ.Μακάρι να μπορούσα κι εγώ να τους κλειδαμπάρωνα…χιχιχιχιχιχι….

    Μου αρέσει!

  • Aeolos

    Προσωπικώς, βρίσκω απολύτως αποδεκτή τη μέθοδο.Άσε που ενδεχομένως, αυτές οι ώρες περισυλλογής των εγοδοτών, να οδηγήσουν και στην αυτογνωσία…Την καληνύχτα μου Αννούλα.

    Μου αρέσει!

  • EL NIONIO

    "Περισυλλογή και αυτογνωσία εργοδοτών"..οχο χοχο χοοο χο χοο..αυτό έχει μόνο τέσσερεις λέξεις…νασαι καλά φίλε Αίολε…σε καλό μας τα γέλια….

    Μου αρέσει!

  • ALEKOS

    Άστο σου λέω άστο….Εγώ θα ήθελα να κλειστώ μαζί τους στο δωμάτιο και να ξηγηθώ Σαίντ….εκει να δείς…αυτογνωσία…άααααλλα κόλπα.Καλημέρα εβρυ..μπόντυ.

    Μου αρέσει!

  • Lady of Avalon

    Oτι καλύτερο σαν μέτρο διαμαρτυρίας.Καλή σου μέρα Αννα μου! 🙂

    Μου αρέσει!

  • Κώστας

    "νόμος ειναι το δίκιο του εργάτη" ένα σύνθημα που φωνάζει η παρέα μου στις εργατικές κινητοποιήσεις.ένα σύνθημα που όταν το ακούν οι εργοδότες τρέμουν!όσα αναφέρεις είναι μια ήπια μορφή αντίδρασης και αντίστασης που όμως μοιάζει περισσότερο με ευχάριστο χάπενινγκ εργοδοτών και εργαζομένωνχαιρετώ .

    Μου αρέσει!

  • Άνιμα

    Δεν σχολιάζω και πολλά γιατί θα συγχυστώ όσο θα γράφω……Θα πω απλά, καλά τους κάνουν!!!!!!!……………………Καλημέρεςςςςςςς!!!!!!!

    Μου αρέσει!

  • DIMITRIS

    Αν είναι προκαταρτικά το δέχομαι και περιμένω την συνέχεια Αν δεν είναι γράψε τους κάτι για τον <<κάμπο>>

    Μου αρέσει!

  • Captain Bluebeard

    Ho ho ho hoHi hi hi hiΌλοι μπορούν να επινοήσουν παρόμοιες ιστορίες και με περισσότερη ίσως φαντασία και ιδίως υπό την επήρεια θυμού την οποία προκάλεσε κάποιο ανώτατο στέλεχος μιας κάποιας εταιρείας.Νοερά ξέρετε πόσους διευθυντές έχω κόψει κομματάκια με χασαπομάχαιρο στο κούτσουρο του χασάπη?Ξέρετε πόσους έχω στριμώξει πίσω από την πόρτα?Ξέρετε πόσους έχω κρεμάσει ανάποδα στην κεντρική πλατεία του χωριού προς παραδειγματισμό?ΠληθώραΑλλά όμως έχω καταλήξει πως η πρώτη φορά είναι αυτή που πονάει περισσότερο,Όταν το καπιταλιστικό σύστημα σε ρόλο διακορευτή αργά μεθοδικά βασανιστικά σε στριμώχνει στην γωνία και σου παίρνει ότι πιο πολύτιμο έχεις την παρθενιά σου, εκεί αυτό πονάει.Από κει και μετά τα πράγματα είναι απλά χωρίς να υφίσταται διακόρευση και οι επιλογές δύο ή κάθεσαι και το απολαμβάνεις (εδώ απλά το σύστημα ερωτοτροπεί μαζί σου) ή ετοιμάζεις μια έξοδο αντάξια αυτής του Μεσολογγίου και παίρνεις την ηθική ικανοποίηση (εδώ ερωτοτροπείς εσύ μαζί του). Είναι θέμα ηθικής ως προς το βαθμό και το μέγεθος της ερωτικής πράξης βεβαίως και τα συναισθήματα ποικίλουν ανάλογα.http://www.youtube.com/watch?v=rQk1tR618nc

    Μου αρέσει!

  • survivor

    Ιδέε ήντα γίνεται στον κόσμο!!!!(ιδέ= προστακτική του ορώ, για όσους δεν γνωρίζουν την κρητική διάλεκτο!)Όσο για την "ομηρεία" είμαι γενικά κατά οποιασδήποτε μορφής στέρησης της ελευθερίας.Και μην ξεχνάμε πως η "ομηρεία" χρησιμοποιείται από πολλούς σαν μορφή ελέγχου ….Όλοι μας λίγο – πολύ έχουμε υπάρξει "όμηροι" απλά κάποιοι δεν το έχουν συνειδητοποιήσει !Πάντως, ποτέ μην εμπιστεύεστε δημοσκοπήσεις και ποσοστά! Η στατιστική είναι η "μαγειρική" των αριθμών. Μπορείς να παρουσιάσεις τα ίδια νούμερα με τρόπο που να "βολεύουν" όποιο σκοπό θέλεις!Στο φιλαράκι σου που έχει νεύρα , συστήνω διαφραγματική αναπνοή! Κάνει θαύματα!Bonjour kata-bran!

    Μου αρέσει!

  • katabran

    απο ποιον να αρχισω και σε ποιον να τελειωσω;λοιπον σας παιρνω ολους ανταμα και σας λεω οτι ο καμπος απλωνεται επικλινης (ιδε Δημητρη), βεβαρυμενος ηδη με τρεις ή τεσσερις διαδρομους προσγειωσεως βομβαρδιστικων (ιδε Αλ), ενω ρομαντικες οικοδεσποινες βαθμοφορων εκθετουν τα καλη τους στους ευφορους λειμωνες εν μεσω τρακτερ και αλλων εκσακπτικων μηχανηματων, φυτοφαρμακων, ψυχοφαρμακων και επικρεμαμενων ιατρων, φαρμακοποιων, χειρουργων, γεωπονων, ρασοφορων, εφηβων και βλοσυρων μεσοοαστων μικρομεσαιων που εχουν ακομα την προικα αφαγωτη(ιδε ζαγαααρρρ)…ενω στις πλακοστρωτες πλατειες των πολεων μια δυο προτομες τεμνουν με την χρακτηριστικη καθετη χειρονομια ακριβως στο σημειο που συνανταται ο μονιμα σε στυση αχαλινωτος νεοπλουτισμος την ισοπεδωση της διακορευμενης κορης της εργατικης ταξης(ιδε καπταιν) τη στιγμη αυτη ακριβως εισερχεται στον καμπο νεαρος ποδηλατης κατα το ημισι ανθρωπο κατα το αλλο ημιση θα σας γελασω,κερας επι της κεφαλης ορω(ιδε κικουλα μου!) φορωντας μπλουζακι lacoste και κραδαινοντας στο χερι σφυροδρεπανο black and decker….(ιδε Κωστη)καλομεσημερούδια !

    Μου αρέσει!

  • Vasso

    Η φαντασία… ενάντια στην εξουσία… "Μικρο-ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ περιορισμένου Χώρου"…. π.χ. Γραφείου Ιδιοκτήτη… Υπουργού… δεν εμποδίζει την δουλειά ούτε την παραγωγή…κι ούτε δημιουργεί TRAFICO…. στους δρόμουςπαρόλ\’αυτά αναστάτωσε… τον πρών Υπουργό Εργασίας…που άρχισε να μιλά για κύμα Βία και "Ομηρείες"…. λες……….

    Μου αρέσει!

  • katabran

    κι αν πεταγαμε το κλειδι στον αποπατο;κι αν ειδοποιουσαμε τον Παλαιοκωστα οτι κλειδωσαμε τον Μυλωνα στον μυλο του;ποσο θα κοστολογουσατε εσεις των εντονων αντιδρασεων την "ομηρεια" σας και ποσο την ομηρεια του … ;

    Μου αρέσει!

  • ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ

    Tώρα έγώ τι να πώ που δεν έμαθα πολλά γράμματα; Στα λίγα που μου είπαν, ήταν κοινωνικοποίηση χωρίς απ[οζημίωση!!!! Δεν εφαρμόστηκε ποτέ .Όμως αυτού του είδους οι απαγωγές ,ομολογώ πέρασαν απο το νού μου για τους πολιτικούς , με λαϊκά δικαστήρια.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac