Μύθος

Την πρώτη φορά το διασκέδασα πολύ, νόμιζα ότι οι τύποι ήταν κάτι πλακατζήδες της αρχαιότητας που είχαν βρει έναν δημιουργικό τρόπο να σκοτώνουν την ώρα τους –τι άλλο να κάνει δηλαδή κανείς στην αρχαία Ελλάδα όταν νυχτώνει, χωρίς ηλεκτρικό και δεν μπορεί ν’ ακούσει ούτε ένα CDάκι;

Η «Ελληνική Μυθολογία» ήταν το πρώτο μου βιβλίο και νόμιζα ότι «μύθους» αποκαλούσαν τα ανέκδοτα στην αρχαία Ελλάδα. Αργότερα, μετέχοντας κι εγώ στην ελληνική παιδεία, σαν αλβανάκι που νομίζει ότι αυτά που μαθαίνει μέσα στην τάξη ισχύουν κι έξω απ’ αυτή, έμαθα να νοιώθω δέος στο άκουσμα της λέξης «μύθος».

Έπειτα, μορφωμένη πια, έφτιαξα τους δικούς μου μύθους: τον John Coltrane, την Billie Holiday, τον John Lennon, τον Τσε, τον Άρη, τον Jim Morrison, το Woodstock, το Μάη του ’68, τον Brian Eno, πολλούς…

Το δέος παρέμενε. Λάτρεψα τους μύθους μου, τον καθένα και με διαφορετικό τρόπο, ένοιωθα δυνατή για να το κάνω, στο κάτω κάτω ήταν δικοί μου οι μύθοι –έτσι νόμιζα.

Ύστερα άρχισα να ακούω μουσική έξω από τη μουσική, γύρω από τη μουσική, πριν και μετά τη μουσική, πίσω από τη μουσική… χωρίς μουσική.

Μίσησα τότε τους μύθους μου και νοστάλγησα την εποχή που η λέξη αυτή δε σήμαινε τίποτα. Την εποχή που οι λέξεις δεν είχαν περιεχόμενο, ήταν μονάχα ήχοι και «μύθος» σήμαινε ό,τι ήθελα εγώ.

Πώς επιστρέφουν; Πώς επιστρέφω τώρα που γκρέμισα τους μύθους και παρ’όλα αυτά ούτε τον εαυτό μου δεν μπορώ να πείσω ότι «μύθος» σημαίνει ό,τι μου καπνίσει; Δηλαδή, τίποτα.

7 responses to “Μύθος

Σχολιάστε

Le Cinéma va à l´école

Blog dédié au projet eTwinning entre Grèce et Espagne du même titre

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Αυθόρμητες μεταβολές

του Λευτέρη Παπαθανάση

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Redflecteur

About Art and Politics

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

lerestnadine

This WordPress.com

Γιάννης Γρηγοριάδης

Ερμηνεύοντας την πόλη

Bouquet of dreams

Yes Darling, but is it Art?

Marionettes Inc.

No strings attached

Harry's Music

Harry Smith's Anthology of American Folk Music

Land Streicher

“Our battered suitcases were piled on the sidewalk again; we had longer ways to go. But no matter, the road is life.” Jack Kerouac