τικ τακ, τακ τουκ… στα μερόνυχτα σαββάτου

 
Δεν υπάρχει άλλο όργανο του ανθρώπου να υμνήθηκε και να κατηγορήθηκε τόσο πολύ όσο η καρδιά.
«Συννεφιασμένη Κυριακή, μοιάζεις με την καρδιά μου…»,
«Καρδιά μου μη κλαις…»,
«Καρδιά παραπονιάρα κι απαρηγόρητη…»,
«να ‘χα εκατό καρδιές, να σ’ αγαπώ εκατό φορές…»,
«Καρδιά μου καημένη πώς βαστάς και δεν ραγίζεις…»,
«Σκληρή καρδιά, γιατί να σ’ αγαπήσω…»,
«Της γυναίκας η καρδιά είναι μια άβυσσος, πότε κόλαση και πότε ο παράδεισος…».
 
Δεν είχα σκοπό να γράψω  για καρδιές και καρδιοπάθειες, αλλά να που προέκυψε.
Εγώ είχα κατά νου να περιγράψω κάποια πάθη που με ταλανίζουν τελευταία, όμως μέσα στη σιγαλιά της νύχτας μόνο η καρδιά χτυπά κι ακούγεται και μόνο αυτή σε συντροφεύει.
Αν υπήρχε ένα ρολόι στον τοίχο, μπορεί να ‘γραφα γι’ αυτό κι αν είχα μια γάτα στα πόδια μου, σίγουρα θα ‘γραφα γι’ αυτή. Γεγονός είναι ότι άμα γοητευτώ και συγκινηθώ από κάτι, αρπάζομαι απ’ αυτό και το αφήνω μόνο όταν δεν μπορώ πια να κρατηθώ άλλο.
Ή όταν αυτό δεν με αντέχει άλλο.
 
Τι ήθελα να γράψω;
Α, ναι, για την καρδιά. Κι όχι μόνο τη δική μου, αλλά και των φίλων μου και των γνωστών μου.
Και για κείνων ακόμα που προσπαθούν ν’ απαλλαγούν από την καρδιά τους και να τη θάψουν, προτού τους θάψει εκείνη, για να ζήσουν μόνο με το μυαλό τους πιστεύοντας πως έτσι θα κατακτήσουν τον κόσμο.
Και που τελικά τους κατακτάει εκείνος.
Γι’ αυτό λέω, μην τα βάζεις με την καρδιά σου, θα βγεις χαμένος.
Μπορεί, άλλα να θες εσύ κι άλλα εκείνη, όμως το δίκιο είναι πάντα με το μέρος της.
Κι αυτό συμβαίνει επειδή η καρδιά δεν έχει μυαλό.
Το κάθε μυαλό κουβαλάει και μία από κείνες τις παλιές μανάβικες ζυγαριές που είχαν κρυμμένο κι ένα κομμάτι σίδερο από κάτω, για να σε ξεγελάνε, να σου δίνουν λιγότερα και να σου παίρνουν περισσότερα, ενώ η καρδιά μετράει την κάθε δεκάρα μπροστά σου, μέσα σου, την ακούς που πέφτει, τικ τακ, τακ τουκ κι αποφασίζεις αν πρέπει να ψωνίσεις ή να σε ψωνίσουν.
Την περασμένη εβδομάδα παραλίγο να συμφωνήσω κι εγώ μ’ όλ’ αυτά.
Διάβαζα στη στήλη του κ. Κρεμαστινού, στην «Ελευθεροτυπία», «ότι η λήψη μισού έως ενός μπουκαλιού κρασιού ημερησίως είναι δυνατό να οδηγήσει σε διαταραχή της λειτουργίας του ήπατος ή του μυοκαρδίου…» και τρομοκρατήθηκα.
Χωρίς να τα χάσω, συνέχισα την ανάγνωση, ώσπου έφτασα στο σήμερα, στο σημείο δηλαδή που έλεγε ότι «Την τελευταία δεκαετία όμως παρατηρήσεις έδειξαν ότι…» και ηρέμησα.
 
Γέμισα ένα ποτήρι κρασί και το ήπια παρέα με την καρδιά μου.
17 responses to “τικ τακ, τακ τουκ… στα μερόνυχτα σαββάτου

  • EL NIONIO

    Τελευταία τσακωνόμαστε άσχημα εγώ κι αυτή…..Αν έκοβα τους χυμούς και το\’ριχνα στο κοκκινέλι?Αλλά θα μου πείς είναι τόσο ξεροκέφαλη που αμφιβάλω αν υποχωρούσε….Καρδίες….πεταμένα λεφτά!!!!!Και για να μη ξεχνιώμαστε….."Τake another little piece of my heart now babyyyyyy" Janis Joplin"Two hearts beat as one" U2"I don\’t want to talk about it,how you broke my heart.."..η απο Crazy Horse η απο Rod Stewart"Τhis Old Heart Of Mine" Isley Brothers"Hungry Heart" Bruce Sprinsteen…

    Μου αρέσει!

  • Aeolos

    Βρε Άννα, μάλλον παρερμήνευσες τον επιστήμονα : ο άνθρωπος, μίλησε για μπουκάλι, όχι για ποτήρι.Ο ίδιος εξάλλου έχει πει επανειλημένως, ότι δύο ποτηράκια κοκκινέλι, είναι σωτήρια για την καρδιά.Τώρα θα μου πεις, τα λέω εγώ που δεν πίνω τίποτε από αλκοόλ. Ζηλεύω όμως τον Οίνο, γιατί απλά ευφραίνει την καρδία.Η δική μου πάντως, ευφραίνεται κι από άλλα πράγματα. Και είναι η άτιμη, ευσιγκίνητη…Καλή σου νύχτα Αννούλα…

    Μου αρέσει!

  • Τσουκνιδιτσα

    στην υγεια μας…!!!

    Μου αρέσει!

  • mister

    ..kai egw poy perimena na peis.. ..~eisai ena tsigaro sketo..sths zwhs moy to paketo.. ..~eisai to tsigaro poy kratw kai na anapsw skeftomai.. ..~ta tsigara ta pota kai ta xenyxtia1.. ..~m.ena tsigaro sto tasaki na argokaiei!.. ..~ekanes ena tsigaro ..pethanes ena fantaro!.. ..~sto tsigaro poy kratw!,, ..~anapse to tsigaro dwsmoy fwtia!.. ..~enos leptoy sigh gia ena tsigaro sertiko!.. ..~tsigara mpoykalia kai ginomai xalia!.. ..~garyfalo st\’ayti sto stoma to tsigaro!.. ..~sto adeio moy paketo apopse mphkes!.. ..~ma den mporei na xanaginw to kameno soy tsigaro!.. ..~anapses arga ena tsigaro kai eipes ena antio xafnika!.. ..~kai strivame tsigara san karavioy foygara kai moiazan oi kapnoi mas proseyxes!.. ..ktl..ktl.ktl..!!!!.. ..h\’ante to ligotero.. na egrafes .. ..~ena lepto periptera!……ts!.ts!…ts!..kai pali ts!!!.. ..den to perimena pote apo sena!!!.. ..me apogohteyses!!!!.. ..akoy ekei kardies kai krasia!!!!.. ..poia eisai?..h valentinoyla me ta arkoydakia tenty!!!.. ..h o valianatos me ta glyfeitzoyrgia se sxhma kardias!..{kardias lew!..oxi karydias!!!}.. ..kai gia to krasi ti na pw?!!!!.. ..~nerofida!!!!!..ta tsoyzeis sta kryfa eeeee!!!!!!!!.. ..~ela dw!..ap\’to ayti kai spiti!!!!..ola! sto mpampa tha ta pw!!!!!.. .mister.john.smith ..y.g..kai den moy kolaei ypnos shmera ..gamt!!!!.. ..exw skasei!!!!!..

    Μου αρέσει!

  • Georgia

    ο κυριος Κρεμαστινος δυστυχως φασκει κ αντιφασκει….γιατι??? μα στους ασθενεις του πντα λεει να πινουν ενα ποτηρακι κρασι ημερεσιως γιατι κανει καλο στη καρδια,,,,,για αυτο και γω παντα πινω,,,οχι ομως ενα αντε λιγο παραπανω!!στην υγεια μας!!!!Καλο μηνα Αννα ,και σε ολους τους φιλους!!

    Μου αρέσει!

  • ΓΕΩΡΓΙΑ

    καλο μηνα αννα….να μιλησουμε για την καρδια…..ή για το κρασακι?

    Μου αρέσει!

  • ALEKOS

    Τι τακ τικ …εγώ όλο νταπα ντουπα άκουγα που ήμουνα σε μπαρ…Ουζάκι και τσιπουράκι…..εκεί να δεις πως χαίρεται η καρδιά…Ξανακαλημέρα

    Μου αρέσει!

  • Tom

    Οι ευαίσθητες καρδιές εκτός από ΠΟΝΟ… δέν ένοιωσαν ούτε θα νοιώσουν κάτι άλλο όσο χτυπούν!Κάποιες ελάχιστες στιγμές ευτυχίας που νοιώθουν, το κάνουν ενστικτωδώς απλά και μόνο για να επιβιώσουν… και αυτό είναι άλλη μια απάτη της καρδιάς!Νούς και Καρδία: Κανένας σύνδεσμος επικοινωνίας μεταξύ τους!Βρίσκονται σε μιά αιώνια διαμάχη!Προσωπικά θα αναφερθώ ότι ο νούς μου είναι πλέον ηττημένος από την καρδιά μου!Τα δέ αποτελέσματα,: Οδυνηρά!!! …για την ψυχή μου!ΥΓ: Οδυνηρά όχι μόνο για την ψυχή μου αλλά και για την τσέπη μου!!!

    Μου αρέσει!

  • Tom

    …άσχετο… μιάς μου μιλάτε για καρδιολόγους… και για ποτά… ο καλύτερος είναι ο Σπύρου!!!(((ήπιαμε 2 μπουκάλια ουισκι… ένα βράδυ… εγώ κι αυτός… στο Κολωνάκι… σε χρόνο DT !!!)Αφήστε τους Κρεμαστινούς και όλους τους ψευτομαλάκες! Δέν ξέρουν τί τους γίνεται!!!Πιείτε το ουισκάκι σας, άφοβα!Το κρασί να το αποφεύγετε… γιατί έχει πολλά συντηρητικά… χημικά!Ο Βασίλ. Ζαμπέτογλου που έβγαζε τη ρετσίνα "ΖΑΜΠΕΤΟΓΛΟΥ" κάποτε στη Θεσ/νίκη μου έλεγε ότι: "Αν δέν τη φτιάξουμε με χημικά, θά πρεπε να είναι όλη η Ελλάδα φυτεμένη με αμπέλια για να καλύψει τη ζήτηση…"Όπερ άτοπον!!!

    Μου αρέσει!

  • 300

    ΕΙΝΑΙ ΤΑΙΡΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ………ΟΠΩΣ……..ΜΕΡΑ-ΝΥΧΤΑ!!!!!!……….ΤΟ ΕΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΖΕΙ ΤΟ ΑΛΛΟ…………ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ….

    Μου αρέσει!

  • yannidakis

    αν το αφηνα στην.. τυχη του, θα ειχα ακριβως το ιδιο προβλημα,γι\’αυτο και γω φροντιζω να βαζω παντα μουσικη μια ετσι & μια αλλιως, ωστε να μην ακουγεται η κακοριζικη καρδια μου.δοκιμασε το, πετυχαινει (σχεδον) παντα!

    Μου αρέσει!

  • Annyra

    Καλησπέρα, καλό μήνα, συνονόματη συνοδοιπόρησα.Η καρδιά στέλνει οξυγόνο στο μυαλό….άστο τούτο να κλέβει….Είναι κάτι φορές που η καρδιά μου λέει…αλλά τούτο με σταματά με κλεψιές…Έτσι μου έρχεται να επιστρέψω στο τότε, όπου η καρδιά ήταν ο οδηγός…και εγώ συνεπιβάτης….Και μαμότο τα πήγαμε περίφημα…Να είσαι πάντα φωτεινή, χαρούμενη.Άννα

    Μου αρέσει!

  • close in living

    ….όταν την ακούω και ….βαράει….την λυπάμαι….και την κερνάω…….συνήθως το ποτήρι το μετράω οριζόντια και όχι κάθετα!….στην υγειά της, στην υγειά σου, στην υγειά μας!:))

    Μου αρέσει!

  • xroma_anemou

    ένα τσιγάρο δρόμος…

    Tanqueray… σπάνια πια (ποτέ δε μου έλειπε πραγματικά το αλκοόλ)

    η δική μου καρδιά δεν είναι πια εδώ, δεν ξέρω τι είναι αυτό που κάνει τάκα τούκα και έχει απομείνει

    Μου αρέσει!

  • katabran

    βρε, μπας και καταπιες το ξυπνητηρι;
    …υγ.τι σ’ επιασε και στραβωνεσαι με τις φιλοσοφιες μου, Πλατωνα, σχωρα με μωρομου!

    Μου αρέσει!

  • xroma_anemou

    Katabran, δεν ξέρω αν το γράφεις για μένα το σχόλιο αλλά, αν θέλεις να μη στραβώνομαι, πάψε να βάζεις τσιγκλιστικούς τίτλους! Αν είχες τίτλο «Φιλοσοφία της katabran», δεν υπήρχε περίπτωση να το διαβάσω!!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (*) ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ (*) ΚΑΠΟΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac